Toon posts:

asus 7700 capture naar avi (ongecomprimeerd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele uren de trotse bezitter van een asus 7700TI video in/uit. *D

De capture programma's die meegeleverd worden (wincoder) schrijft alleen maar weg naar mpeg.

Met welke programma kan ik de 7700 gebruiken om naar avi - ongecomprimeerd weg te schrijven ? Ik wil later e.e.a. naar vcd zetten met de hoogst mogelijke kwaliteit.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

met AsusLive gaat dat wel...
of met VirtualDub...
Maareh ongecomprimeerd. ik denk niet dat je HD dat leuk gaat vinden.. dat houd ie niet bij..
enige compressie is wel op zijn plaats... Met Asuslive loop je wel tegen de 2gig limiet aan, en ongecomprimeerd zit je daar zo aan..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Enige compressie is altijd wel van toepassing, anders zou je echte TE grote bestanden krijgen. 1 seconde 25fps 640x480x32 zou dan bijna 30MB in beslag nemen. Eén minuut uncompressed video zou dan 1,8GB in beslag nemen, zonder audio.

MPEG is zichtbaar gecompressed. Er bestaan ook compressiemethoden die de video onzichtbaar comprimeren. Logitech codecs bijvoobeeld (YVUV ofzoiets). Dit kun je vergelijken als een BMP bestand naar een high quality compressed JPEG bestand omzetten; hier gaat nauwelijks kwaliteit verloren. Daarna kun je met FlasKMPEG of Adobe Premiere het videobestand DivXen. ;)

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
Gebruik de Huffyuv codec.
Zie http://www.math.berkeley.edu/~benrg/huffyuv.html

Dit is een lossless codec, perfect voor het opnemen van je TV beelden die je later gaat encoden naar bv. VCD of DivX.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik neem gewoon op met avi_io of virtualdub.
Uncompressed YUV2 of RGB-24 @ 704x576 25fps.
En dan converten naar 352x288 mpeg1 / 480x576 mpeg2.

En die 2gig limiet is geen probleem, je kan gewoon in segemented avi capturen.