Toon posts:

Zijn Sony surround receivers goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen. Ik wil nu voor een surround versterker gaan aangezien mijn geluidskaart (soundblaster live 5.1) dit ook ondersteunt.

Mijn CD en MD speler zijn allebei van Sony en mijn vraag is dus of de versterkers van Sony een beetje goed zijn, want het is natuurlijk wel mooi om een beetje eenheid te houden.

Ik wil er zo een met ingebouwde tuner (heet dat een receiver?). Speakers wil ik ook nog kopen, maar ik geloof dat ik wat dat betreft zeker beter een ander merk kan kopen. De receiver moet niet al te duur worden (<800 piek liefst).

Graag advies.

Verwijderd

Ik heb zelf een dolby surround versterker, zelf ben ik er zeer tevreden over.

Maar ik denk dat je een dolby digital bedoelt. Deze is 5.1 en dolby surround niet.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kijk maar eens op onderstaande link voor uitgebreide meningen over vrijwel alle mogelijk Sony receivers. Een idee voor jou is wellicht Str-DE475 die al te koop is voor minder dan fl. 700,- en o.a. 5x80Watt, Dolby Digital en DTS en over het algemeen heel goed door zijn gebruikers wordt beoordeeld. Ikzelf heb de DE675 en ben er bijzonder tevreden mee!

http://www.audioreview.com/reviews/avreceiver/index_S.shtml

Verwijderd

ik heb ook een sony, ik heb een prologic & 5.1 combo
kan dus dolby prologic en dolby digital aan :)

goed geluid, alleen je moet wel goeie boxen hebben

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

Shadow: Ik wil je niet teleurstellen, maar alle DD(/DTS) verterkers doen ook wel Pro-Logic. Goeie boxen moet je natuurlijk sowieso hebben, dat is nou eenmaal een belangrijke schakel in je set.

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony STR-DB 940 (multichanneldigitalaudio/videocenter) :+

Er ik ben er zeer tevreden mee, vooral de grote overkill aan vermogen. Ik heb er een complete B&W S2 surround set op staan en dit klinkt echt fantastsich!!!
(al zeg ik het zelf) ;)

Er is ook helemaal niks mis met Sony (grote onzin!) en je hebt er ook zeker geen slechte versterkers aan. :)

PS. ik wil nou natuurlijk ook weer niet zeggen dat ik 100% pro-sony ben. ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op donderdag 27 december 2001 23:54 schreef 01V het volgende:
Er is ook helemaal niks mis met Sony
Dan heb jij nog nooit Sony speakers gehoord >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 28 december 2001 00:05 schreef JT het volgende:

[..]

Dan heb jij nog nooit Sony speakers gehoord >:)
Hehehehe maar ik heb bij de weg ook zo'n Sony homevideosupersurroundmegasoundvideoschakelsysteem en die noemt zich de.. eeuuhh ff kijken...STR-DB930 en das best een lekker ding...

Neemt niet weg dat de speakers van Sony nou niet echt heel erg goed zijn dat is waar >:)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb ook de 940 en die bevalt prima! speakers zijn van Accoustic Energy :9~ Sony is prima!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ik heb al een tijd de STR-DB930, en die bevalt me prima,
en inderdaad Sony luidsprekers zuigen!!
koop hier liever een setje goeie Mission speakers, of iets anders Engels voor..

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
je moet 'r van houden .. :)
en ikzelf heb 'r eventjes eentje gehad.. en toen concludeerde ik dat ik 'r niet van hield :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Hang er vanaf waar je van houd maar voor 800 piek of minder kan je ook hele leuke andere recievers kopen..

Een yamaha,onkyo,harman/kardon

Kijk vooral hier en daar in een koopjes kelder voor die merken.. Misschien vind je een erg mooi ouder model voor een erg mooie prijs.. En dan heb je iets heel anders dan sony..

Verwijderd

De DE serie (STR-DE***) is de Opel Astra onder de Sony receivers (vele audiofielen zullen dat van Sony uberhaupt zeggen ;)). Toch maakt Sony hele aardige receivers die naast DTS/DD ook nog muzikaal zijn. Voor DTS/DD met alle toeters en bellen zit je met een DE-875 redelijk goed; Sony is vrij goed in dit werk. Het versterker gedeelte is echter vrij treurig. Dat laatste merk je vooral in de weergave van normaal stereo geluid. De QS serie van Sony (STR-DB***)is daarom een betere all-round oplossing. Kijk met name eens naar een STR-DB870. Aanraders zijn de STR-DB840 en 940. Dit zijn wat oudere modellen en zijn voor een redelijke prijs op de kop te tikken.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb zelf al een 2 jaar de 830 van sony. Er hangt nu wel een Rotel 976 MK2 6 kanaals eindversterker aan, ik vind de pre-amp en surround decoders van de sony erg goed. Ik vond zelf het geluid van de eindversterkers wat minder.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
De amp's van Sony zijn van dermate matige kwaliteit dat in het geval je er reeds 1 hebt aangeschaft, je hem best aan mij doneert. Dit ter voorkoming van ongewenste frustraties en mogelijk zelfmoord.

Daarna kun je dan altijd nog een Supertech halen bij de Aldi. /Silly mode off

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

De 8xx en 9xx receivers zijn inderdaad echt goeie dingen. Niet alleen klinken ze best aardig goed, maar ze bedienen ook lekker en zien er gelikt uit en hebben werken gewoon handig (sony-style).

Ikzelf heb een Dolby Prologic versterker van sony. Een wat oudere inmiddels :). De TA-va8ES. Ik ben daar erg tevreden mee :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor het al. Over het algemeen zijn die Sony versterkers nog best aan te horen. Ik ben toch niet zo'n hele professionele gebruiker, maar een beetje kwaliteit wil ik wel want het verschil hoor ik zeker.

Ik begrijp dat ik inderdaad beter niet voor Sony speakers kan gaan. Nu maar eerst verdiepen in het versterker aanbod van Sony.
Bedankt allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens waar (op internet) ik een beetje de prijzen van dat Sony spul kan bekijken?

Verwijderd

Hier ook een STR-DB940. In combinatie met 2x B&W605 s2/4x 602S2 / CC6 niet vervelend om te beluisteren.

Aanrader is wel voor "gewone" audio, 2-kanaals, gebruik te maken van analoog-direct en van equaliser-achtige instellingen als AFD/SMALL HALL/CHURCH af te blijven.

Speakertjes zou ik inderdaad niet van Sony nemen ;)

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
Ik moet mij volledig aansluiten bij de hierboven vermelde raad. Ga voor een DB reeks. De 840 (die ik persoonlijk heb op een polk audio speaker set : rt-55e, rt-25e, cs-245, psw-350) is een goede versterker met al het nodige, de 940 heeft opties die in mijn ogen niet direct nodig zijn (audio uitgang voor een 2e versterker in een andere ruimte, andere afstandsbediening, iets meer vermogen, ... ) maar jou misschien wel aanspreken.

Verwijderd

ik heb dit jaar pascal speakers gekocht

:r

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 13:05 schreef Dafunk het volgende:
ik heb dit jaar pascal speakers gekocht

:r
Das knap lullig :D Had je ze niet eerst beluisterd ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Pascal? lol :+

De Qs serie zal toch wel receivers hebben, da's goed spul, 2dehands misschien wel eentje uit de ES serie, das helemaal goed spul.
Pagina: 1