Toon posts:

IIyama Pro 451 probleem deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een Iiyama Vision Master Pro451 (A902MT
) :9~ besteld.
Nu las ik in dit topic : [topic=130527/1/40] dat er diversen problemen met deze monitor zijn. Daar werd ik natuurlijk niet erg vrolijk van en ik zit sterk te denken om deze order te annuleren. Het werd mij echter niet geheel duidelijk (en ook niet uit de search) of dat dit probleem nog steeds speelt.

Dus mijn vraag :
Weten jullie misschien of dit probleem ondertussen is opgelost? Of speelt dit nog steeds?

Ik heb natuurlijk weinig zin om 1200 piek neer te tellen voor een brakke monitor. :(

Verwijderd

Heb mijn monitor al een tijdje , en het is echt een mooie monitor , ik heb er geen problemen mee gehad , denk dat de nieuwere versies , wel goed zijn.

Verwijderd

Hierbij bombardeer ik dit topic tot deel 2 van het beruchte IIyama Pro 451 probleem

Verwijderd

waarom nemen jullie nou een iiyama dat vraag ik mij nou zo af |:(
Koop nou gewoon lg heeft al geen lijntjes in het beeld zitten *D
Ziet er ook mooi uit 100% vlak beeldbuis.
Kan hoge revolutie aan en meer hertz.
Dan is mijn vraag nog steeds waarom waarom neem je een iiyama.
Kei veel lui hebben er problemen mee zoals je ziet!!!! :r

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 18:10
Op donderdag 27 december 2001 23:07 schreef bopitje het volgende:
Ikzelf heb sinds 2 maand een Iiyama vision master pro 450, en heb er juist helemaal geen problemen mee. Niet iedereen heeft problemen met Iiyama. En een LG kan hogere resolutie en refresh rates aan? Volgens mij blijft die LG steken op 1600x1200 @ 85 hz, terwijl mijn (en de 451) op diezelfde resolutie 92 hz aankunnen. De VMP 451 kan een resolutie van 1920 x zoveel ofzo aan, dus niks Kan hoge revolutie aan en meer hertz

Voor het geld vind ik het een prachtige monitor.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:07 schreef bopitje het volgende:
waarom nemen jullie nou een iiyama dat vraag ik mij nou zo af |:(
Koop nou gewoon lg heeft al geen lijntjes in het beeld zitten *D
Ziet er ook mooi uit 100% vlak beeldbuis.
Kan hoge revolutie aan en meer hertz.
Meer hertz is beter ja :(

Er zijn nog steeds een hoop mensen tevreden met iiyama, er is alleen en foute serie geweest en die mensen komen hier (uiteraard) klagen.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Technical specs :
Model
A902MT

Vision Master Pro451

Diagonaal (inch) : 19

Eff. Beelddiagonaal (inch) : 18

Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm)
366x274,5

Dot Pitch (mm)
0,25mm/0,27mm (AG pitch)

Horizontale Synchronisatie
30-115kHz

Verticale Synchronisatie
50-180Hz

Bandbreedte
115

Ergonomische Resolutie
1600x1200 @ 90Hz

Maximale Resolutie
1920 x 1440 @ 75Hz

640x480 (Hz)
180

800x600 (Hz)
180

1024x786 (Hz)
142

1125x864 (Hz)
126

1280x1024 (Hz)
107

1600x1200 (Hz)
92

1800x1440 (Hz)
77

Audio/USB opties
Audio/USB standaard

Voldoet aan
TCO`99, CE, TUV-GS, MPR11, ISO9241-3, ISO9241-7, ISO9241-8, PTB, FCC-B,
UL/C-UL, DHHS, DHNW

Energiebesparing
VESA DPMS, EPA Energy star, Nutek

Stroomverbruik (W)
138

Stroomverbruik in 'standby' (W)
10

Afmeting (BxHxD, cm)
450 x 450 x 447

Gewicht (kg)
24

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• BackSlash
  • Laatst online: 02-08 18:10
quote uit de vorige topic geplukt:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 17 december 2001 10:14 schreef raglam het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Heeft Iiyama inmiddels de problemen onder controle met een nieuwe serie? (als dat tenminste kan, ik heb geen idee )
Was van plan om een 451 te kopen, maar door deze topic ben ik toch maar ff een aantal alternatieven gaan bekijken!
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb sinds Aug. ook een 451, in de winkel goed bekeken, was niks mis mee. Mijn computer staat zo`n 6 uur per dag aan en ik heb nog steeds geen last van problemen. Er zitten brakken tussen, maar ook goeie kennelijk... succesmet kiezen
Zo te zien zijn er nu dus modellen waar dit probleem niet speelt. Koop de monitor dus in een winkel en niet via internet, en kijk in de winkel of ie goed is.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

je hebt gelijk over de max revolutie van lg dat is 1600.
Maar ik zou toch niet hoger hoeven met een 19 inch.
1200 vind ik een mooi getal.
Alleen ik vind het zwaar shit dat er lijntjes in het beeld zitten.
Moet ook zeggen dat ik een paar mensen ken die ook iiyama hebben en die waren erg gelukkig.
Daar ben ik juist van geschrokken van die lijntjes.
Daarom heb ik toch voor lg gekozen.
Heb nu de lg 915ft+ besteld leek wel een mooie sing voor mij.

• Bezulba
  • Laatst online: 04-08 13:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op donderdag 27 december 2001 23:45 schreef bopitje het volgende:
je hebt gelijk over de max revolutie van lg dat is 1600.
Maar ik zou toch niet hoger hoeven met een 19 inch.
1200 vind ik een mooi getal.
Alleen ik vind het zwaar shit dat er lijntjes in het beeld zitten.
Moet ook zeggen dat ik een paar mensen ken die ook iiyama hebben en die waren erg gelukkig.
Daar ben ik juist van geschrokken van die lijntjes.
Daarom heb ik toch voor lg gekozen.
Heb nu de lg 915ft+ besteld leek wel een mooie sing voor mij.
lijntjes merk je na 1 dagje nie meer :) hell kheb een grote kras op me monitor en ik zie het nie eens meer :)

blup

• kmf
  • Niet online

kmf

Kheb een nieuwe 451 sinds 2 weken geleden.

Ziet er goed uit, alleen die twee schaduwlijntjes zijn wel zeer goed merkbaar, vooral de bovenste, omdat die op ooghoogte ligt.

En het is mij nog niet helemaal gelukt om de scherm volledig rechthoeking te maken met pin/cushion (het is nu nog beetje parabolisch)

Kwaliteit is natuurlijk heel wat beter dan mijn 7 jaar oude 17" merkloze monitor. de voet rulez en hoge res+hz (1900x1440@75hz is heerlijk voor fotobewerken, voor normaal is het minder)

Ben wel ontevreden over de tijd dat ie nodig heeft om weer wakker te worden na een tijdje standby.... Zo'n 10-20 seconden :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

moet teleplan nog gaan bellen :(
heb links en rechtsboven een gekartelde rand, erg vaag.
plus dat geneuzel met dat ie soms ff donker en licht wordt (schijnt bekend te zijn :( )

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Teleplan = ramp (bij mij dan...) Moest meer dan maand wachten voorat ik andere monitor had :(

Verwijderd

Heb een maand of 2 geleden ook de VMP 451 gekocht. En heb er tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad.

Alleen dat hij heel af en toe donker en dan weer licht wordt, maar dit duurt maar een seconde of 3a4. Hierna is alles weer ok. Dit gebeurt ook maar iets van 2x op een dag bij mij. En hij staat toch heel de dag aan.

Had op internet gelezen dat er veel problemen mee waren, daarom heb ik bij Dunnet in Rotterdam een showroom model gekocht, deze heeft daar een maandje continu hele dagen aangestaan. Zo wist ik zeker dat er niks mis was met deze monitor en durfde ik hem wel te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er dus wel op dat er weinig problemen meer zijn ik denk dat ik hem toch maar ga kopen dan :)

Verwijderd

Ik heb het vorige topic ook gevolgd, had namelijk ook problemen met mijn monitor een A902MT. Maar die heb ik bij de winkel omgeruild en nu is ie :) perfect :) . Ik ben er erg blij mee, echt een supermonitor. en die lijntjes in je beeld, ik zag ze na een week niet meer dus.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 22:25

alm

Op vrijdag 28 december 2001 21:08 schreef Doomday het volgende:
Het lijkt er dus wel op dat er weinig problemen meer zijn ik denk dat ik hem toch maar ga kopn dan :)
Ik kan 'm nog steeds niet aanraden. De mijne heeft de klachten ook en van Teleplan wordt je ook niet gelukkig.

Meest irritante klacht: trillende letters (staan te dansen) en dat ligt niet aan je grafische kaart...

Dus goed kijken en als je klachten hebt, gelijk terugbrengen en omruilen. Ik zag het trillen pas na enkele weken en dan wordt je naar Iiyama (dus Teleplan voor de 'service') doorverwezen.

Iiyama was vroeger zo'n goed merk, maar tegenwoordig vindt ik het erg tegenvallen. :-(

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
Dat je naar Teleplan wordt doorverwezen is niet helemaal correct. Je hebt je beeldbuis bij een winkel gekocht, deze moeten de garantieafhandeling regelen.

(Waarschijnlijk doen zij dit ook bij Teleplan, maar je kan het in iedergeval even navragen)

Verwijderd

ik heb sinds jan. 2001 een vmp451, het was me wel eens opgevallen dat die hoekjes lichter en donkerder werden. naarmate hij ouder werd... werd het dus steeds erger... vandaag heeft teleplan dat ding opgehaalt, en netjes een vervanger neergezet. dan wel een 17" maar goed. ik moet het er maar ffies mee doen
hoor niet al te vrolijke dinge over teleplan. nu maar hopen dat het goed gaat

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:52 schreef vassago het volgende:
Dat je naar Teleplan wordt doorverwezen is niet helemaal correct. Je hebt je beeldbuis bij een winkel gekocht, deze moeten de garantieafhandeling regelen.

(Waarschijnlijk doen zij dit ook bij Teleplan, maar je kan het in iedergeval even navragen)
Klopt iig wat betreft Paradigit. Zij hebben als policy dat je hem binnen acht dagen mag terugbrengen (als ie niet bevalt) en ruilen zij hem om. Daarna doe je zaken met Teleplan. Op zich heel redelijk voor die kleine meerprijs :) Ik zit er iig nog over te denken...

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 22:06 schreef Shaggy16 het volgende:

blahblah
[Mega Off-topic]

Nog gefeliciteerd (goh, hoe weet ik dat nou :) )

[/Mega Off-topic]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb ook een 451 met die problemen
alleen mijn monitor is al een jaar oud en dus nog van de reeks met problemen
als de problemen inmiddels zijn opgelost zal ik binnenkort de onsite support is gaan gebruiken

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Na 9 maanden ergernis, ruilmonitoren, teleplan gezeik en nog steeds een fucked up monitor ben ik maar eens naar de shop teruggegaan.
mijn VMP 451 ingeleverd, ff gekeken naar het aanbod wat ze daar hebben. Niks gevonden wat mij intereseerd en dus een nieuwe VMP 451 laten bestellen.

Ik hoop dat ik nu ook eens een goeie te pakken krijg.
Volgende week komt ie waarschijnlijk binnen en zullen we zien hoe het er voor staat.

Nu ook zonder stropdas

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb sinds 14 jan 2002 ook een VMP451, ik heb geprobeert dit type te ontwijken (mijn originele bestelling was een philips) maar na zwaar genaaid te zijn heb ik maar genoegen moeten nemen met een 451.

Problemen :

(1) rechtsboven : rare net weg te krijgen vervorming

(2) links : horizontale moire

(3) overal : bij het aflsluitscherm van windows, (dus als om de pixel 1 zwart wordt gemaakt) : heb ik net een TV die sneeuw laat zien.

(4) Letters trillen een beetje

Al bij al valt het wel mee, maar zodra het ook maar een fractie erger wordt start ik een oorlogje met Iiyama...

Verwijderd

Ik heb een maand of 2 geleden een VMP 453 gekocht, en ik heb er spijt van dat ik geen 22" gekocht heb...

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ik heb nu dus mijn derde 451 en nog steeds het probleem met de beeldgeometrie :(
Iedere keer als ik mijn monitor uitzet en daarna weer aan is het beeld verschoven of het kussen effect komt weer terug.

En inderdaad rechtsboven in de hoek zit weer een vervorming die bij mij dus niet valt weg te werken met de beeld instellingen.

Heb m nu 1 dag en als ik m niet bijstel dan is er aan het eind van de week niks meer wat op een normaal beeld lijkt.

Weet iemand een goed alternatief voor deze monitor?
ongeveer dezelfde prijs en specificaties maar dan een goede monitor?

Nu ook zonder stropdas

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 13:47
Helaas heeft niet iedereen problemen met deze toch wel zeer aardige monitor ;)

Ik heb de mijne alweer een tijdje en tot nog toe bevalt hij zeer goed, ik weet niet of er in de tussen tijd veel verschuiving in de markt is geweest, maar tot nog toe niet veel monitoren gezien in deze prijsklasse die veel mooier waren (wil nog altijd wel een strakke 21" van Sony uit de F serie maar daar betaal je meer dan het dubbelle voor)

(Natuurlijk smaken verschillen, ik stoor mij niet aan de lijntjes en de LG's die ik in de winkel zag hadden een beetje wazig beeld in vergelijking tot de Iilyama vmp450)

Maar als je de search hebt gebruikt ben je er ook vast achter gekomen dat er ook aardig wat verschil kan zitten tussen individuele monitoren van hetzelfde model (En het daarom verstandig is om de te kopen monitor eerst in actie te zien).

Verwijderd

Ik heb maar besloten om me er maar niet meer aan te ergeren en sindsdien ben ik redelijk tevreden :)

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

Ik heb dit ding nu al een paar maanden.
de enige eigenschappen die een beetje iritant zijn, zijn de volgende:
-het ding doet er lang over om uit de standby te komen.
-beeld is bij een koude start weer helemaal uit "vorm". (is na een potje gamen weer over :D )
-de letters trillen lichtjes (dat is wel soms erg iritant)
-de lijntjes boven en onder zijn best vervelend bij veel wit in je scherm

voor de rest mag ik zeker niet klagen, de resoluties zijn rete hoog, de herzen zijn super.
en dat teleplan is ook geweldig (lever je een VM 450 in vanwege trillend beeld, krijg je een week later een VM PRO 451 terug, bedankt teleplan *D :z

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 22:02 schreef Doomday het volgende:
Nu las ik in dit topic : [topic=130527/1/40] dat er diversen problemen met deze monitor zijn. Daar werd ik natuurlijk niet erg vrolijk van en ik zit sterk te denken om deze order te annuleren. Het werd mij echter niet geheel duidelijk (en ook niet uit de search) of dat dit probleem nog steeds speelt.

Dus mijn vraag :
Weten jullie misschien of dit probleem ondertussen is opgelost? Of speelt dit nog steeds?

Ik heb natuurlijk weinig zin om 1200 piek neer te tellen voor een brakke monitor. :(
Gelijk Annuleren... ik heb de IIYAMA 452PRo voor 900 piek gekocht 1 generatie nieuwe voor 3meier minder... bij Graficall

nu hebben ze al weer nieuw type

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35

Japie.G

Colour Classic

ik heb hem ook een half jaartje,

behalve het heel soms livht donker worden is er niets aand e hand

mooi ding hoor...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 21:08 schreef Doomday het volgende:
Het lijkt er dus wel op dat er weinig problemen meer zijn ik denk dat ik hem toch maar ga kopen dan :)
Wat is het geworden, heb je de 451 nog gekocht? Zo ja, ben je tevreden?
Twijfel zelf namelijk tussen de LG 915FT+ en de Iiyama A902MT, maar als die iiyama nog steeds die problemen heeft wordt de keus wel makkelijker!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

Rico

Wie dit leest is gek....

Koop die LG maar. Die IIyama is en blijft bagger.
Mensen nemen hier al het licht en donker worden op de koop toe. Dat zijn mensen die ook in een auto willen rijden waar soms de lampen even aan en uit gaan.
Zoiets moet je niet accepteren bij zo'n monitor.
Heb zelf dus 3 van die klote dingen gehad en gelukkig kon ik hem opruilen voor de philips en die was vanuit de doos perfect. Niks geometrie problemen of trillende letters.
En ook geen licht en donker worden.
IIyama is gewoon niet meer zoals vroeger. Neem dan de LG maar die is een stuk beter.
En voor de service hoef je het ook niet te doen, want die laat ook steeds meer te wensen over.

Verwijderd

[quote]Op woensdag 23 januari 2002 12:32 schreef Rico het volgende:
Koop die LG maar. Die IIyama is en blijft bagger.
Mensen nemen hier al het licht en donker worden op de koop toe. Dat zijn mensen die ook in een auto willen rijden waar soms de lampen even aan en uit gaan.
Zoiets moet je niet accepteren bij zo'n monitor.
Heb zelf dus 3 van die klote dingen gehad en gelukkig kon ik hem opruilen voor de philips en die was vanuit de doos perfect. Niks geometrie problemen of trillende letters.
En ook geen licht en donker worden.
IIyama is gewoon niet meer zoals vroeger. Neem dan de LG maar die is een stuk beter.
En voor de service hoef je het ook niet te doen, want die laat ook steeds meer te wensen over.

De Philips 109p20?? Die staat ook nog op mn lijst van mogelijke monitoren, alleen begreep ik dat die minder scherp is dan 915ft en pro 451.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Minder scherp?
Nou als je in de buurt van Groningen zou wonen dan mag je wel even komen kijken.
Die iiyama was vele malen minder scherp dat de Philips P20 die ik nu heb.
Ligt natuurlijk ook aan de videokaart die eraan hangt.
Echt ga voor de Philips 109P20 en niet voor de Iiyama. Van die laatste krijg je spijt.
En als je wat goedkoper wilt neem dan de LG.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

klown

geek

ik heb nu ongeveer een maand een IIyama A902MT Vision Master Pro 451 en sinds een paar dagen merk ik dat de het hoekje rechtsbeneden heeeeeeeeeeel af en toe even gaat dienen als discolichtje :o
Ik heb even die hoek wat anders ingesteld en sindsdien is het niet meer voorgekomen, maar misschien komt het nog

Versienr = 50068607
ik draai 1600x1200@32 bits kleuren
Op een Geforce 2 Ti

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Na een aantal monitoren heb ik nu een IIyama vision master Pro 450, ECHT PERFECT, niks mis mee.
(net zoals NEC en Philips schermen) deze 19" schermen zijn gebaseerd op 21" techniek (de IIyama en nog een aantal) Dit zorgt er voor dat hij in de puntjes scherp is en je geen zwarte randen heb.
Echt, neem van mij aan IIyame zijn zeer goeie schermen

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ja de Pro450 was nog goed. Daarna is er alleen rotzooi gemaakt bij Iiyama. Dus wees zuinig op je VMP450 en koop daarna een ander merk.

Verwijderd

Euhm tja, mijn 451 is nu dik een jaar oud, heb ook leren leven met alle voorgaande problemen, maar nu heb ik inees de indruk dat ie erg geel beeld gaat geven. Heb em nu al van 8300 naar 9000 naar 10.000 opgeschroefd, maar dat lijkt even te helpen.

Ook als ik em niet op text-modus zet maar op picture of movie, dan trekt ie bij letters lichte punten naar rechts.

Is dit het begin van het einde? Ben ik nu uiteindelijk toch aan de grillen van Iiyama en teleramp uitgeleverd?

Verwijderd

Wat ik een ieder die dit model in zijn bezit heeft aan kan raden is het volgende: verkoop dit brakke apparaat en koop een degelijke monitor. Geen Iiyama in ieder geval.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 15:51 schreef Hagar het volgende:
Ik heb nu dus mijn derde 451 en nog steeds het probleem met de beeldgeometrie :(
Iedere keer als ik mijn monitor uitzet en daarna weer aan is het beeld verschoven of het kussen effect komt weer terug.

En inderdaad rechtsboven in de hoek zit weer een vervorming die bij mij dus niet valt weg te werken met de beeld instellingen.

Heb m nu 1 dag en als ik m niet bijstel dan is er aan het eind van de week niks meer wat op een normaal beeld lijkt.

Weet iemand een goed alternatief voor deze monitor?
ongeveer dezelfde prijs en specificaties maar dan een goede monitor?
komt mij ook bekend voor, maar alleen bij windows :? onder freebsd staat het beeld altijd goed, maar onder windows wil het wel eens verschoven zijn na het uitzetten van de monitor...

Verwijderd

Die van mij is alweer een jaar oud en ik heb tot mijn geluk geen problemen met die van mij gehad.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 22:26

Rival24

I'll Be Back

Zou je niet gewoon een nieuwe kunnen eisen van IIyama? Of een model wat dat probleem niet heeft (die met die m^2 beeldbuis)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 18 januari 2002 00:21 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Gelijk Annuleren... ik heb de IIYAMA 452PRo voor 900 piek gekocht 1 generatie nieuwe voor 3meier minder... bij Graficall

nu hebben ze al weer nieuw type

* We Are Borg Are Borg kijkt naar datum, verrek, hij zal niet veel meer hebben aan jouw advies
|:( Wakker worden :P

• syserr
  • Laatst online: 02-08 11:27

syserr

kangoeroe

heb d'r ook eentje (sinds HCC dagen..) en hij bevalt me prima, tis alleen zo dak te lui ben om het beeld goed recht te zetten qua geometrie etc, lastig dat er niet per resolutie oid een standaard instelling inzit...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 18:16
Ik heb een 452 19" aangeschaft. Allereerst 1 bij Computerland die dus niet werkte...(geld terug) daarna dezelfde terug gekocht bij Paradigit die wel bleek te werken. Een top monitor die echt retescherp beeld weergeeft op enorm hoge resoluties / refreshrate. Echt die M2 buizen zijn enorm goed. Een aanrader dus!!! Ga wel in de winkel kijken dus voor je koopt!

Verwijderd

Dus mijn vraag :

omg... leg jij die 1200 piek dus 600 Euro neer voor die monitor op http://www.sallandautomatisering.nl heb je hem voor 291 Euro dus 650 Piek

Verwijderd

btw ik heb het over de
Iiyama LS902UT Vision Master 1451 19"

gaat die topic daar ook over of gaat het om een andere monitor.. zo niet... dan koop ik die niet
want ik was van plan wegens de goedkope prijs deze monitor te kopen

Verwijderd

De Iiyama LS902UT Vision Master 1451 19" heb ik eind vorig jaar gekocht bij MyCom voor 725 gulden. Ben d'r dik tevreden over! Het is natuurlijk geen top of the line, maar die van mij vertoont in elk geval niet de problemen zoals ze in vorige replies staan.
Valt me alleen wel op dat deze monitor vergeleken met m'n oude 15" (cheapskate merkje ;)) veel gevoeliger is voor storingen van bv. speakers die te dicht bij de monitor staan. Maar ja, gelukkig hebben we die speakers nog wat langere kabeltjes. Problem solved :)

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 31 maart 2002 23:22 schreef foolish het volgende:

[..]

omg... leg jij die 1200 piek dus 600 Euro neer voor die monitor op http://www.sallandautomatisering.nl heb je hem voor 291 Euro dus 650 Piek

* We Are Borg Are Borg denkt dat hij niet veel meer heeft aan jouw advies |:(...Wakker worden :P

Je bent de tweede al ;)

• syserr
  • Laatst online: 02-08 11:27

syserr

kangoeroe

goed, schreef ik twee weken geleden nog dat ik goed tevreden as met m'n mooie 451, nu begin ik me er toch steeds meer aan te irriteren.. ik kan niks doen of m'n beeld verspringt en moet et weer netjes naar et midden schuiven... en ook heb ik dat verdomde beeld nog steeds niet goed recht kunnen krijgen... is dat reden genoeg om contact op te nemen met iiyama? en zo ja, hoe kan ik dat het beste doen!? per mail of telefoon? neem aan dat er hier ondertussen wel wat iiyama omruil experts zitten...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• Sonic
  • Laatst online: 04-08 14:54
ik heb er ook 1 ! :D

ben er ZEER tevreden over !
helemaal geen problemen en ook geen gekke dingen tegen gekomen

aanrader dus !

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zaterdag 13 april 2002 10:58 schreef Sonic- het volgende:
ik heb er ook 1 ! :D

ben er ZEER tevreden over !
helemaal geen problemen en ook geen gekke dingen tegen gekomen

aanrader dus !
Haha... lolbroek, ik ben benieuwd hoe lang t duurt voordat je terugkomt in dit topic om te vertellen dat je monitor kuren vertoont.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

zo... ik ben vandaag opgebeld (11 dagen na het ophalen) ze komen mijn monitor donderdag brengen, nou maar hopen dat ie t weer doet.... (Vision Master Pro451 A902MT)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Mischien een wat ouwe }:O maar ik denk toch van ik meld dit nieuwtje even.

Het flikkeren van het beeld is een probleem door kou warmte.
Iedereen die dit heeft kan een modificatie uit laten voeren zodat het flikkeren minimaal wordt.

Het is dus een fout in het ontwerp :(

Wat ook helpt is em uit tochtige ruimte's te houden.
Voor de rest is de service top bij iiyama.
Ik had na 6 maanden een brakke monitor kabel dus ik mailen naar iiyama en binnnen 1 week had ik 2 kabels :) nieuw in doos.

• We Are Borg

We Are Borg

Op maandag 15 april 2002 01:21 schreef rival24 het volgende:

[..]

Haha... lolbroek, ik ben benieuwd hoe lang t duurt voordat je terugkomt in dit topic om te vertellen dat je monitor kuren vertoont.
Hoeft niet ;) Ken iemand die ook dit model heeft en die draait al een half jaartje zonder kuren :)

• Soepster
  • Laatst online: 17-03 14:04
Ik heb mijn VMPro 451 een paar maanden.
Het was een showroommodel & zag er prima uit in de shop.

Lijntjes zijn idd zichtbaar op een wit scherm, maar het oog went er gauw aan. Ze zijn op andere monitoren al even zichtbaar dus dit is niet als argument tegen te gebruiken.

Het beeld is niet direct vierkant zodra je opstart, een van de hoeken lijkt schuin afgesneden & je moet wel even je best doen voordat je dat gecorrigeerd krijgt.

Het donker/licht worden heb ik ook heel af en toe als de monitor aanstaat, de hoekjes gaan dan een aantal seconden kleurcorrigeren ofzo. Het is snel over gelukkig...

Dansende letters heb ik wel een keer gezien trouwens- het leek erop dat het hele beeld een beetje op en neer ging.
Ik heb begrepen dat trillend beeld een vaker voorkomende ziekte is bij "aperture grill" monitoren (de draadjes gaan dansen), shadowmask monitoren hebben het niet.

Algemene indruk van deze monitor is toch nog steeds WOW dit is groot, plat, mooi.

Die USB hub is zeer handig, de tweede VGA in zorgt dat ik Dreamcast spellen in prachtig VGA kan spelen zonder met kabels te hoeven jongleren.

Prijs/kwaliteit verhouding van deze monitor is perfect, betere specs zijn nauwelijks te vinden. Jammer dat ie soms wat kuren heeft.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• We Are Borg

We Are Borg

Betere specs zijn tegenwoordig wel te vinden, iiyama heeft al opvolgers van dit model + andere merken zijn ook vergelijkbaar :)

Verwijderd

Vanmiddag maar een meel gestuurd :(

Oke dan 8)7

Op naar monitor nr 3
;(

Geachte mevrouw Tina Bos,

- Als de monitor aangezet wordt gaat dit met een luide "BOINK"

- Links boven is het beeld roodachtig en de monitor is niet scherp te krijgen.

(alsof ik door een matachtig glas kijk)

- Beeld trilt.

- Te lang achter de monitor bezorgt mij hoofdpijn door bovengenoemde.

Een vraagje bij dezen,

Krijg ik mijn oude monitor: A902MT Vision Master PRO 451
Serienummer: 50049059 gerepareerd terug?

Of hou ik deze monitor: A902MT Vision Master PRO 451
Serienummer: 50001904.

Als het laatste het geval is, dan hoop ik dat u er wat aan kan doen.

Met vriendelijke groet,

Marcel
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Tina Bos / iiyama [mailto:tb@iiyama.nl]
Verzonden: dinsdag 12 augustus 2003 16:14
Aan: *****@chello.nl'
Onderwerp: RE: storingsformulier van website

Uw aanvraag voor RMA is goed aangekomen.

Naar aanleiding van het door u opgegeven serienummer gaan wij een vervangende monitor voor u opvragen, uiteraard hetzelfde model en leeftijd.
Deze vervangende monitor gaat na binnenkomst een dag op test. De levertijd van de vervangende monitor is wederom afhankelijk van model en leeftijd.

Na de test wordt er contact met u opgenomen om de omruilafspraak te maken, de vervangende monitor mag u na levering behouden en onze vervoerder
neemt de defecte monitor dan meteen mee terug.

Let op: indien het defecte scherm bij iiyama binnenkomt met gebreken die niet van te voren zijn aangegeven, zoals krassen, vuil, beplakte stickers etc., houdt iiyama zich het recht voor het defecte scherm te repareren en bij u terug te ruilen voor het reeds geleverde scherm, ook transportkosten zullen in rekening worden gebracht. Schermen waar een beveiliging op de achterkant zit zullen NIET worden omgeruild maar alleen worden gerepareerd.

De registratie van het scherm wordt door Iiyama intern voor u gedaan.

Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,

iiyama Benelux B.V.
Breguetlaan 10B
1438 BC OUDE MEER
Tel. +31 20 6532188
Fax +31 20 4460268
=====================
CRT Monitorgegevens
=====================
Garantiekaart: *******
Monitortype: A902MT Vision Master PRO 451
Serienummer: 50049059
Klacht: Monitor kan de instellingen niet onthouden(
beeld is soms kleiner en ik kan de geomatrie niet goed
afstellen(bol/rond) en het beeld trilt en verkleurd in de rechterhoeken).

Testen trouwens lekker daarow }:O
Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen
zal de voortgang posten :X

edit:
Update

Goedenmiddag,

Ik zal e.e.a. met de TD overleggen, u hoort van mij.

Met vriendelijke groet,

Tina Bos
Customer Support Manager

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 16:06 . Reden: update ]

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

omg, gewoon na meer dan een jaar nog op dit topic reageren :D

btw, die "boink" is normaal hoor, ik weet niet hoe lang jij al met grote (platte) monitoren werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door amd187 op 13-09-2003 19:02 ]

• Soepster
De boink is inderdaad normaal bij deze monitor, wel irritant

Ik vind het wel nuttig dat hij op dit topic reageert eigenlijk, ik heb bij vlagen nog steeds last van verkleurende hoekjes, hetgeen nogal irritant is wanneer je spelletjes speelt en dergelijke. Ik heb de monitor echter nooit naar Iiyama gestuurd vanwege de horror verhalen hier op GoT- je krijgt vaak een andere monitor terug die weer andere kuren heeft.

Ik ben benieuwd hoe de afhandeling van dit probleem er nu aan toe gaat bij Iiyama.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

PhD i.o.

Ik ken iemand en die zijn monitor onthoud niet altijd de instellingen qua beeld.
Hoe kan ik dat veranderen?

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Hey

Heb zelf een iiyama en wou gisteren een viese veeg weghalen, en maakte er toen zo 2 krassen in met mijn horloge :( De krassen zitten in die topcoating.

Kun je hier nog wat aan doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:19:
Kun je hier nog wat aan doen?
helaas niet...

• Soepster
M@ximuS schreef op 07 oktober 2003 @ 12:05:
Ik ken iemand en die zijn monitor onthoud niet altijd de instellingen qua beeld.
Hoe kan ik dat veranderen?
Ik dacht dat mijn monitor dit probleem ook had, tot ik door kreeg dat het kwam door Windows XP die met refresh rates aan het goochelen was. Toen het programma refreshforce gebruik en nu onthoudt ie alles.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

PhD i.o.

Soepster schreef op 07 October 2003 @ 18:54:
[...]

Ik dacht dat mijn monitor dit probleem ook had, tot ik door kreeg dat het kwam door Windows XP die met refresh rates aan het goochelen was. Toen het programma refreshforce gebruik en nu onthoudt ie alles.
Nou het probleem is dat deze monitor de deskop weergeeft van Windows 98se. Maar ik zal iig ff gaan zoeken naar het proggeltje mss dat dat meer uithaalt. Volgens de compu shop moest hij anders 2 maand wachten op een nieuwe monitor.. :/

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 17:42
Soepster schreef op 07 October 2003 @ 10:30:
De boink is inderdaad normaal bij deze monitor, wel irritant

Ik vind het wel nuttig dat hij op dit topic reageert eigenlijk, ik heb bij vlagen nog steeds last van verkleurende hoekjes, hetgeen nogal irritant is wanneer je spelletjes speelt en dergelijke. Ik heb de monitor echter nooit naar Iiyama gestuurd vanwege de horror verhalen hier op GoT- je krijgt vaak een andere monitor terug die weer andere kuren heeft.

Ik ben benieuwd hoe de afhandeling van dit probleem er nu aan toe gaat bij Iiyama.
Ik heb mijn vision master 451 ook laten repareren en heb daar eigenlijk weinig problemen mee gehad. De monitor werd opgehaald en daarvoor kon ik een 17 inch lenen, klein maar werke prima.

Na de reperatie waren de meeste problemen weg, maar toch heb ik af en toe wel eens paarse verkleuringen in de hoeken. Maar ik heb niet zo veel zin om hem nog een keer te laten repareren, ik ben er nu wel gewend aan en zo vaak komt het ook al weer niet voor.

Wat meestal bij mij werkt is even de monitor uitzetten, een paar seconden laten uitstaan, even voelen of ie niet te heet aan de bovenkant is, en dan weer aanzetten :)

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Beste Mensen,

Het is weer zover. Na ongeveer 3 jaar is mijn monitor (iiyama Vision Master Pro 451) weer zo goed als nieuw. Altans.... net zoals toen ik hem nieuw gekocht had heeft hij weer hetzelfde probleem. Het beeld op mijn scherm ziet eruit als een sneeuwstorm. Alles kronkeld weer heen en weer over het beeld ik krijg er koppijn van.

Vorige keer heb ik hem als reparatie aangeboden. Hoelang zit er eigenlijk garantie op deze schermen ? Of zal ik toch een nieuwe moeten kopen ?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:27:
Beste Mensen,

Het is weer zover. Na ongeveer 3 jaar is mijn monitor (iiyama Vision Master Pro 451) weer zo goed als nieuw. Altans.... net zoals toen ik hem nieuw gekocht had heeft hij weer hetzelfde probleem. Het beeld op mijn scherm ziet eruit als een sneeuwstorm. Alles kronkeld weer heen en weer over het beeld ik krijg er koppijn van.

Vorige keer heb ik hem als reparatie aangeboden. Hoelang zit er eigenlijk garantie op deze schermen ? Of zal ik toch een nieuwe moeten kopen ?
Er zit 3 jaar garantie op.
Pagina: 1