Toon posts:

XP FSB 2 mhz overklokken en vastlopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst mijn athlon xp 1800+ gezet op 137/34 deed het leuk en merkte warempel wat verschil. ik klok hem terug laat hem een aantal keer op 1544mhz lopen en vervolgens wil ik hem weer 'terugzetten' op 137/34 en loopt win xp helemaal vast... hij wil het niet eens meer doen op 136/34. alleen nog max op 135/34...
Ik heb een a7v266-e of zo en 256 mb samsung geheugen.
wat kan hier nou gebeurt zijn?? ik word hier behoorlijk wanhopig van???

Trouwens,...
Jammer alleen van de temperatuur stressed 60 graden. Ik heb er ook zo'n cooler opgezet zonder naam wel groot hoor... mijn radiator is kleiner een of andere Justcooler p-8000 op de HCC gekocht bij computerland...lijkt niet echt lekker te koelen...

Ik had mijn

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Op donderdag 27 december 2001 22:00 schreef Thanathos het volgende:
ik had eerst mijn athlon xp 1800+ gezet op 137/34 deed het leuk en merkte warempel wat verschil. ik klok hem terug laat hem een aantal keer op 1544mhz lopen en vervolgens wil ik hem weer 'terugzetten' op 137/34 en loopt win xp helemaal vast... hij wil het niet eens meer doen op 136/34. alleen nog max op 135/34...
Ik heb een a7v266-e of zo en 256 mb samsung geheugen.
wat kan hier nou gebeurt zijn?? ik word hier behoorlijk wanhopig van???

Trouwens,...
Jammer alleen van de temperatuur stressed 60 graden. Ik heb er ook zo'n cooler opgezet zonder naam wel groot hoor... mijn radiator is kleiner een of andere Justcooler p-8000 op de HCC gekocht bij computerland...lijkt niet echt lekker te koelen...

Ik had mijn
Ik had mijn?
Nouja, misschien wordt ie toch wel te warm, dat het misschien geluk was dat ie voorheen wel werkte... Hassan weet niet...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
mag ik even vragen wat je met een radiator moet met een luchtkoeler? :? :?

of bedoel je soms een FAN (ventilator) |:(

Verwijderd

Topicstarter
ja moet ook een koelblok zijn.

leuke intro maak met 2 spel/grammatica fouten.
ik laat dan maar mijn kast open...(als het gaat om de temp.)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
je hoort de laatste tijd veel mensen klagen over een pc+overklokken icm met samsung geheugen.
dat wil gewoon blijkbaar niet echt en daarbij is 60 graden vrij hoog en helemaal om te overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
mmm maar die 60 graden is nog niet eens aan de orde... dan is die nog een graad of 48 ...hij loopt gewoon vast met een blue screen of death. Hij wil gewoon niet in windows xp
verder komen dan ong. 10 sec grafisch beeld totdat ik de 'b-s-o-d' krijg.
Mijn enige verklaring kan zijn dat het samsung geheugen het niet kan hebben...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
geheugen waarschijnlijk ja. als je gaat overklokken zet je normaal je vcore hoger maar dat is niet aan te raden bij een temperatuur van 60 graden.

Verwijderd

Topicstarter
maar de vcore gaat al hoger zitten met de asus (anal) probe op ongeveer 1.84 terwijl ik hem op het moeder bord echt heb gezet op 1.800... beetje vreemd vind ik

Verwijderd

Topicstarter
kan nu wel overklokken doordat ik prefetch (sdram to pci heb afgezet)kan nu tenminste naar 1650+ mhz... daarna houd echt mijn geheugen ermee op maar. Vreemd wel dat in windows mijn vcore blijft staan met probe op 1.84. vind dat belachelijk hoog. in bios staat het allemaal op 1.775

Verwijderd

Mijn samsung PC133 CAS3 loopt gewoon op 146MHz CAS2, en zeer stabiel....
Pagina: 1