Toon posts:

geen volle beld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet om een volle monitorscherm te krijgen. Wat ik ook niet doe blijven er zwarte randen over.
Sterker , ik kan monitor niet via knoppen instellen.Deze reageren niet.
Heb nog oude ( kort geleden gekocht ) Riva TNT2 m64-16mb.
Wie weet wat een oplossing ?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Als het een oude monitor is, kun je in de monitor diverse potmeters vinden om het beeld in te stellen. Goed instellen moet je dan doen met een niet metalen schroevendraaiers en terwijl de monitor aanstaat. Dat je goed moet oppassen voor de spanning (zeker die van de trafo naar beeldbuis).

Verwijderd

Topicstarter
het klopt, het gaat hier om een oude monitor.Met een oude videokaart had ik geen problemen.Deze ontstonden na de installatie van Riva kaart.Opeens kan ik de instal knoppen van het scherm niet gebruiken.
Bij welke resolutie moet ik deze ( binnen ) instellingen verrichten ?

Verwijderd

Zou het zelf doen bij de resolutie die je wil gebruiken. Nogmaals wees wel voorzichtig.
/me heeft groot respect voor U > 220 V zeker als het U > 10 KV is.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je berichten
waar moet ik deze instelmogelijkheden zoeken ?
natuurlijk blijf ik voorzichtig !
heb je nog een andere idee ? hoe ontstaan deze randen ?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet waarschijnlijk de frequentie omlaag gooien. Heb ik ook bij een philips 14b, als ik die boven de 70 zet dan gaat het ook fout.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet zeker maar heb vermoeden dat je ook gelijk hebt ,maar zelfs dan kan ik geen monitor instellingen gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
kortom , via monitor instelknoppen lukt het niet ( na de instalatie van Riva ).Ook niet via nVidia display control panel , hiermee alleen sprongen links/rechts - boven/beneden en niks meer - dus geen volle scherm ;(

Verwijderd

Wat betreft het interne gedeelte v/d monitor, kijk ook eens naar de volgende link.
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_monfaq4.html#MONFAQ_002
Vanaf Hoofdstuk 7.

Verwijderd

Topicstarter
x-terior
vriendelijk dank voor je moeite :)
marek

Verwijderd

Graag gedaan hoor. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb ik ook last van bij een Philips 14c op 800x600

oplossing: slechte monitor weggoien ;) en betere kopen, want de kwaliteit van de monitor is simpelweg niet beter....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk , gaat mij niet om een kwaliteit maar een volle scherm zonder zwarte randen , volgens mij ligt deze probleem aan de instellingen en niet aan de monitor - nietwaar ?

Verwijderd

Topicstarter
intussen heb ik het probleem opgelost :)

download PowerStrip 3.12 zie
www.entechtaiwan.com

middels dat programma heb je veel meer instel mogelijkheden
groetjes

ps - tevens prima testprogramma voor videokarten :)
Pagina: 1