stiller dmv:

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:48
Ik heb mijn PC op mijn kamer staan en als ik slaap maakt ie veel geluid. Nu wil ik zorgen dat mijn koeler wat stiller wordt. Nu dacht ik: Ik zet een SuperRock van Spire op mijn Ahtlon 1000 processor. Met een Temperatuurafhankelijke luchtregeling van Conrad.nl kan ik dan regelen hoeveel toeren mijn Superrock maakt. Des te warmer des te sneller hij draait. Des te kouder des te langzamer. Nu heb ik 2 vragen

1. Past die SuperRock op mijn MSI K7T pro mobo?

2. Is dit niet heel slecht voor je CPU? Het gaat dus alleen om de nacht

alvast bedankt

typo :'(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehh, hij kan ook uit, hoor...

Of is het een server oid :?

• the-hell
ik draai een servertje
en in mijn thuisnetwerk deel ik het internet

Verwijderd

Kijk eens naar een cooler van Zalman Noise 32,x dba Dit is zeer stil

• the-hell
staat die op een internetpagina? URL?

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
die superrock en dan een andere fan (papst 80mm)erop is veel goedkoper! :)

• the-hell
maar met die chip temperatuurregeling kan het wel? Of is dat slecht?

Verwijderd

Zalman Koper rond 80 gulden kijk op www.freezinghardware.nl de gouden edite iets rond de 140 ofzo kijk op www.regenboog.net

• the-hell
maar die koper heeft 34 dBa. Dat is toch heel veel voor een koeler?

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:00 schreef Erik999 het volgende:
maar die koper heeft 34 dBa. Dat is toch heel veel voor een koeler?
Dat valt wel mee, Zalman staat juist bekend om zijns stille coolers. Als je nagaat dat de meeste coolers 40dba of meer zijn. En er zijn zelfs coolers van 60dba en meer gemeten. Als je nagaat dat is meer als 2x zo hard. Want het menseljke gehoor wordt berekend in logarithme wat meer natuurlijker is als het lineare stelsel bijv. 20dba /23dba = 2x zo hard

• the-hell
die superrock is maar 30 dBa. Dus extreem stil??

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:12 schreef Erik999 het volgende:
die superrock is maar 30 dBa. Dus extreem stil??
Ga maar na : Achtergrond geluid kan ongeveer 20dba/30dba in een normale huiskamer, dus het geluid van de koeler moffelt weg in de achtergrond en omgevings geluiden (of je moet in een geisolleerd en akoustische ruimte zitten), dus hij valt niet op

• the-hell
die ik nu heb ik 28 dBa. Dus die moet ik niet horen? Ik hoor hem heel goed. Alsde schijven uit zijn ook. En de voedgin maakt ook minder geluid. Zit er dan iets niet goed ofzo? Of kan ik die chip er zo op doen, zodat ie nog stiller wordt??

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:18 schreef Erik999 het volgende:
die ik nu heb ik 28 dBa. Dus die moet ik niet horen? Ik hoor hem heel goed. Alsde schijven uit zijn ook. En de voedgin maakt ook minder geluid. Zit er dan iets niet goed ofzo? Of kan ik die chip er zo op doen, zodat ie nog stiller wordt??
Die hoor ja omdat het snacht veel stiller is als overdag, dan zou je is moeten gaan denken om je kast van de binnenkantr te isoleren of anders een kast omheenbouwen (met luchtoevoer en afvoer) en die aan de binnenkant bedekken met zacht materiaal met onevenoppervlak

• the-hell
hij staat gewoon los, dus dan doe ik dat maar in de binnenkant. Maar als de koelerlangzamer draait issie ook al een stuk stiller

• the-hell
weet niemand nou of die chip goed voor de processor is?
Pagina: 1