Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Als je een intel systeem wilt is dit een leuk ding opzich, maar ik weet niet wat de rest van de specs zijn, en wat je ermee wilt doen (en of een AMD te overwegen valt)
In een combinatie met een P4 weet ik niet of ik m'n dimmetjes wel zou willen blijven gebruiken, met sdram vallen de prestaties van P4 over het algemeen beetje tegen...
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Verwijderd
P4 met SDRAM is sterk af te raden, vanwege de erg tegenvallende performance.
Ik raad aan om een MSI K7T-Turbo2 of Abit KT7A te kopen in combinatie met een AMD Athlon XP 1700+, gooi hier nog een leuke Geforce3 TI200 en een dimmetje van 512MB bij, en je bent weer helemaal up-to-date
Ik raad aan om een MSI K7T-Turbo2 of Abit KT7A te kopen in combinatie met een AMD Athlon XP 1700+, gooi hier nog een leuke Geforce3 TI200 en een dimmetje van 512MB bij, en je bent weer helemaal up-to-date
In de c't van December staat een leuk stukje over de Pentium 4 in combinatie met DDR of SDRAM. SDRAM was niet echt aan te raden...
They made me do it.
Jup niet doen; een Pentium 4 met SDRam!!! Heb ik ook en bevalt me niet. Mijn oude p3 1ghz was nog sneller
. Ik heb ook een 1.7ghz met 512SDRam..... Dus neem RIMM!! Boejuhh voor die paar 10tje 
Hier ff een Bench mark van mun systeem:
Verwijderd
Pfffft kom op mensen!
Jullie bouwen je systemen op basis van benchmarks, je moet kijken of het systeem voldoet aan jouw voorwaarden en niet AMD kopen omdat die een hogere benchmark score haalt!
Het systeem wat de topicstarter beschrijft gaat zonder problemen elk spel zonder draaien.
Natuurlijk is zijn jullie AMD systemen met razendsnelle(en brakke) VIA chipsets vele malen sneller, in 'benchmarks'!
Maar die gozer wil gewoon een machine waar die lekker z'n spelletjes op kan spelen en een beetje internet, niet de hele dag zitten kloten omdat z'n systeem zo onbetrouwbaar als de pest is of omdat er ineens weer een bug in z'n mooie VIA chipset opduikt!
Ik vind het de rijnste bullshit dat iedereen P4 systemen icm SDRam zo afkraken, dit is alleen maar gebaseerd op benchmarks!
Zelf heb ik tig P4 systemen van SDRam voorzien en die gaan als wilden!
Ik moet er ook even bij zeggen dat dit een stuk soepeler verliep dan al de AMD systemen die ik gebouwd heb... Maar dat is te danken aan die prachtige VIA chipsets
Jullie bouwen je systemen op basis van benchmarks, je moet kijken of het systeem voldoet aan jouw voorwaarden en niet AMD kopen omdat die een hogere benchmark score haalt!
Het systeem wat de topicstarter beschrijft gaat zonder problemen elk spel zonder draaien.
Natuurlijk is zijn jullie AMD systemen met razendsnelle(en brakke) VIA chipsets vele malen sneller, in 'benchmarks'!
Maar die gozer wil gewoon een machine waar die lekker z'n spelletjes op kan spelen en een beetje internet, niet de hele dag zitten kloten omdat z'n systeem zo onbetrouwbaar als de pest is of omdat er ineens weer een bug in z'n mooie VIA chipset opduikt!
Ik vind het de rijnste bullshit dat iedereen P4 systemen icm SDRam zo afkraken, dit is alleen maar gebaseerd op benchmarks!
Ik moet er ook even bij zeggen dat dit een stuk soepeler verliep dan al de AMD systemen die ik gebouwd heb... Maar dat is te danken aan die prachtige VIA chipsets
Verwijderd
Kijk daar heb je het al, helemaal geobsedeerd door een paar cijfertjes!Op donderdag 27 december 2001 21:37 schreef Go0s het volgende:
Jup niet doen; een Pentium 4 met SDRam!!! Heb ik ook en bevalt me niet. Mijn oude p3 1ghz was nog sneller. Ik heb ook een 1.7ghz met 512SDRam..... Dus neem RIMM!! Boejuhh voor die paar 10tje
[afbeelding]
nevermind de spelling
En nu ga ik TV kijken
Jah... 't hoeft maar te draaien, 't is niet nodig dat het behang van de muren af schroeitOp donderdag 27 december 2001 21:45 schreef Roefoes een bijzonder nuchter verhaal:
Pfffft kom op mensen!
De pc waar het om draait staat dus 24/7 aan ivm met internetsharing... en daarnaast is het natuurlijk de bedoeling dat er af en toe een game op draait... ik ben niet zo'n enorm enthousiast gamer die iedere extra fps graag ziet komen... gewoon da'k niet het gevoel heb dat ik met m'n ogen knipper bij sommige games...
antwoord op terw_dan: de rest van de specs... twee 3com kaartjes, een ouwe soundblaster, 1,4GB intern, plextor 8x brandertje, 1x20MB maxtor & 1x60MB maxtor
ohwkee, overdreven veel geheugen... maar de spullen die ik overhoud kan ik nog gebruiken voor nog een extra systeempje...
[edit mode]
Is sdram icm een p4 dan een remmende factor voor de cpu? of hoe moet ik dat dan zien?
[/edit mode]
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Koop een Athlon XP 1x00+ met wat SDRAM erbij en een Asus moederbordje ofzo en je bent ook klaar!
Dan nog een 3dkaartje (kan voor 200, ook voor 1000 tis maar wat je wilt)
Dan nog een snelle HDD misschein, wat voor een heb je nu?
40 GB Maxtor 7200 rpm erbij, dat kan makkelijk voor 1600 pieken! En je hebt een goeie PC hoor!
(zie mijn specs, heb helaas wel een Geforce 2 MX...)
Dan nog een 3dkaartje (kan voor 200, ook voor 1000 tis maar wat je wilt)
Dan nog een snelle HDD misschein, wat voor een heb je nu?
40 GB Maxtor 7200 rpm erbij, dat kan makkelijk voor 1600 pieken! En je hebt een goeie PC hoor!
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Pagina: 1