Op vrijdag 28 december 2001 11:49 schreef bramvrzt het volgende:
Compoorten worden eigenlijk alleen nog maar grootschalig gebruikt door een paar kabelprovidertjes met een nogal bedenkzame kwaliteit.
Casema gebruikt inderdaad deze modems, maar ze zijn er al vanaf gestapt. Alle nieuwe klanten krijgen een Ethernet-modem.
Voor telefoonmodems gebruikt ook vrijwel niemand ze nog, zo ongeveer alle modems zijn intern.
Ik ga toch het liefst voor een externe. Het maximum van een modem ligt nog steeds op 56k. En van de com-poort is het standaard 115k. Dus daar is geen limiet.
Maar je hebt tenminste geen gezeik met het zoeken van drivers. Modem aanprikken, en het werkt. Dit in tegenstelling tot het zoeken van de drivers bij een RS6793-12 chipset. Veel succes.
Daarom vind ik het gewoon niet redelijk dat je als klant betaalt voor een moederbord met een compoort. Natuurlijk maakt het op de totaalprijs niet zoveel uit, maar het gaat me om het principe.
Dus dan mag de moederbord leverancier ook geen IDE-kabels meer uitleveren? En natuurlijk geen IDE meer, want dan de klant zelf kiezen voor ATA33/66/100/133 of SCSI. Ook de LPT-poort laten vervallen (wordt meestal overgenomen door USB)?
Als iemand het ding nog wel gebruiken, dan koopt hij/zij maar een interfacekaart. Die dingen kosten ook bijna niks.
klopt, maar het aantal PCI-sloten is ook nog steeds beperkt. En met standaard een VGA, geluid, netwerkkaart en TV-in kaart kan het krap gaan worden