Video Capture lukt niet in hoge resolutie :(

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik probeer nu al zo ongeveer een hele dag uit te zoeken waarom mijn computer de filmpjes die ik met Premiere van een digitale camera (mbv Firewire) heb gehaald niet afspelen in de goede resolutie. Als ik bij eigenschappen van het filmpje kijk staat er dat het in 720x548 (ofzo) (30fps) is en een DVSoft codec heeft. Nou ja, ok. Maar als ik het afspeel dan is het maar 320x200 ofzo.
Ik bedacht me net zou mijn computer niet snel genoeg zijn ofzo? Maar dat lijkt me ook wat raar want divx gaat prima.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem, of nog liever: wat moet ik doen om de filmpjes in 640x480 te krijgen??
Die res is me nl alleen nog maar gelukt met dat k*t Windows Video Maker, die er een wmv van maakt, die je met geen enkel ander prog kunt bewerken :( En exporteren naar 720x548 met DV levert een zwart-wit low res filmpje op :(

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Premiere gebruikt 2 verschillende video configuraties, 1 voor de capture en een voor de output. Check onder de preferences je video resolutie of probeer anders met een andere codec te encoden.

Download my music on SoundCloud

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 20:28 schreef bitprobe het volgende:
Premiere gebruikt 2 verschillende video configuraties, 1 voor de capture en een voor de output. Check onder de preferences je video resolutie of probeer anders met een andere codec te encoden.
En hoe moet dat dan precies :?

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 20:28 schreef bitprobe het volgende:
Ik dacht dat ik trouwens ook wel goed had ingesteld, en er staat bij de eigenschappen van het filmpje toch echt 720x... maar zo groot speelt ie het dus bij lange na niet af! Wat kan
ik er aan doen?
Oh ja, in Virtual Dub doet ie het wel echt in 720x...