Toon posts:

draadloze verbinding laptop - telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop met een gewoon analoog modem erin. Ik wil deze draadloos aan kunnen sluiten op mijn vaste analoge telefoonlijn, zodat ik in huis overal kan internetten.

Is dit mogelijk? En waar kan ik dat kopen?

Verwijderd

heb ik me ook wel is lopen afvragen, ik denk dat het theoretisch best wel mogelijk is, maar practisch gezien zullen de kosten daarvan hoger liggen dan de gemiddelde laptop eigenaar ervoor wil betalen... ik heb het ook nog nooit gezien...

als je beetje handig bent en je hebt een goede draadloze telefoon, kun je het zelf wel maken...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Goedkoop: IR linkje, maar dan moet je dus wel line of site hebben en hooguit enkele meters van je 'oog' vandaan zitten.
Vder dan dat is er geen goedkope oplossing denk'k.

Wel weet'k van een oplossing via de gsm band.. maar dat toestel is dus reteduur.

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 13:33

franklin

denkt teveel...

ik heb een wlan kaartje in mijn notebook zitten,. de wlanport hangt hier aan de switch en de switch hangt aan een gateway computer... die gateway kabelt maar dat moet toch ook wel werkend te krijgen zijn met inbellen?!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja hoor, een aantal van die broadband routers hebben een com-poort, om als backup een modem op aan te sluiten.

Router aan een access-point --> wlan kaartje in laptop --> klaar is klara.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of je neemt ISDN (die zijn er wel in overvloed draadloos ..toch :? )

Move > [forum=4]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 09:50 schreef Koffie het volgende:
Of je neemt ISDN (die zijn er wel in overvloed draadloos ..toch :? )

Move > [forum=4]
Dan is het zeker voordeliger om isdn te nemen, en vervolgens de oplossing aan te schaffen die jij net zegt?

Weet jij ook een merk/type toevallig?
Pagina: 1