Ik heb hier nog een oude computer staan met Win95 er op. Het is een P133 (non-MMX), 40MB ram, EXTERNE 56K modem.
Net de modem aangeschaft ervoor, de boel geinstalleerd, het inbellen gaat goed, maar op het punt waarop ik verwacht dat de verbinding goed is krijg ik de mededeling:
Verbinding maken met externe computer mislukt.
Kan geen verbinding maken. Controleer of het inbelnetwerk juist is geconfigureerd.
Voor zover ik weet heb ik alles goed gedaan, de juiste DNS-adressen enz.
Alleen bij verbindingseigenschappen => servertypen kan ik niets veranderen, ik kan alleen 'standaard' kiezen als server voor externe toegang, maar als ik dan op OK klik krijg ik de mededeling: 'Externe toegang vereist ten minste een netwerkprotocol. Selecteer een protocol uit de lijst'.
Maar ik zie geen lijst, alleen dat 'standaard'.
Hopelijk heb ik maar 1 klein dingetje over het hoofd gezien.
Net de modem aangeschaft ervoor, de boel geinstalleerd, het inbellen gaat goed, maar op het punt waarop ik verwacht dat de verbinding goed is krijg ik de mededeling:
Verbinding maken met externe computer mislukt.
Kan geen verbinding maken. Controleer of het inbelnetwerk juist is geconfigureerd.
Voor zover ik weet heb ik alles goed gedaan, de juiste DNS-adressen enz.
Alleen bij verbindingseigenschappen => servertypen kan ik niets veranderen, ik kan alleen 'standaard' kiezen als server voor externe toegang, maar als ik dan op OK klik krijg ik de mededeling: 'Externe toegang vereist ten minste een netwerkprotocol. Selecteer een protocol uit de lijst'.
Maar ik zie geen lijst, alleen dat 'standaard'.
Hopelijk heb ik maar 1 klein dingetje over het hoofd gezien.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?