Toon posts:

Master/slave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een IBM Deskstar 60GXP IC35L040 gekocht. Nu zit ik met een probleem dat hij m'n nieuwe harddisk niet als master wil herkennen.

Op de achterkant kan je dat altijd doen m.b.v. die witte dingen op de goede pinnetjes zetten van de harddisk (jumpers?). Maar bij m'n oude harddisk zijn deze niet aanwezig. Heb dus maar twee van die dingen voor 2 harddisks.
Het nieuwe al op master gehad, oude op slave gezet (volgens aanwijzingen op nieuwe harddisk) en alle twee die dingen eruit gelaten, maar m'n comp. blijft hem als master herkenen.

Hoe lost ik dit op? Kan ik master/slave niet in de bios wijzigen? Thnkx

Verwijderd

Zorg ervoor dat de nieuwe schijf z'n jumpers op master setting heeft, en hang deze aan het uiteinde van de IDE kabel. De oude schijf zonder jumper hang je dus aan de 2e connector.

Verwijderd

Topicstarter
hmm...thnkx. Maar het helpt niet. Zo stonden ze al...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

begrijp ik het goed als je de goede instelling voor je oude schijf niet weet? surf dan ff naar de fabrikant z'n website en zoek ff de jumpersettings voor slave op ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Of probeer het eens andersom :
Dus prop een jumper op de juiste positie op je oude schijf en geen jumper op je nieuwe (dat werkte bij mij ook)