WDC AC31701H! ! ! ! !, ATA DISK drive

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik had vandaag eens tijd en zin om mijn linux redhat servertje eens schoon te maken. Hij staat al een tijdje te draaien en de ventilatoren worden steeds smeriger :)

Toen ik dat had gedaan kwam na een herstart de volgende melding op het scherm voorbij komen WDC AC31701H! ! ! ! !, ATA DISK drive :?

Terwijl er bij de andere schijf gewoon WDC AC35100L, ATA DISK drive staat.

Is er iets mis met die schijf ofzo?

Hij werkt voor de rest gewoon.

Verwijderd

Er zit waarschijnlijk iets niet helemaal in orde met de aansluiting van de HDD op het mainboard.
Ik heb zoiets ook eens gehad met een Maxtor schijf en een defect IDE kabel... Ook ineens rare tekens bij de schijfdetectie. Opstarten deed windows van die schijf nog wel een keertje, maar vervolgens allerlei datacorruptie bij zowel lezen als schrijven, en uiteindelijk kon ik de schijf (na opnieuw aansluiten met andere kabel en weer 'normale' detectie) wel mooi formatteren, want de data was volledig aan gort.

Niets naar schrijven dus, en éérst alle connecties controleren en zorgen dat ie weer normaal herkend wordt!!

(het kan ook zijn dat de schijf gewoon stuk is, dan kun je dit ook krijgen, maar die kans is niet zo groot als je er nooit eerder problemen mee hebt gehad; en er een aanwijsbare andere reden is (in de kast rommelen))

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Toen ik dat had gedaan kwam na een herstart de volgende melding op het scherm voorbij komen WDC AC31701H! ! ! ! !, ATA DISK drive :?

Terwijl er bij de andere schijf gewoon WDC AC35100L, ATA DISK drive staat.

Is er iets mis met die schijf ofzo?
Het is een disk waarvan bekend is dat ie in combinatie met UDMA filesystem corruptie kan veroorzaken. De kernel schakelt
daarom voor die disk UDMA uit.

Verwijderd

ik had ongeveer een vergelijkbaar probleem...
ik had een pc[486] die een 3gig wel zag...
maar als ik dan een partitie tabel oid wilde maken ging 't mis. de oplossing was booten van disketten en de bios geen hdd's laten detecteren, dat kan linux veel beter.

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Tja nu zit ik net weer achter de pc dus heb het direct maar es gecontroleerd hoe het er nu mee staat en wat blijkt?

PIIX3: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
PIIX3: not 100% native mode: will probe irqs later
ide0: BM-DMA at 0xf000-0xf007, BIOS settings: hda:pio, hdb:pio
ide1: BM-DMA at 0xf008-0xf00f, BIOS settings: hdc:pio, hdd:pio
hda: WDC AC31600H, ATA DISK drive
hdc: WDC AC35100L, ATA DISK drive
ide2: ports already in use, skipping probe
ide0 at 0x1f0-0x1f7,0x3f6 on irq 14
ide1 at 0x170-0x177,0x376 on irq 15
hda: WDC AC31600H, 1549MB w/128kB Cache, CHS=787/64/63
hdc: WDC AC35100L, 4924MB w/256kB Cache, CHS=10672/15/63

Ik heb er helemaal niks aan gedaan, ik heb zelfs nog niet eens aan de kast gerammeld ;)

Dus dit vergeten we maar weer :)

Het was gewoon een kwestie van de hand van de meester >:)