Windows 95 + internet

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude computer staan met Win95 er op. Het is een P133 (non-MMX), 40MB ram, EXTERNE 56K modem.

Net de modem aangeschaft ervoor, de boel geinstalleerd, het inbellen gaat goed, maar op het punt waarop ik verwacht dat de verbinding goed is krijg ik de mededeling:
Verbinding maken met externe computer mislukt.
Kan geen verbinding maken. Controleer of het inbelnetwerk juist is geconfigureerd.

Voor zover ik weet heb ik alles goed gedaan, de juiste DNS-adressen enz.
Alleen bij verbindingseigenschappen => servertypen kan ik niets veranderen, ik kan alleen 'standaard' kiezen als server voor externe toegang, maar als ik dan op OK klik krijg ik de mededeling: 'Externe toegang vereist ten minste een netwerkprotocol. Selecteer een protocol uit de lijst'.
Maar ik zie geen lijst, alleen dat 'standaard'.
Hopelijk heb ik maar 1 klein dingetje over het hoofd gezien.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Check de instellingen van je netwerk...
(vind je o.a. onder config. scherm)
Daar kun je zien welke protocollen zijn geinstalleerd, blijkbaar moet je nog effe een tcp/iptje toevoegen ?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Voor zover ik kon zien is TCP/IP in orde. Ik heb toch maar even 'client voor microsoftnetwerken' aangevinkt. Misschien?, ik zie het morgen wel, telefoonlijn is nu bezet door 'de nieuwe' (had al langer internet)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
check ook ff de eigenschappen van de inbelverbinding.. of alleen tcp/ip ingeschakelt is (netbeui, ipx uit) en nog wat instellingen die ik zo niet uit mn hoofd weet...

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Bij eigenschappen krijg ik alleen het tabblad 'algemeen'. En daar kan ik bij de 'afdeling' "verbinden via" modem kiezen, modem configureren, en servertypen kiezen.
Bij servertype kan ik alleen 'standaard' kiezen, maar als ik op ok klik krijg ik de mededeling dat ik een netwerkprotocol moet kiezen uit de lijst, maar er is geen lijst, terwijl alles bij 'netwerk' (ergens anders) goed is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je tcp/ip wel gebind aan de externe toegangsadapter? Ik heb toch het vermoeden dat er iets fout is met tcp/ip.

Verwijderd

Probeer eens een uninstall van externe toegang en je tcp/ip protocol. Installeer het dan eens opnieuw. Heb dit ooit als oplossing gevonden bij een soortgelijk probleem. Suc6
Pagina: 1