Is die K7S6A nu al te koop?

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
en zoja, waar dan?

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
www.tweakers.net/pricewatch.dsp

zoek en gij zult vinden |:(

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
niet dus? Ik zie m er niet tussen staan.

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Dan zal die dus wel niet te krijgen zijn :)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Iemand al enig idee?

Verwijderd

Direct na de aankondiging al beschikbaar in Nederland? Dat lijkt me niet. Over 3/4 weken zal 'ie wel te koop zijn, nog even geduld dus.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 01:08 schreef CiPHER het volgende:
Direct na de aankondiging al beschikbaar in Nederland? Dat lijkt me niet. Over 3/4 weken zal 'ie wel te koop zijn, nog even geduld dus.
Lijkt me ook al erg snel :? Ik geloof dat Abit ook een plankje uit gaat brengen met de SiS 745 chip, de KS7 (?) en die gaat in massaproductie :P in Q2-2002. Is ECS dan zo'n stuk eerder?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 13:17 schreef AirHead het volgende:

[..]

Lijkt me ook al erg snel :? Ik geloof dat Abit ook een plankje uit gaat brengen met de SiS 745 chip, de KS7 (?) en die gaat in massaproductie :P in Q2-2002. Is ECS dan zo'n stuk eerder?
ECS en SiS zijn dikke maatjes, dus ECS zal wel eerder met de K7S6A komen. Over een maandje is 'ie vast wel beschikbaar in sommige webstores in Nederland. :)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 17:36 schreef CiPHER het volgende:

[..]

ECS en SiS zijn dikke maatjes, dus ECS zal wel eerder met de K7S6A komen. Over een maandje is 'ie vast wel beschikbaar in sommige webstores in Nederland. :)
Ik hoop t, ik wil upgraden (AMD, ipv Intel nu) en ik ga liever niet voor de VIA chipset.. :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Op donderdag 10 januari 2002 19:27 schreef AirHead het volgende:

[..]

Ik hoop t, ik wil upgraden (AMD, ipv Intel nu) en ik ga liever niet voor de VIA chipset.. :)
Dat geld ook voor mij. Ik wil van mijn PIII933 naar een XP1800+ op dit board. (Geen VIA)

Zal hij veel duurder worden dan de K7S5A?
Klopt het dat de K7S6A meer overclock opties in de bios krijgt dan de K7S5A?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:23 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

Dat geld ook voor mij. Ik wil van mijn PIII933 naar een XP1800+ op dit board. (Geen VIA)

Of ie duurder wordt weet ik niet, maar ik heb idd ook gelezen dat ie meer oc mogelijkheden krijgt. kweet alleen niet meer waar :)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb gistron al gemaild.

Hun reactie is dat ik gewoon nog ff moet wachten totdat hij op de website verschijnt.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:23 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

Geen VIA inderdaad, alhoewel de KT266A toch wel een redelijk goede chipset is. Maar veel mensen zijn alle problemen en tegenvallende prestatie van de KT266 een beetje zat denk ik. Ook stabiliteit was niet altijd zoals je het zou willen. Bovendien zijn VIA-borden nogal duur, 2 keer zo duur gemiddeld.

K7S6A zal waarschijnlijk overclock opties hebben bij het officiële BIOS. De K7S5A had dit ook al, maar dan alleen met onofficiële BIOSen die gebaseerd waren op een oud BIOS, met veel minder optimalisaties. Watvoor opties de K7S6A heeft, weet ik niet, maar ik denk aan FSB incrementing en VCORE ajustments, evenals multiplier-tweaks. *D

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dat zou wel relaxed zijn. Ik hoop dat dit boardje net zo stabiel is als de K7S5A (De goede series dan). Dan hebben ze echt een topper te pakken.

SiS is lekker bezig, vroeger waren ze low-budget met :r performance. Nu zijn ze nog steeds low-budget maar hebben een paar lekkere snelle chipsets :9~ Die tevens een stukkie stabieler zijn dan de VIA chipsets en minder bugs hebben met andere hardware :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 08:29 schreef Hermanvh het volgende:
Dat zou wel relaxed zijn. Ik hoop dat dit boardje net zo stabiel is als de K7S5A (De goede series dan). Dan hebben ze echt een topper te pakken.

SiS is lekker bezig, vroeger waren ze low-budget met :r performance. Nu zijn ze nog steeds low-budget maar hebben een paar lekkere snelle chipsets :9~ Die tevens een stukkie stabieler zijn dan de VIA chipsets en minder bugs hebben met andere hardware :)
Inderdaad. Veel mensen stonden eerst huiverig tegenover SiS toen ECS met de K7S5A kwam. Dat kan ik me wel voorstellen, aangezien SiS in het verleden nou niet bepaald snel en stabiel bleek te zijn. Maar tijden veranderen. VIA komt met de KT266A chipset, AMD komt keihard terug met de K7 Athlon en SiS komt met een betaalbare stabiele en snelle chipset. De K7S5A heeft zich nu bewezen, dus zullen meer mensen nu weer vertrouwen krijgen in SiS.

Ik zou dan ook willen spreken van low-cost ipv low-budget. Low-budget zegt misschien wel iets over de prestatie van het produkt, terwijl low-cost alléén over de prijs gaat. SiS 735 en 745 zijn high-performance chipsets die direct de concurrentie aangaat, meestal eindigt de VIA KT266A net wel wat hoger, maar veel scheelt het niet. Dan is de prijs meestal de doorslaggevende factor, €80 ipv. €170 is toch een groot verschil. Bovendien heb je al onboard NIC, dus scheelt dat weer €15 en een IRQ.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1004425695.jpg

:9~

Nog geen raid op het boardje en de firewire ondersteuning van de chipset schijnt nog niet op het board geïmplementeerd te zijn.

Ik ga volgende maand bestellen.
Ik zie inmiddels al PC2700 memory in de pricewatch verschijnen (Corsair). Maar dat is duuuuuuur!!!!!

Verwijderd

Mooi boardje idd :P

Alleen ik wil de Abit met de SiS745 chipset, de Abit KS7 .
Ik heb Abit gemaild waar/wanneer/welk land :P hij t eerst te krijgen zal zijn, maar nog geen antwoord (ja, ik ben vroeg ermee, kweet t ).

Ik word gek van wachten met upgraden :P

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:51 schreef Kirpeknots het volgende:
[afbeelding]

:9~

Nog geen raid op het boardje en de firewire ondersteuning van de chipset schijnt nog niet op het board geïmplementeerd te zijn.

Ik ga volgende maand bestellen.
Ik zie inmiddels al PC2700 memory in de pricewatch verschijnen (Corsair). Maar dat is duuuuuuur!!!!!
Neem gewoon PC2100. Je Athlon XP profiteert weinig van de extra bandbreedte, aangezien de FSB nog steeds op 266MHz (2x133MHz) draait. PC2700 is 333MHz. Als je wreed gaat OCen is PC2700 natuurlijk wel handig, maar dat kun je met goed PC2100 geheugen ook doen.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik ben nogsteeds aan het wachten.

Ik zie de k7s5a inmiddels niet meer staan bij Alternate.....

Duidt dit op de komst van de K7S6A?? Ik hoop het. Hij staat nog niet in de pricewatch en over 2 weken ga ik iets bestellen....

Verwijderd

In Duitsland is de K7s6a al te koop. :)
Bij http://wwww.alternate.de staat hij voor 119,- op de pricewatch met een levertijd van 24 uur. Bij http://www.unicomtec.de/shop.htm kost hij maar 99,-
Kijk ook eens bij http://k7j0.de/ waar men de K7s6a vergelijkt met de K7s5a (SiS 745/SiS 735)
Zolang zal het wachten niet meer duren wanneer die (K7s6a) in NL te koop is. ;)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://vr-zone.com/cgi-bin/vb/showthread.php?threadid=1198

Dit is een link met pic's van de K7S6A moederbord in de bios en dus kan je zien wat je r allemaal me kan.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Als Alternate.de hem al heeft zal het voor NL niet lang meer duren.

Bedankt voor de links. Jippie!!!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ziet er goed uit die o'clk mogelijkheden. Lekker simpel. Hoop het in de prijs terug te zien.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Hij is in te koop Nederland!!!!!

(Wel vage site)
http://www.tweakers.net/pricewatch/24688

€111,- (Net zo duur als bij Alternate.de)

Ik wacht nog een weekje..... en dan :9~

• mvds
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Niet om lullig te doen hoor, maar waarom niet de KT266A chipset? Die sis toch wel beter dan "redelijk"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 22 januari 2002 07:44 schreef obsidian het volgende:
Niet om lullig te doen hoor, maar waarom niet de KT266A chipset? Die sis toch wel beter dan "redelijk"
Dat is alweer verleden tijd hoor.. De SiS levert de meeste 'bang for buck'. Check reviewsites zoals THG ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Beetje outdated misschien wel ja... Ach ja, ik ben zelf ook naar het kijken naar een SiS hoor :P

Ik heb hier een K7S5A en die draait werkelijk als een zonnetje. Nooit problemen mee gehad en werkt zonder extra drivers of tweaks.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ander vraagje, past de Alpha 8045 daar wel op? Op de K7S5A wel maar op de 6A ook?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom kost ie nou €110, terwijl de K7S5A slechts 80 kostte?
Het prijsverschil met de 266A borden is wel erg miniem :(

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op woensdag 23 januari 2002 17:31 schreef robbb het volgende:
Waarom kost ie nou €110, terwijl de K7S5A slechts 80 kostte?
Het prijsverschil met de 266A borden is wel erg miniem :(
Het verschil is misschien kleiner, maar hou er met die uitspraak wel rekening mee dat de performance en stabiliteit stukken beter zijn (al zijn beide van de KT266A natuurlijk ook niet mis :9~). Hou er ook rekening mee dat de KT266A al een tijdje op de markt is en de SiS745 nog niet eens volledig aanwezig is ;) dus die prijs zal ook nog wel gaan zakken. De KT333 word nog niet echt intressant in vergelijking met de SiS745, en de KT333A is voorlopig nog vaporware. Ik schat deze chipset/moederbord dus in als een zeer goede investering voor de komende tijd :).

Verwijderd

Wanneer zien we andere (=niet ECS) mobo-fabrikanten uitpakken met SIS-bordjes? Epox of Soltek bvb :9~
Pagina: 1