Ik heb rpm van bind en de rpm van de caching nameserver geinstalled. Allereerst om mijn eigen pc's hier thuis een naampje te kunnen geven, maar het moet ook gebruikt worden voor dns caching. Probleem is nu echter dat hij die domeinen ook wel cached, maar als ik een keer bind restart (of m'n pc reboot) dan is hij heel de cache weer kwijt? Met tcpdump zie ik allemaal traffic over poort 53 naar buiten gaan naar de root servers etc. Terwijl ik alleen hetzelfde domein opnieuw opvraag met een geherstarte-named. Weet iemand hoe dit zit? Moet ik ergens configureren dat ie z'n cache wegschrijft bij het herstarten of zo?
Verwijderd
Tja het antwoord is heel erg simpel.
De cache wordt alleen maar in het geheugen bijgehouden en niet fysiek op de schijf.
Ofwel een reboot ed. zorgen ervoor dat de cache helemaal leeg is. Hier is niks aan te veranderen. Het staat zelfs gok ik in de FAQ van Bind.
De cache wordt alleen maar in het geheugen bijgehouden en niet fysiek op de schijf.
Ofwel een reboot ed. zorgen ervoor dat de cache helemaal leeg is. Hier is niks aan te veranderen. Het staat zelfs gok ik in de FAQ van Bind.
Okie
Lame van me dat ik niet eerst goed de FAQ heb doorgenomen dan. Irritant voor modemers zoals ik waar het geen nut heeft 24/24 je router aan te hebben staan.. Nouja thnx voor de reply iig.
De oplossing kan zijn een proxy server voor de cache en daarnaast bind voor de naampje. Dan kan je je bak ook lekker dicht timmeren
. (Firewall)