Op donderdag 27 december 2001 23:15 schreef Evolution het volgende:
[..]
Mijn "pleidooi" gaat in het geheel niet over de ban van MainframeManiak, dat verhaal heb ik niet gevolgd en daar heb ik dus ook geen mening over.
Nee, snap ik. Mijn verhaaltje sloeg ook niet op de ban van MainframeManiak, maar het heeft er wel wat mee te maken.
User A is gebanned, en vraagt user B of hij even zijn standpunt in LA wil zeten. Fine & dandy, al had hij het ook gewoon via e-mail kunnen proberen.
User B werkt daaraan mee, met een duidelijke disclaimer dat hij dit alleen doet omdat hij het met user A eens is dat de ban onterecht was. So far, so good.
Vervolgens post user B vrolijk verder op het forum, maar met vragen waardoor bij ons het sterke vermoeden ontstaat dat user B de vragen van user A stelt, en zo user A in staat stelt om, ondanks de ban, toch antwoord op zijn vragen te krijgen.
En daarom heeft user B een mailtje gekregen met de vraag of hij zo vriendelijk wil zijn om te stoppen met het relayen van vragen van user A.
Volgen jullie me nog? Mooi.
MainframeManiak is gebanned om duidelijke redenen. Norretix pleit voor hem, en gaat vervolgens alsnog zijn vragen doorspelen op de manier waarop ik hierboven beschreef.
Anders ligt dit met Norretix ( ik ken hem overigens in het geheel niet), dit heb ik wel geprobeerd om te volgens en naar het nu laat aanzien, is er toch iemand die een boze email gestuurd heeft. Deze aktie is m.i. wat te voorbarig geweest.
Als Norretix op de een of andere manier aannemelijk kan maken dat dit allemaal op een stom toeval berust; tja... Wie zijn wij dan om de boeman te spelen. Maar over het algemeen zitten we er niet ver naast met dit soort dingen.
Overigens had ik in zijn situatie deze email gewoon netjes beantwoord en dit niet hier weer gepost maar dat lijkt mij een vrijwillige keuze.
Dat ben ik met je eens: als er gewoon even per e-mail gereageerd was, dan had dit niet gehoeven, denk ik zo.