Celeron 433 zonder koeling?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoelang draait een Celeron 433 zonder koeling (niet overgeclocked ofzo)?
ik heb net een systeempje in elkaar gedraaid, en heb een cheap ass intelcoolertje erop zitten. Deze maakt volgens mij wel contact met de koeler, maar weet niet of hij nog 100% koelt.

dus weet iemand hoelang dat ding kan draaien zonder koelen zonder hem te slopen. Vind het zonde om een CPU van 80 piek te slopen (geen garantie oid).

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Als ik me niet vergis dan loopt ie vast als ie te warm wordt, geen permanente schade.

Verwijderd

Met de standaar koeling heb ik mijn Celeron 333 ongeveer 3 jaar op 500 laten lopen.... moet kunnen dus. >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Hmm, 't is nog een .25micron cpu. Ik zou 'm niet met alleen een standaard intel heatsinkje zonder fan laten draaien. Wellicht kun je er een grote fan in de buurt plakken die goed over de sink blaast?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hoi,

ik heb hier een Celeron 366@377 met alleen een groot koelblok, zonder fan, en dat gaat al maanden goed (24/7 -is mijn router).

Met een geschikte heatsink moet het lukken dus.

Hans

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 22:18 schreef abbadon het volgende:
Hmm, 't is nog een .25micron cpu. Ik zou 'm niet met alleen een standaard intel heatsinkje zonder fan laten draaien. Wellicht kun je er een grote fan in de buurt plakken die goed over de sink blaast?
er zit wel een fan op hoor, niet enkel een heatsink

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op donderdag 27 december 2001 22:23 schreef terw_dan het volgende:

[..]

er zit wel een fan op hoor, niet enkel een heatsink
Oh, dan is er toch niets aan het handje :) Je kan de temp gewoon in de gaten houden in het BIOS (of softwarematig), en dan merk je 't wel. 85o C is het maximum volgens de specs.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 22:33 schreef abbadon het volgende:

[..]

Oh, dan is er toch niets aan het handje :) Je kan de temp gewoon in de gaten houden in het BIOS (of softwarematig), en dan merk je 't wel. 85o C is het maximum volgens de specs.
Ok dan.

Het viel me alleen op dat er nogal wat speling op zit (kan de heatsink verschuiven en tilten van de ene naar de andere kant.
Pagina: 1