Toon posts:

Bits Per Sec [Com1]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mn Bits Per Second
van mn COM1 communication Port
veranderdt naar:
128000
eerst stond hij lager...maakt dit uit/verschil en zoja in wat? [en is het verstandig dat ik dit heb gedaan?]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nu kan je sneller muizen :?

Heb je iets aan die compoort hangen?

Siditamentis astuentis pactum.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dit kan over langere afstanden prob's geven omdat ie dan de 1tjes(hoog) en de nullen(laag) moeilijker uit elkaar kan houden :P.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:09
heeft iemand hier misschien wat meer info ik ben ook wel benieuwd, ik heb nl. me compoort weleens kunnen instellen op iets van 921000bits/sec(weet het exacte getal niet meer), ik ben wel benieuwd want als iemand weet hoe ik dit werkend kan krijgen ken ik me gasema modem misschien op wat meer bits/sec laten draaien(niet dat het veel zal uitmaken :D )

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 27 december 2001 19:50 schreef Ceaser het volgende:
...ken ik me gasema modem misschien op wat meer bits/sec laten draaien(niet dat het veel zal uitmaken :D )
Dat kan dus niet, want het Casema modem (Demos-1, Deltakabel) moduleert zelf en de snelheid van je compoort heeft daar geen (positieve) invloed op.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Ceaser
Op donderdag 27 december 2001 19:54 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, want het Casema modem (Demos-1, Deltakabel) moduleert zelf en de snelheid van je compoort heeft daar geen (positieve) invloed op.
ben niet zo thuis in modems enzo maar kun je dat misschien ff wat uitgebreider uitleggen, ik weet dat je bv. sommige modems op hogere snelheid kan laten draaien(een 33k6 op 56k snelheid bv.)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Een kabelmodem is iets heel anders dan een telefoonmodem. Maar 33k6 op 56k? Als het niet om een gewone firmware-upgrade gaat, dan weet ik niet hoe dat zou kunnen. Dan verkopen ze dus 33k6 modems en 56k modems, maar eigenlijk is het hetzelfde ding en is het hardwarematig dus al mogelijk, net zoals de LiteOn-branders die je van 8 naar 10 speed kon flashen zegmaar.

Maar om even terug te komen op het demos-modem. Dat is niet te upgraden, het ding draait echt al op z'n maximale snelheid, bovendien wordt die ook door de DCM (aan Casema's kant van de lijn) gelimiteerd.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Die snelheid die je daar insteld is tussen pc en randapp. Niet de snelheid tussen modem en modem b.v. .:)

• Ceaser
bedankt, maar dat van dat je die modems op hogere snelheid kan laten draaien heb ik ooit eens gelezen in een pcm volgens mij(al heel veel jaar geleden)
was niet een 33k6 op 56k snelheid maar volgens mij een 9600baud op 14400baud modem die je harder kon laten draaien

anyway jammer maar ben in ieder geval weer beetje kennis rijker

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op donderdag 27 december 2001 20:24 schreef Ceaser het volgende:
was niet een 33k6 op 56k snelheid maar volgens mij een 9600baud op 14400baud modem die je harder kon laten draaien
Dat lijkt me al een stuk aannemelijker, omdat 9600 en 14400 hetzelfde protocol is, alleen 'wat sneller', terwijl je met 56k bij technieken als v90 en 56KFlex komt, die je nooit en te nimmer uit een 36'je krijgt.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
????
Hmm..thnx 4 alle reacties mag ik nu plz antw op mn vraag? ;(

Maaruh waar wordt COM1 vooral voor gebruikt dan?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 28 december 2001 00:03 schreef Rmon het volgende:
Maaruh waar wordt COM1 vooral voor gebruikt dan?
Da's de communicatiepoort voor randapparaten. Je haalt lage snelheden over dat ding, dus is 'ie vervangen door de USB-poort. Vroeger werden comports ook nog gebruikt voor muizen, maar daar is PS/2 voor in de plaats gekomen en later ook USB. En die poort wordt nog wel gebruikt voor externe modems, maar van mij mogen ze het ding zo snel mogelijk afschaffen. Dat geldt overigens ook voor de paralelle, al is die soms wel handig voor gepruts met zelfbouw-apparaatjes, omdat je er zo makkelijk spanningen op kan zetten.

Maar goed, da's allemaal offtopic gelul, voor meer info verwijs ik je toch naar de eerste de beste site over computerhardware voor newbies (no offence, maar dit is IMHO forumvervuiling).

- Pastor Richards @ VCPR

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Op donderdag 27 december 2001 19:23 schreef Rmon het volgende:
ik heb net mn Bits Per Second
van mn COM1 communication Port
veranderdt naar:
128000
eerst stond hij lager...maakt dit uit/verschil en zoja in wat? [en is het verstandig dat ik dit heb gedaan?]
Naar mijn gedachte is dit niet verstandig, je randappratuur bepaald namelijk je communicatie snelheid. Zeker wanneer dit serieel is.
Het hangt er dus een beetje vanaf wat je eraan gehangen hebt ?

Overigs vind ik opmerkingen over het weglaten van een compoort op een moederbord een beetje dom. Het lijkt me duidelijk dat moederborden niet alleen gebruikt worden om jullie computer te laten draaien.

Signature?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 28 december 2001 11:19 schreef moeizaam het volgende:
Overigs vind ik opmerkingen over het weglaten van een compoort op een moederbord een beetje dom. Het lijkt me duidelijk dat moederborden niet alleen gebruikt worden om jullie computer te laten draaien.
Compoorten worden eigenlijk alleen nog maar grootschalig gebruikt door een paar kabelprovidertjes met een nogal bedenkzame kwaliteit. Voor telefoonmodems gebruikt ook vrijwel niemand ze nog, zo ongeveer alle modems zijn intern. Daarom vind ik het gewoon niet redelijk dat je als klant betaalt voor een moederbord met een compoort. Natuurlijk maakt het op de totaalprijs niet zoveel uit, maar het gaat me om het principe. Als iemand het ding nog wel gebruiken, dan koopt hij/zij maar een interfacekaart. Die dingen kosten ook bijna niks.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

En hoeveel barcode scanners maken nog gebruik van compoortje's, winkels met serieele bonnenprinters, interfaces met industrieele app, oudere camera's, rabo paslezers ..... etc....
Je bent echt niet alleen op de wereld hoor.. |:( |:( |:(

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 28 december 2001 11:55 schreef mod het volgende:
En hoeveel barcode scanners maken nog gebruik van compoortje's, winkels met serieele bonnenprinters, interfaces met industrieele app, oudere camera's, rabo paslezers ..... etc....
Nee, maar de dingen die jij nu opnoemt, heeft echt niet elke gebruiker in huis. Dus moet iedereen daar dan wel voor gaan betalen? Jij bent zeker ook tegenstander van het laten verdwijnen van ISA slots e.d. ?

- Pastor Richards @ VCPR

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De snelheid die je COM-poort met je modem spreekt heeft in principe niets te maken met de snelheid die je modem spreekt met het modem aan de andere kant (probeer maar eens een seriele poort op 36k6 of 56k te zetten, die snelheden bestaan niet eens).
Omdat de modem-modem snelheid gewoonlijk de beperkende factor is, heeft het de voorkeur dat de poort-modem snelheid hoger ligt, ook omdat sommige modems data-compressie toepassen (mijn USR Courier komt bij mijn provider een soortgenoot tegen, en haalt dan effectieve snelheden ver boven de 28.8 kbaud van de verbinding zelf).
Ik heb mijn seriele poorten altijd op 115 kbps staan, terwijl ik 28.8 en 56 kbaud modems gebruik.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ja eigenlijk wel. Enne niet iedereen gebruikt USB. Gooi dat er dan ook maar uit. Tenzij dat mensen een usb keyboard en muis hebben. Maar dan kan die ps/2 wel overboord. IDE ? Veel mensen gebruiken maar 1 cd-rom en hdd.... gooi die 2e er dan ook maar uit. Audio en mic in van de geluidskaart. Trashen die zwik. Hee een linux gebruiker... hebben we die reset button ook niet meer nodig. 1 Geheugen dimm... kwak die andere 2 banken er ook maar uit dan. Mooi mb compleet met audio/video/lan.... Wat doen we met de pci sloten ???

Ik bedoel maar.... Een pc is bedoeld om flexibel te zijn en daar hoort serieel en parrallel gewoon bij.

Maar goed dit gaat wel heel erg off topic.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op vrijdag 28 december 2001 11:49 schreef bramvrzt het volgende:
Compoorten worden eigenlijk alleen nog maar grootschalig gebruikt door een paar kabelprovidertjes met een nogal bedenkzame kwaliteit.
Casema gebruikt inderdaad deze modems, maar ze zijn er al vanaf gestapt. Alle nieuwe klanten krijgen een Ethernet-modem.
Voor telefoonmodems gebruikt ook vrijwel niemand ze nog, zo ongeveer alle modems zijn intern.
Ik ga toch het liefst voor een externe. Het maximum van een modem ligt nog steeds op 56k. En van de com-poort is het standaard 115k. Dus daar is geen limiet.
Maar je hebt tenminste geen gezeik met het zoeken van drivers. Modem aanprikken, en het werkt. Dit in tegenstelling tot het zoeken van de drivers bij een RS6793-12 chipset. Veel succes.
Daarom vind ik het gewoon niet redelijk dat je als klant betaalt voor een moederbord met een compoort. Natuurlijk maakt het op de totaalprijs niet zoveel uit, maar het gaat me om het principe.
Dus dan mag de moederbord leverancier ook geen IDE-kabels meer uitleveren? En natuurlijk geen IDE meer, want dan de klant zelf kiezen voor ATA33/66/100/133 of SCSI. Ook de LPT-poort laten vervallen (wordt meestal overgenomen door USB)?
Als iemand het ding nog wel gebruiken, dan koopt hij/zij maar een interfacekaart. Die dingen kosten ook bijna niks.
klopt, maar het aantal PCI-sloten is ook nog steeds beperkt. En met standaard een VGA, geluid, netwerkkaart en TV-in kaart kan het krap gaan worden :)

Verwijderd

Kan het niet anders dan eens zijn met jvdmeer. :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik gebruik m'n com-poort bijv. voor packet radio, is best leuk, gaat alleen zo langzaam.... :Z

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
K thnx.. i get it..ik gebruik die com1 4 nix denk ik..want ik weet ook niet wat de COM1 is..hoe ie eruit ziet ..yes im a n00b duh ;)

..
Maaruh nog een vraagje zijn er nergens instellingen die het internet mischien een BEETJE zou kunnen versnellen oid?..
[kheb kabel van Quicknet]

Verwijderd

Topicstarter
Schoperdeschopschopschop!!!
/me hopes that that hurts! ;)
Pagina: 1