[C] Probleem met Winamp messages sturen

Pagina: 1
Acties:

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:15 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

probeer eens PostMessage ()

(hoewel ie niet hoort te wachten)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Is nix mis met je code hoor? ik return onmiddelijk terug naar m'n prompt als ik 'm start?

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Nou SendMessage roept gewoon de WinProc (de procedure van ieder programma die alle berichten behandeld) aan. Deze loopt dus die functie door en wacht tot hij dus klaar is.

Wat je hieraan kan doen is het commando PostMessage ipv SendMessage gebruiken. Deze blocked zover ik weet niet. Alleen heb je kans dat er een grotere delay komt tussen het sturen en het uiteindelijk uitvoeren. Omdat het bericht in de wachtrij wordt gezet en pas uitgevoerd wordt zodra andere berichten voor zijn geweest.

mijn tip van een mindere c n00b :P

edit:

Sneller tiepen :P
En ooh ja. Op wat voor systeem draai je het eigenlijk want het hoort bijna geen delay te geven. :?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Engineer
.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: aargh |:( foutje :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• drZymo
Op donderdag 27 december 2001 19:09 schreef hdd het volgende:

[..]

Werkt ook niet, hele prog gaat in 1x inactive..
[..]

Vreemd ja .. maar tis zo :)
Wat heb jij voor systeem :?

quoteje uit MSDN library:
The PostMessage function places (posts) a message in the message queue associated with the thread that created the specified window and then returns without waiting for the thread to process the message.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Engineer
.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

volgens mij blijft ie ook niet hangen op die SendMessage maar op wat anders ofzo...

doe eens direct na die SendMessage een printf, dan kun je zien of ie wacht op SendMessage of niet

.edit: oh dat had je dus waarschijnlijk al gedaan :)

• drZymo
Op donderdag 27 december 2001 19:14 schreef OiSyN het volgende:
volgens mij blijft ie ook niet hangen op die SendMessage maar op wat anders ofzo...

doe eens direct na die SendMessage een printf, dan kun je zien of ie wacht op SendMessage of niet
SendMessage hangt wel:

Weer MSDN bewijs :P
The SendMessage function sends the specified message to a window or windows. The function calls the window procedure for the specified window and does not return until the window procedure has processed the message.

Verwijderd

hdd zegt ook "inactive" is dat niet de titel die windows geeft aan 'n console window waarvan de app al is gestorven maar ie het venstertje laat staan tot iemand 'm wegklikt?

• Engineer
.

[ Voor 97% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:15 ]

• Engineer
.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 27 december 2001 19:15 schreef drZymo het volgende:

[..]

SendMessage hangt wel:

Weer MSDN bewijs :P
[..]
ja DUH dat weet ik ook wel, maar aangezien winamp begint te spelen betekent dat dat de msg is afgehandeld.

Zie ook
Op donderdag 27 december 2001 19:15 schreef Yarvieh het volgende:
hdd zegt ook "inactive" is dat niet de titel die windows geeft aan 'n console window waarvan de app al is gestorven maar ie het venstertje laat staan tot iemand 'm wegklikt?
:)

Pagina: 1