Ik heb al in de bios met irq settings gekloot maar in windhoos hou ik steeds dat ze op hetzelfde irq staan.
Ja? Heb je problemen of zie je alleen dat ze hetzelfde IRQ delen onder welke Windows variant?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Je kan de IRQ's onder Windows niet zomaar veranderen, dan moet tijdens de install ACPI uitzetten (met 98 ben ik er niet zo zeker van want da's heel lang geleden dat ik daar mee gewerkt heb)
Ik heb me soundblaster juist zover mogelijk van me Geforce gezet zodat ie wat cooler blijft..Op donderdag 27 december 2001 21:55 schreef TweakGuy het volgende:
Kaart in een ander PCI-slot wil ook wel es helpen
Een socket omhoog zal niet zoveel uitmaken qua temp, denk je niet?Op donderdag 27 december 2001 21:57 schreef FoRzA het volgende:
[..]
Ik heb me soundblaster juist zover mogelijk van me Geforce gezet zodat ie wat cooler blijft..
Zet 'Detect PnP Os' uit, en force IRQ's op PCI sloten
(in je bios).. Kan niet bij elk bios,...
zo moet het idd werken,Op donderdag 27 december 2001 22:08 schreef arnominator het volgende:
Zet 'Detect PnP Os' uit, en force IRQ's op PCI sloten
maar volgens mij maakt het echt niet uit datze op hetzelfde irq zitten. bij mij zitten de videokaart en de geluidskaart beide op irq 16 meende ik, nergens lat van.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Snap het probleem ook niet zo. Bij mij wordt dat opgevangen met ACPI PCI voor IRQ besturing. De GeForce, SBLive en SCSI3 heb ik op irq 10 zitten en alles werkt probleemloos. Misschien toch gaan zoeken naar een andere oorzaak??
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
ok ik heb ff de sb in een ander slot gezet, sb staat nu op irq 5 samen met ACPI IRQ holder voor pci besturing.
Geforce staat nu op irq 11 samen met me netwerkkaart en ook dat ACPI IRQ holder..
Is dat nou beter
Geforce staat nu op irq 11 samen met me netwerkkaart en ook dat ACPI IRQ holder..
Is dat nou beter
Verwijderd
Dat weet je natuurlijk als het werkt :?:?Op donderdag 27 december 2001 23:10 schreef FoRzA het volgende:
ok ik heb ff de sb in een ander slot gezet, sb staat nu op irq 5 samen met ACPI IRQ holder voor pci besturing.
Is dat nou beter
ook als de sb en gf2 op irq 11 staan draait het stabiel, mijn VRAAG is of die combinatie van irq`s die ik nu heb beter of stabieler is, that`s all.Op donderdag 27 december 2001 23:22 schreef yardcure het volgende:
Dat weet je natuurlijk als je het uit test !!![]()
![]()
![]()
Volgens mij maakt het echt niet tot nauwelijks uit of apparaten IRQ's sharen. De prestatie zal nauwelijks afnemen.
Wat er namelijk extra moet gebeuren in het ergste geval, is dat er een IRQ hoog wordt, en dat daarna het BIOS (of lager) er achter moet komen welke van de 2 apparaten een IRQ afgeeft. In het ergste geval moet hij gaan pollen.
Ik heb echter nooit gehoord van iemand die hier problemen mee heeft gehad. Zou daarom als ik jou was gewoon een werkende opstelling maken en niet wakker liggen op welke IRQ's het een en ander zit.
Wat er namelijk extra moet gebeuren in het ergste geval, is dat er een IRQ hoog wordt, en dat daarna het BIOS (of lager) er achter moet komen welke van de 2 apparaten een IRQ afgeeft. In het ergste geval moet hij gaan pollen.
Ik heb echter nooit gehoord van iemand die hier problemen mee heeft gehad. Zou daarom als ik jou was gewoon een werkende opstelling maken en niet wakker liggen op welke IRQ's het een en ander zit.
De enige die daar een antwoord op heeft ben jezelf...Op donderdag 27 december 2001 23:30 schreef FoRzA het volgende:
ook als de sb en gf2 op irq 11 staan draait het stabiel, mijn VRAAG is of die combinatie van irq`s die ik nu heb beter of stabieler is, that`s all.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
nou en doen ze by my ook levert geen problemen opOp donderdag 27 december 2001 21:40 schreef FoRzA het volgende:
Ik heb al in de bios met irq settings gekloot maar in windhoos hou ik steeds dat ze op hetzelfde irq staan.
Pagina: 1