de Hercules (musexl) of sblive 5.1 ?

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik zit de twijfelen. De hercules heeft wel eax2.0 ondersteuning, en de 5.1 niet. Waar kan ik beter voor gaan, extra uitgangen hoef ikniet. Ik heb 4 speakers. De muse xl is stukken goedkoper.
Waar kan ik dan het beste voor gaan ??

btw search gebruikt.

Alvast bedankt

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik zou een Fortissimo II dan nemen , een Muse XL suckt wel erg . En anders een Live 5.1 , die kost geen zak meer bulk

www.wallabie.nl // www.wallabie.com

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
waarom suckt de muse xl dan ?? het eneige verschil tussen de fortissimo dat ik op de site kan vinden is de uitgangen, die ik dus NIET nodig heb...

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

De Muse XL heeft een simpel C-Media chippie ( cmedia 8738 ) die in software EAX emuleert ---> heavy voor je CPU.

Overigens zijn no-name C-Media kaartjes al voor fl. 25,= te koop (safeway bv) (Hercules heeft wel mooiere doos ;) )

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Op donderdag 27 december 2001 22:50 schreef JanKees het volgende:
De Muse XL heeft een simpel C-Media chippie ( cmedia 8738 ) die in software EAX emuleert ---> heavy voor je CPU.

Overigens zijn no-name C-Media kaartjes al voor fl. 25,= te koop (safeway bv) (Hercules heeft wel mooiere doos ;) )
Wat is er zo simpel aan de C-Media 8738sx? :? Wie zegt dat ie softwarematig EAX emuleert? En heavy voor je cpu? Niks van gemerkt! Is ook niet softwarematig, vandaar! |:(
Ik heb een kaartje met die chip en ben daar prima tevreden over, zeker gezien de prijs/kwaliteitverhouding.
Niet iedereen zit te wachten op een >fl 100,-- kaart.
Het geluid bij spellen in EAX 2.0(!) is errug mooi! A3d 1.0 ondersteunt ie ook.
Waar ik het wel mee eens ben, is dat je geen vrij dure MuseXL hoeft te kopen, er zijn meer merken! De mijne kostte maar fl 34,95 en voor dat geld ben je spekkoper! 8-)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Tis gewoon da ge voor da klein beetje meer beter een Fortissimo II kunt kopen ...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
En kom ik er net nog eens achter dat ik nog een geluids kaartje in een p133 heb zitten die ik 3 maanden ge;leden heb gekocht voor 30,- . En goh... wat staat erop? Cmedia8738 chip !

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb dus zo'n cmedia 8738 chippie op mijn kaart, wilt dat zeggen dat hij eigenlijk hetzelfde kan en doet al;s de hercules muse xl ???

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

:)

• Vulcan750
En nou bij http://xenomorph.net/ ff de nieuwste drivers downen, en de ondersteuning is ook goed voor elkaar... :)
Als je de 8738-sx chip hebt, dan is deze dezelfde als van de MuseXL... 8-)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

ik heb zelf de muse xl gehad, en ik ben na 2 dagen weer terug gegaan om een live kaartje op te halen

tjonge tjonge wat was dat een bagger kaart zeg die muse xl

volgens mij staat dat xl ook gewoon voor xtra lijp ofzo

bah

die sb live die ik nu heb werkt perfect

• Vulcan750
Op zondag 30 december 2001 12:23 schreef kl0mp het volgende:
ik heb zelf de muse xl gehad, en ik ben na 2 dagen weer terug gegaan om een live kaartje op te halen

tjonge tjonge wat was dat een bagger kaart zeg die muse xl

volgens mij staat dat xl ook gewoon voor xtra lijp ofzo

bah

die sb live die ik nu heb werkt perfect
Vertel, wat was daar bagger aan? :? Misschien de drivers, er zijn op het WWW goeie drivers te vinden voor een 8738-sx chip.
Wat mis je nu: geen A3D, geen Sensaura! Dus eigenlijk niks 3D! Ben met je eens dat EAX 2.0 op een SB Live mooier klinkt, maar dat is dan ook echt alles!
De SB Live is in veel combinaties juist bagger (bijv. icm Via chipsets..)

Pagina: 1