Mijn bios van mun andere comp is dus zojuist gecrashed. Windows2000 hing en ik wil resetten maar hij komt niet verder dan een zwart scherm (proc draait wel). Ik heb de bios gereset maar helpt niet. Ik vraag me af hoe dit mogelijk is, ik heb verder niet aan de bios gezeten en ik was ook niet aan het flashen !?!?
Verwijderd
kapotte hardware misschien
haal al je hardware er eens uit behalve je videokaart/proc/geheugen en probeer dan eens te booten
haal al je hardware er eens uit behalve je videokaart/proc/geheugen en probeer dan eens te booten
Verwijderd
Lijkt me sterk dat de bios kapot gaat wanneer Windows hangt. Deze chip wordt namelijk alleen gebruikt wanneer je opstart, daarna wordt deze niet meer gebruikt.
Het is eerder een hardware probleem (niet dat een rotte bios een hardware probleem is voor de bijdehandjes) zoals bijvoorbeeld de videokaart.
ps. of heb je stiekum in Windows een bios flash gedaan
Het is eerder een hardware probleem (niet dat een rotte bios een hardware probleem is voor de bijdehandjes) zoals bijvoorbeeld de videokaart.
ps. of heb je stiekum in Windows een bios flash gedaan
Maar .....
Ik heb alle kaartjes eruit gehaald, de geheugen stripjes eruit op 1 na (die ook gewisseld, mischien lag het daar aan). Alleen de vga kaart zat er nog in.
Na wat pielen aan/uit enzow, lukte het vreemd genoeg wel ff hij starte weer gewoon op (f10 inghouden. Dus ik denk mooi das opgelost. Maar toen ging ie wa installeren en daar moest ie voor rebooten. En toen ie er weer was liep win2k weeeeeeeer vast
en jah hoor alles weer van voor af aan !!
en nou werkt F10 niet meer
Mja vreemd probleem... maar er zit nog garantie op het mobo dus hij gaat morgen gewoon naar vobis..
Ik heb alle kaartjes eruit gehaald, de geheugen stripjes eruit op 1 na (die ook gewisseld, mischien lag het daar aan). Alleen de vga kaart zat er nog in.
Na wat pielen aan/uit enzow, lukte het vreemd genoeg wel ff hij starte weer gewoon op (f10 inghouden. Dus ik denk mooi das opgelost. Maar toen ging ie wa installeren en daar moest ie voor rebooten. En toen ie er weer was liep win2k weeeeeeeer vast
en nou werkt F10 niet meer
Mja vreemd probleem... maar er zit nog garantie op het mobo dus hij gaat morgen gewoon naar vobis..
Verwijderd
Dit kan een defecte cpu zijn, dit had ik tenminste (xp1700) werkte wel maar had hele rare dingen zoals crashen in de bios
Als je bios kapot gaat zal je dit niet door hebben, je bios wordt bijna altijd ge shadowed (leraarmodus: van het langzame rom in het snelle ram geladen).
Je proc, mem of chipset zal wel kapot zijn
Je proc, mem of chipset zal wel kapot zijn
Verwijderd
er schijnen toch ook virussen te zijn die je BIOS kunnen verprutsen? Is dat niet een ideetje
Waarschijnlijker is idd een rotte CPU of mem. Had je hem ge OC'ed?
Waarschijnlijker is idd een rotte CPU of mem. Had je hem ge OC'ed?
Nope nie geclocked,
maar hoe gaat zoiets in hemels naam zo snel kapot ? hele boeltje is nog geen jaar oud !
maar hoe gaat zoiets in hemels naam zo snel kapot ? hele boeltje is nog geen jaar oud !
Verwijderd
[kan het niet laten]vobis[/kan het niet laten]Op donderdag 27 december 2001 23:49 schreef MasteX_ het volgende:
Nope nie geclocked,
mwhahah jah ik weet ut, stelletje kneuzen daar!! Ik stond te wachten op mun computer en kon zien wat ze aan het doen waren daar in dat service hok. Wil er zon vobis gast mijn computer oppakken laat ie um vallen !?!?!?!
geen schade gelukkig, had ie us moeten proberen !
Verwijderd
Zenuwachtig zeker !Op vrijdag 28 december 2001 12:12 schreef MasteX_ het volgende:
mwhahah jah ik weet ut, stelletje kneuzen daar!! Ik stond te wachten op mun computer en kon zien wat ze aan het doen waren daar in dat service hok. Wil er zon vobis gast mijn computer oppakken laat ie um vallen !?!?!?!![]()
Pagina: 1