Toon posts:

iemand die wat weet over OS/2 WARP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje (paar jaar) terug zou dat helemaal in moeten worden enzo.. je kreeg het zelfs nieuw bij sommige PC's...
is er iemand die het nog gebruikt, of weet hoe het eruit zag? ben er nogal nieuwschierig naar..

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Ik heb nog een tijdje met OS2/warp lopen knoeien. Om een vage reden wilde dat besturingssysteem niet goed aan de gang, dus langer dan een week heb ik het niet gedraaid. (Zat bij de Vobis pc van m'n ouders.)
Hat zag er wat gelikter uit dan win 3.11, maar minder dan win 95, al deed het daar meer aan denken. Applicaties kan ik niet veel over zeggen, omdat die nooit goed wilden draaien.

De Groningse beer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 22:22 schreef ParagonEnschede het volgende:
Ik heb nog een tijdje met OS2/warp lopen knoeien. Om een vage reden wilde dat besturingssysteem niet goed aan de gang, dus langer dan een week heb ik het niet gedraaid. (Zat bij de Vobis pc van m'n ouders.)
Hat zag er wat gelikter uit dan win 3.11, maar minder dan win 95, al deed het daar meer aan denken. Applicaties kan ik niet veel over zeggen, omdat die nooit goed wilden draaien.
heb je de CD nog?
(ik ben enschedeer met brander)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hier wat meer info over OS/2 warp

http://www.os2bbs.com/os2news/OS2Warp.html

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:8V0AL4xk3No:eddie.cis.uoguelph.ca/~alex/graphics/ws-smp.gif

welk leuk op zich dat er nog steeds apps voor gemaakt worden zoals mozilla in de vorm van warpzilla enzow

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Op donderdag 27 december 2001 22:24 schreef iGorE het volgende:

[..]

heb je de CD nog?
Ja, het gaat om OS/2 Warp 3. Maar ik weet niet of de modjes er zo blij mee zijn dat wij een beetje software gaan lopen branden die copyrighted zijn. Maar ik vind alles best.

De Groningse beer

Verwijderd

OS/2 was ooit beter dan Windows (Windows uit dezelfde tijd dan - Windows 95; Windows NT 3.51/4.0) en is het op veel punten nog steeds. Op andere punten (gebruiksgemak) heeft Windows OS/2 inmiddels wel ingehaald.

OS/2 is in eerste instantie ontwikkeld door IBM én Microsoft als opvolger van het oude DOS en de dosshell Windows 3.0, en toen kregen ze ruzie :)
Was die ruzie niet gebeurd dan had Windows nu waarschijnlijk niet meer bestaan...
(NT is voor een groot deel gebaseerd op OS/2, een een hele hoop zaken daaruit zijn ontwikkeld door IBM (DDE, OLE (ActiveX), COM)

OS/2 is overigens nog steeds niet dood (nou ja, het wil maar niet dood, dat hebben IBM producten wel vaker schijnt het (Tokenring anyone?)), is tegenwoordig overgenomen door een ander bedrijf en het heet momenteel eComStation.

(zie hier voor info)

[edit]
Ik heb zelfs nog ergens OS/2 Warp 3 op floppies liggen...
Die wil je echt niet installeren... ben je een eeuw mee bezig, en dan blijkt de helft van je veel te nieuwe hardware niet ondersteund te worden |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 22:30 schreef ParagonEnschede het volgende:

[..]

Ja, het gaat om OS/2 Warp 3. Maar ik weet niet of de modjes er zo blij mee zijn dat wij een beetje software gaan lopen branden die copyrighted zijn. Maar ik vind alles best.
laat ook maar zitten.. kzou het wel leuk vinden om te hebben idd maar kheb toch geen tijd om het te proberen... word alleen maar nog een CD op de stapel...
toch bedankt voor je mee-dinges-end-heid... hoe noem je dat... najah in ieder geval bedankt :)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Vorige week nog heeft een collega os2/warp3 op z'n toshiba laptop geinstalleerd. Was bestwel geinig, alleen de functionaliteit was niet zo hoog.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik vind het wel grappig om te zien hoe ie gaat hangen tijdens de install om mn controllers, hij schijnt de VIA 686B, Promise PDC20265R en de Symbios 810 niet echt te ondersteunen...

resultaat: lekkere hanger bij het laden van de CD-ROM drivers...

Verwijderd

Ik heb OS/2 Warp 3.0, niet echt een nieuwe versie, maar goed het werkt. Ik ben blij dat ik een adaptec scsi kaart heb, die wordt goed geondersteund. Alleen m'n netwerk wil nog niet echt werken. Ik heb eigelijk opzoek naar OS/2 Warp 4 Workstation, weet iemand hoe ik daar aan kan komen, mail me.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
mogen we nu Osén uitwisellen? :D

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 22:24 schreef iGorE het volgende:

[..]

heb je de CD nog?
Op donderdag 27 december 2001 22:30 schreef ParagonEnschede het volgende:

[..]

Op donderdag 27 december 2001 23:31 schreef M4RTiN het volgende:
Om even het antwoord te geven op deze vragen.

Nee, dat gaat niet gebeuren (althans niet zonder officiele waarschuwingen ;) )
OS/2 Warp (lang geleden dat ik daar ooit mee gewerkt heb), is copyrighted by IBM.
Dus laat ik geen requests in dit draadje o.i.d. lezen ;)

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ik heb hier nog een cd versie liggen, met doos handleidingen en alle shit, versie 3...

kreeg ik bij mijn oude comp(r)aq server, ben ff kwijt welke dat was... proliant 1000 dacht ik...

die doos kan iemand wel van me overnemen hoor. (lees: ik heb alles legaal!)

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:24 schreef gilseboer het volgende:
Ik heb OS/2 Warp 3.0, niet echt een nieuwe versie, maar goed het werkt. Ik ben blij dat ik een adaptec scsi kaart heb, die wordt goed geondersteund. Alleen m'n netwerk wil nog niet echt werken. Ik heb eigelijk opzoek naar OS/2 Warp 4 Workstation, weet iemand hoe ik daar aan kan komen, mail me.
Warp 3 die ik heb is ook legaal, met doos, 2cds, boek en diskettes

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Kijk eens in de (alt.)nl.markt* nieuwsgroepen, daar wordt nog wel eens een OS/2 pakketje aangeboden. Zorg wel dat als je het wilt installeren dat je Warp 4 (niet 3) hebt plus allerlei driver updates voor de bootflop, en de laatste fixpacks (nummer 15 is geloof ik de laatste gratis fixpack). Kijk ook eens op os2.org, een goede informatiebron.

Verwijderd

Ik heb os/2 warp 3 keertje voor paar piek gekocht op de hcc. Jammer genoeg herkende die me cd-rom speler niet, tja dan de hele nacht maar floppie verwissellen.
Het draait nettjes op een 386 met 6mb er in. Weet iemandt of je er wel een netwerk kaart wel kan installeren, want toen die tijd kon ik nergens vinden waar je het kan doen. Daarom heb ik hem weer afgegooidt.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 27 december 2001 23:31 schreef M4RTiN het volgende:
Dat mag al langer hoor. Zolang het maar besturingssystemen zijn die uitgewisseld mogen worden. Neem bijvoorbeeld Linux.
Pagina: 1