[mobo] K7S5A + grafisch werk = crash ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben in het bezit van 2 pctjes met in bijde een ECS K7S5A lan en een Athlon XP 1600+
Over mijn eerste systeem ben ik dik tevreden. Draait Win Xp op met een geforce 2mx.
Mijn tweede systeempje moet win98 op komen te staan alleen deze geeft veel problemen:

Zodra ik 3dmark 2000 of 2001 wil gaan draaien loopt ie binnen 2 sec vast

Win98 kaal geinst, nieuwste drivers bij ecs weg gehaald, ook agp drivers. DirectX 7.0, 8.0 en 8.1 geprobeerd, detonator 22.xx (nieuwste), 22,50, 10,50 en de orginele 5.xx drivers die bij de creative annihalator pro zaten (geforce 256 pro), onboard sound uit geschakeld in bios, geforce 2mx van goede systeem geprobeerd, intel740 geprobeerd. ram getest in andere pc en getest met een mem test progie onder dos. Proc word ongeveer 42 graden en voelt niet heet aan. Nieuwste bios geflashed, windoos 4x opnieuw geinstalleerd, andere voeding (350W) geprobeerd maar niets helpt :( :( :(

Alleen wanneer ik de cpu en bus op 100 mhz zet draaid het stabiel. Het geheugen is pc133 ram en draaid perfect in mijn andere systeem. Koeler zit goed op cpu en cpu word niet erg heet. Is het mobo defect :?

Heeft er iemand nog een tip ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Na alles wat je geprobeerd hebt denk ik dat je mobo idd niet helemaal lekker is. Doet 'ie het ook als je er (tijdelijk?) een normale Windows op zet (W2K/XP)?

Oh ja, al het BIOS ingedoken?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

was het niet zo, dat er een algemeen bekend probleem was over XP proc en FSB op 133Mhz? (kweet niet zeker, maar had 2 dagen terug ofzo een topic met deze titel gezien)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• jhead22
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 21:46 schreef ND het volgende:
was het niet zo, dat er een algemeen bekend probleem was over XP proc en FSB op 133Mhz? (kweet niet zeker, maar had 2 dagen terug ofzo een topic met deze titel gezien)
Dan vind ik t vreemd dat op mijn andere bordje (ook rev 5) gewoon een Xp 1600+ draaid :?

Bios heb ik idd al compleet door gespit en inmiddels kan ik dit bios ook dromen. (is trouwens een heel simpel bios)

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

XP met een FBS van 133mhz is nix mis mee... draai al een week of 3 op die manier (sinds ik een pc100 reepje vervangen heb voor een pc133). Dus daar ligt het niet aan. (en hij heeft het over win98 waar het gebeurd, z'n XP systeem is nix mis mee).

Waarschijnlijk is het je mobo :?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met een K7S5A in combinatie met een XP1500+, ook van alles geprobeerd, maar wilde alleen stabiel draaien op 100FSB.

Uiteindelijk heb ik de 2 x 256Mb Sdram dimm's vervangen door DDR geheugen wat ook op dit mainboard past, daarna nooit meer problemen gehad. Draait nu dus ook op 133 FSB stabiel!

• jhead22
  • Niet online
PROBLEEM GEVONDEN !
Na het vervangen van het Mobo, videokaart, geheugen, voeding, veel drivers proberen, nieuwste bios etc etc wilde het nog steeds niet lukken.

Mijn leverancier Wintelco was gellukig zo lief om mij dit allemaal mogelijk te maken. Hij is op een gegeven moment het oude bordje gaan testen met dezelfde hardware en software. Alleen de videokaart was anders. En wat bleek. PC draaide bij hem super stabiel.

Ik heb toen dus maar de Creative Annilator Pro (geforce 256 DDR) er uit gegooid en format c: gedaan. Windoos 98SE opnieuw geinstalleerd met een andere video kaart. En wat bleek.... PC is zo stabiel als een huis

Ik had eerst ook al de videokaart vervangen maar in het register van windoos waren nog allerlei instellingen van die kaart achter gebleven waardoor windoos instabiel bleef. De kaart werkt echter perfect in allerlei andere pctjes.

Ik heb ECS gebeld en ze op de hoogte van dit probleem gesteld. Ze gaan onderzoeken wat het probleem kan zijn en ze hadden er nog niet eerder van gehoord. Normaal gesproken zijn alle videokaarten van Nvdia compatible met dit bordje.
Pagina: 1