ik heb de volgende 2 tabellen:
de tabel Woningen
en woningen_verkocht:
In de ene tabel (woningen) zitten dus allemaal woningen, en in de andere tabel wil ik aangeven of een woning verkocht is ja of nee.
In de 2e tabel (woningen_verkocht) staan 3 veldjes... 1 primary key veldje wat er niet toe doet, een refid veldje (wat trug moet slaan op een id uit de woningen tabel) en een datum waarop de woning verkocht is.
Wat wil ik? Ik wil de adres gegevens van alle woningen die NA bijvoorbeeld 20-12-2001 zijn verkocht. Hoe doe ik zoiets in 1 query? Let wel, de woningen die NIET verkocht zijn, staan ook niet in de woning_verkocht tabel!
Ik heb al verschillende query's geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat
Ik heb de volgende 2 geprobeerd:
en:
maar beiden geven niet hetgeen wat ik wil! wat doe ik nou fout?
de tabel Woningen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| +-----------+---------------+------+-----+------------+----------------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +-----------+---------------+------+-----+------------+----------------+ | id | int(11) | | PRI | NULL | auto_increment | | plaats | varchar(255) | | | | | | adres | varchar(255) | | | | | | postcode | varchar(6) | | | | | +-----------+---------------+------+-----+------------+----------------+ |
en woningen_verkocht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| +--------------+---------+------+-----+------------+----------------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +--------------+---------+------+-----+------------+----------------+ | id | int(11) | | PRI | NULL | auto_increment | | refid | int(11) | | | 0 | | | verkoopdatum | date | | | 0000-00-00 | | +--------------+---------+------+-----+------------+----------------+ |
In de ene tabel (woningen) zitten dus allemaal woningen, en in de andere tabel wil ik aangeven of een woning verkocht is ja of nee.
In de 2e tabel (woningen_verkocht) staan 3 veldjes... 1 primary key veldje wat er niet toe doet, een refid veldje (wat trug moet slaan op een id uit de woningen tabel) en een datum waarop de woning verkocht is.
Wat wil ik? Ik wil de adres gegevens van alle woningen die NA bijvoorbeeld 20-12-2001 zijn verkocht. Hoe doe ik zoiets in 1 query? Let wel, de woningen die NIET verkocht zijn, staan ook niet in de woning_verkocht tabel!
Ik heb al verschillende query's geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat
Ik heb de volgende 2 geprobeerd:
code:
1
| SELECT woningen.id, woningen.plaats, woningen.adres FROM woningen, woningen_verkocht WHERE ((woningen.id != woningen_verkocht.refid)&&(woningen_verkocht.verkoopdatum> '2001-12-06' )) |
en:
code:
1
| SELECT woningen.id, woningen.plaats, woningen.adres FROM woningen, woningen_verkocht WHERE ((woningen.id != woningen_verkocht.refid)||(woningen_verkocht.verkoopdatum> '2001-12-06' )) |
maar beiden geven niet hetgeen wat ik wil! wat doe ik nou fout?