Toon posts:

Is het strafbaar als je een mp3 site hebt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er zelf aan om een kleine mp3 site te beginnen, gewoon voor wat vrienden en kenissen, als dit goed gaat misschien wat uitbreiden :P

Maar weet iemand of het strafbaar is en of ik vervolgd kan gaan worden als ik zo'n site ga starten?

en als dit niet het geval is, welke banner winkel wil een mp3 site sponsoren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

MM

Verwijderd

als je alleen linkt naar andere sites niet. wel als je zelf de mp3s gaat uploaden

Verwijderd

Topicstarter
damn, dat was ik eigenlijk wel van plan :'(

Verwijderd

Wat je moet doen om jezelf helemaal in te dekken op een mp3
site is een retegoeie disclaimer schrijven.

Kijk als voorbeeld effe op zoekmp3.nl die heeft een hele goeie

En als die dan waterdicht is kun je gerust een mp3 site
beginnen, anders zou ik mezelf vragen of het echt wel slim
is.

Maar ja, die top 40 sites op startpagina.nl hebben nou ook
niet echt een goeie disclaimer. :?

Nou ja, mijn conclusie/mening: Ga kijken op die zoekmp3.nl en maak een retegoeie disclaimer :)

PS. Graag mailtje met de url van je site als je besluit m te maken

Verwijderd

ik zou het niet doen, er zijn genoeg mp3sites en iedereen gebruikt tegenwoordig toch een p2p proggie

Verwijderd

Topicstarter
nee, voor volledige albums gaan die MAVO en basis school scholiertjes toch nog op zoek naar sites, voor enkele liedjes gebruiken ze inderdaad tegenwoordig een P2P prog.

Maar ik wil nou ook weer niet een site over m'n hond beginnen ofzo, dus toen kwam het idee om een mp3 site te maken.

En aan nieuwe albums te komen is ook geen probleem, dus het idee lag/ligt voor de hand.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik heb hier zelf ook al eens over lopen denken. Het leek mij namelijk ook wel grappig om een mp3 site te hosten. Ik was niet helemaal zeker van mn zaak om dezelfde redenen als reeds genoemd hierboven. Mijn oplossing:

een ftp-site *D

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 18:11 schreef MM het volgende:
nee, voor volledige albums gaan die MAVO en basis school scholiertjes toch nog op zoek naar sites, voor enkele liedjes gebruiken ze inderdaad tegenwoordig een P2P prog.

Maar ik wil nou ook weer niet een site over m'n hond beginnen ofzo, dus toen kwam het idee om een mp3 site te maken.
Reactie 2: Weet je niet hoe vermoeiend het is om zo'n mp3 site te bouwen.
Want zoals hierboven is gezegt moet je dus absoluut niet die
mp3-tjes zelf gaan hosten of uploaden, dus moet je iedere
keer die dead-links veranderen

Is waar je zin in heb, ik vind t echt nix

Verwijderd

Topicstarter
yeah right op mijn chello verbindingkje :)

Verwijderd

Ik kan je uit ervaring vertellen dat als stichting Brein ofzo je site wilt gaan sluiten dat ze dan opeens niks kunnen doen omdat je een disclaimer hebt (ook al is het een "retegoede"). Daar hebben ze gewoon lak aan en sluiten ze je site alsnog en hou je er nog een boete op na ook. Maar als het een kleine site is met niet al te veel bekendheid/hits denk ik niet dat het ze opvalt ofzo

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 18:17 schreef Zipp0 het volgende:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als stichting Brein ofzo je site wilt gaan sluiten dat ze dan opeens niks kunnen doen omdat je een disclaimer hebt (ook al is het een "retegoede"). Daar hebben ze gewoon lak aan en sluiten ze je site alsnog en hou je er nog een boete op na ook. Maar als het een kleine site is met niet al te veel bekendheid/hits denk ik niet dat het ze opvalt ofzo
leuk hoor maarre......... een site maak je toch met als doel om veel bezoekers te hebben en groot te worden???? :? of heb ik het nu verkeerd :)
btw, ze sporen je niet op als je gewoon anoniem accountje ergens aanmaakt.

Verwijderd

Nou, hij zegt net zelf dat het voor wat vrienden is. Ik zei het al: ik zeg het uit ervaring. Ik ga niet teveel in op details maar zolang je site niet superbekend wordt heb je niks te vrezen. Het enige wat ik je duidelijk probeerde te maken is dat een disclaimer geen nut heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens zitten denken, en ik was het volgende van plan:
mijn site wordt gehost door www.9cy.com, en ik heb als redirector een .tk domein genomen.

Op http://www.freewebspace.net kun je webspace providers zoeken over de hele wereld en hoeveel mb ze je geven. Het probleem is dat 99% waarschijnlijk geen .mp3 bestanden accepteert, dus hiermee wil ik 2 vliegen in 1 klap slaan door de mp3z in te rarren en een wachtwoord op 1 liedje per cd te zetten (of meer) Ik wil er natuurlijk ook wat aan overhouden dus zou ik banners willen plaatsen van bv. ibazar om een voorbeeld te nemen, tegenwoordig krijg je ongeveer 25 cent per click, om het wachtwoord van die rar file te weten te komen laat ik de mensen op een van mijn banners klikken en bv. zeggen dat het wachtwoord het laatste woord is van de tweede alinea (dit is maar een voorbeeld) maar zo zorg ik er voor dat ik per album 25 cent vang.

Je kan ze natuurlijk ook op 2 banners laten clicken, maar dat zijn maar details.
Maar als je links gewoon werken en ze hoeven alleen die banner 1 keer aan te clicken dan zullen de meeste mensen terug keren als je steeds de nieuwste shit kunt aanbieden.

ook geldt in elk land weer een andere wet op MP3, dus misschien dat ik ze dan wel veilig kan hosten :?
want hoe kunnen anders die grote mp3 sites blijven bestaan? zoals www.zoekmp3.nl :?

zoiets was ik van plan

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

dacht je dan dat ik dat ga bekijken ? :+
als ik ergens een hekel aan heb is het wel bannerklikken :D

veel sucsex iig :P

Verwijderd

Ik heb zelf een goeie MP3 site, gewoon gehost hier in Nederland, en ik link naar MP3s, ik upload ze ook zelf.
en er is _NOG_ nixx gebeurt, heb vroeger trouwens wel een email van brein gehad (buma stemra) toen had ik een andere mp3 site, maar vooral nu is het ff oppassen. ivm die actie van hun

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet het gewoon ergens laten hosten in Oost-Europa of Azie, dan kunnen ze je nooit aanpakken.

En een goede disclaimer moet je zoiezo hebben.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:04 schreef MM het volgende:
Ik heb eens zitten denken, en ik was het volgende van plan:
mijn site wordt gehost door www.9cy.com, en ik heb als redirector een .tk domein genomen.

Op http://www.freewebspace.net kun je webspace providers zoeken over de hele wereld en hoeveel mb ze je geven. Het probleem is dat 99% waarschijnlijk geen .mp3 bestanden accepteert, dus hiermee wil ik 2 vliegen in 1 klap slaan door de mp3z in te rarren en een wachtwoord op 1 liedje per cd te zetten (of meer) Ik wil er natuurlijk ook wat aan overhouden dus zou ik banners willen plaatsen van bv. ibazar om een voorbeeld te nemen, tegenwoordig krijg je ongeveer 25 cent per click, om het wachtwoord van die rar file te weten te komen laat ik de mensen op een van mijn banners klikken en bv. zeggen dat het wachtwoord het laatste woord is van de tweede alinea (dit is maar een voorbeeld) maar zo zorg ik er voor dat ik per album 25 cent vang.

Je kan ze natuurlijk ook op 2 banners laten clicken, maar dat zijn maar details.
Maar als je links gewoon werken en ze hoeven alleen die banner 1 keer aan te clicken dan zullen de meeste mensen terug keren als je steeds de nieuwste shit kunt aanbieden.

ook geldt in elk land weer een andere wet op MP3, dus misschien dat ik ze dan wel veilig kan hosten :?
want hoe kunnen anders die grote mp3 sites blijven bestaan? zoals www.zoekmp3.nl :?

zoiets was ik van plan
Ok dan hier alles om je plannetje in de mist te laten lopen, om jou op een ander spoor te brengen, of van gedachten te laten veranderen.

1. Zo'n host als www.9cy.com die delete je MP3 site gewoon meteen als ze erachterkomen dat er een site met illegale content op staat.

2. .tk heeft je adres als het goed is, tenzij je natuurlijk www.detelefoongids.nl hebt gebruikt >:) wanneer je wel met je echte adres lid bent geworden dan kan brein dat zo achterhalen en je als nog pakken

3. Een host als http://www.freewebspace.net delete je MP3s meteen, hoe goed je het ook bekijkt, je moet het beter aanpakken, OF een beter webhost. ik noem voorbeelden als tiscali, aol etc. of gehackte servers, ik noem het woord Pubstro's voor mensen die bekend zijn met FXP etc. of je koopt gewoon servers net zoals newalbums maar dan ben je meteen de lul.

4. Banner clicken doen de mensen niet echt, wat je beter kan doen is een sponsor als http://www.cashmp3.com
op elk album plaatsen zoals ik heb gedaan, en mensen kunnen het ook gewoon blokken als ze dat willen.
oh jah en ibazar betaald dus _NIET_

5. Hoe zoekmp3.nl kan bestaan is een raadsel :P

6. Leuk plan, maar zo lek als een mandje.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tips! Ik liet het express zien om te kijken hoe anderen er tegen aan kijken en om te kijken of ze opmerkingen hebben.
Verder als je kijkt op freewebspace.net hosten zij niet! maar zijn ze gewoon een soort zoekmachine van webhosts over de hele wereld! Vandaar was DSmarty opmerkte dat ik het dan in Azie moest gaan hosten, hier kun je zo'n aziatische host makkelijk vinden.

Ook bedankt voor je tip van de online telefoongids, ik ga meteen een nieuwe registeren :)
Ik ben zelf dus ook actief in de fxp scene, vandaar dat de albumz geen probleem zullen zijn, alleen de meeste pubstro's leven hoogstens 10 dagen :'(

En zou ik misschien mogen weten hoe jij dan die host hebt geregeld? En zou 9cy mij kicken als ik alleen de site host maar geen mp3z?

Verwijderd

De Pubstro's gewoon zorgen dat ze langer leven.
Daz niet zo moeiljik :)

9cy gaat jou kicken, daar ben ik bijna 100% zeker van, als je hun policy o.i.d doorleest staat er vast wel tussen dat een site met illegale content niet toegestaan is.

Verwijderd

Topicstarter
ja, okay maar er staat toch geen illegale zooi op :) alleen mijn index wordt gehost, meer niet of kicken ze je dan nog?
En hoe groot is de kans dat ze er achter komen?

en waar zou ik anders mijn site hosten, iemand een voorstel misschien :)

Verwijderd

Je kunt het natuurlijk altijd proberen, andere host?
tjah, registreer je bij een gratis Provider o.i.d

vroeger allemaal wanadoo accountjes aangevraagt daar kan ik nu nog mooi gebruik van maken >:)

als je nu 1 aanvraagt moet je via wanadoo inbellen, dus dat zit er niet in.

uhm... tjah zoek gewoon ff, hier in de FAQ staat ook nog wel een hele zooi

Verwijderd

Topicstarter
ach, er zijn zat hosts, dus als 9cy mij kicked dan ga up ik toch gewoon weer een back-up naar een nieuwe host :)

maar wat is jouw site dan?

Verwijderd

jah maar dat is zo'n gedoe om telkens van host te verhuizen, anders begin je in 1 keer goed met hosting en een domain, met een beetje bezoekers heb je dat er zo uit.

btw. mijn mp3 site mag ik hier niet zeggen.
en volgens mij mag ik zelfs niet de kleinste hint geven.

Verwijderd

Topicstarter
je kan hem wel weer removen :)
ziet er netjes uit :) ik zie die wanadoo accountjes meteen weer terug >:)

Hoeveel hits heb je per dag?

Verwijderd

haha thnx voor het compliment.
maar als je echt een grote MP3 site wilt, dan kun je wel wat voor mij uploaden ensow >:)

moet je me maar ff mailen wat je in gedachten had

en ICQ heb ik ook nog dus contact me ff op 1 of andere manier

ik weet dat het niet de bedoeling is om hier illegale dealtjes te sluiten maar het moet gewoon ff :P

Verwijderd

Topicstarter
lol :) is goed, is zal je morgen wel ff op ICQ toevoegen, ik ga nu ff maffen :)

cya

ps. zijn die albumz niet door jou geupped?

Verwijderd

Allemaal zelf ge-upload :)
In ieder geval zie ik je morgen wel in mijn ICQ verschijnen.

Trustuhh

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23
Nog ff wat; Over die banners en bv die 2de alinea:

Dan zouden P2P veel sneller en makkelijker zijn voor bezoekers!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 18:09 schreef Livors het volgende:
Wat je moet doen om jezelf helemaal in te dekken op een mp3
site is een retegoeie disclaimer schrijven.

[.. ]

Nou ja, mijn conclusie/mening: Ga kijken op die zoekmp3.nl en maak een retegoeie disclaimer :)
Wat is nou eigenlijk de rechtsgeldigheid van dat soort dingen ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 28 december 2001 11:36 schreef PolarBear het volgende:
Wat is nou eigenlijk de rechtsgeldigheid van dat soort dingen ?
Niet.
Zou wel heel mooi zijn: illegale dingen aanbieden, maar door de disclaimer ben jij niet verantwoordelijk. Volgens mij is dat echt de allergrootste bullshit die er is. Als jij zelf de mp3s aanbiedt, ben je gewoon de lul als ze je pakken, disclaimer of niet.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 12:47 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Niet.
Zou wel heel mooi zijn: illegale dingen aanbieden, maar door de disclaimer ben jij niet verantwoordelijk. Volgens mij is dat echt de allergrootste bullshit die er is. Als jij zelf de mp3s aanbiedt, ben je gewoon de lul als ze je pakken, disclaimer of niet.
yep volgens mij maakt het ook niets uit

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Het is eigenlijk hetzelfde als met autorijden:

Te hard rijden mag totdat je wordt gepakt --> de l*l.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 08:14 schreef zedonite het volgende:
Nog ff wat; Over die banners en bv die 2de alinea:

Dan zouden P2P veel sneller en makkelijker zijn voor bezoekers!
als je ff goed nadenkt dan is het voor de bezoekers toch supermakkelijk om ff een album binnen te halen, alles staat bij elkaar, en je hoeft niet van 20 verschillende users te downloaden. daar willen ze best wel een keertje voor op een banner klikken hoor

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 12:47 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Niet.
Volgens mij heeft het toch wel nut, niet voor organisatie's als Buma Stemra (Brein) die je gaan pakken, maar voor bezoekers die je gaan aanklagen, stel je voor, jij upload een fout MP3tje en hij format zijn HD ineens :P
well, hij klaagt je aan, en er staat in je disclaimer dat het allemaal op eigen risico is, dan heeft het toch wel degelijk nut, of niet?

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 28 december 2001 14:15 schreef Slizer het volgende:
Volgens mij heeft het toch wel nut, niet voor organisatie's als Buma Stemra (Brein) die je gaan pakken, maar voor bezoekers die je gaan aanklagen, stel je voor, jij upload een fout MP3tje en hij format zijn HD ineens :P
well, hij klaagt je aan, en er staat in je disclaimer dat het allemaal op eigen risico is, dan heeft het toch wel degelijk nut, of niet?
Tjah een standaart disclaimer dat jij niet verantwoordelijk bent blah blah, zit bij een hoop software ook. Je kan MS niet aanklagen als na installeren van Windows je hdd naar de klote is.
Die disclaimers zijn imho allemaal onzin, en vertellen je hooguit dat als je iets download, jij zelf verantwoordelijk bent (maar nou moet je imho wel een enorme }:O zijn om dat niet te begrijpen....)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem al in Estland hosten *D
daar mag je wel gewoon je pagina hosten, alleen die mp3z niet, maar daar hebben we ook al wat op gevonden :)

Kan iemand misschien nog iets meer toelichten over die banners, hoe betalen ze uit, welke moet je als mp3 site nemen, welke betalen niet enz..

MM

ps. die .TK domeinen doen het hier nu niet meer, 2 uur geleden nog wel, iemand hier ook last van :?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 16:46 schreef MM het volgende:
Ik ga hem al in Estland hosten *D
daar mag je wel gewoon je pagina hosten, alleen die mp3z niet, maar daar hebben we ook al wat op gevonden :)

Kan iemand misschien nog iets meer toelichten over die banners, hoe betalen ze uit, welke moet je als mp3 site nemen, welke betalen niet enz..

MM

ps. die .TK domeinen doen het hier nu niet meer, 2 uur geleden nog wel, iemand hier ook last van :?
ga jij hem lekker in estland hosten, misschien wel slim omdat de wetgeving daar anders is. nou jah die mp3z pleur je waarschijnlijk op pubjez, als ik het goed heb :)

ok nu het banner gedeelte, dat zal ik ff toelichten.

Tegenwoordig hebben adverteerders niet zoveel vertrouwen in de dotcom markt, daarom is het aanbod van sponsors ook erg laag, het zal dan ook moeilijk zijn om een sponsor te vinden die jou ook daadwerkelijk betaald.
Meeste bedrijven zitten niet in NL wat sponsors betreft, dus je krijgt alles via een cheque betaald. per maand krijg je een cheque via de post die lever je in bij je bank en dan storten ze het op je rekening, daar komen dan wel 15,- provisie kosten per keer overheen.

valuesponsors betaald niet, maar dan kunnen we meteen wel een hele lijst hier neer pleuren.

die .tk domains zijn ze mee bezig volgens mij dus dat kan nog ff duren voordat ze echt goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
maar jij hebt wel valuesponsor als sponsor :?
en die mp3cash, betaald die wel uit? ik hoor ook goeie berichten over ibazar hier op GOT, dus misschien nemen we die wel.

misschien weet iemand nog goed betaalde banner shops?

• Xandrios
  • Laatst online: 10:38
Op vrijdag 28 december 2001 19:10 schreef MM het volgende:
en die mp3cash, betaald die wel uit? ik hoor ook goeie berichten over ibazar hier op GOT, dus misschien nemen we die wel.

ibazar bestaat nietmeer.....

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:49

Wimo.

Shake and Bake!

En aan nieuwe albums te komen is ook geen probleem, dus het idee lag/ligt voor de hand.
Beetje respect he

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 19:10 schreef MM het volgende:

met ingang van 1 januari een sponsor die mij een vast bedrag per maand betaald. lekker makkelijk

Verwijderd

Mp3 sites doe wat anders want je komt er toch niet meer tussen.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

ennuh.. een heel klein beetje respect jah! ik wil niet graag met domme boer vergeleken worden :o

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 20:44 schreef DMS het volgende:
Mp3 sites doe wat anders want je komt er toch niet meer tussen.
Jawel hoor, let maar op :)
Ik maak het niet meer alleen :P
Op vrijdag 28 december 2001 20:53 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

ennuh.. een heel klein beetje respect jah! ik wil niet graag met domme boer vergeleken worden :o
okay okay, sorry dan :P

Verwijderd

Wat ik zeker weet is dat vrijwel alle grote mp3sites gewoon in Nederland staan hoor, geen gezeur met buitenlandse hosting providers....

Verwijderd

Voor kopierbevoegdheid (waar het hier dus om draait)
Zie wetboek:

Art. 16b, 17, 24a van de Auteurswet.

Art 16b: [2.] Waar het geldt een werk als bedoeld bij artikel 10, eerste lid, onder 1, de partituur of de partijen van een muziekwerk daaronder begrepen, moet de verveelvoudiging bovendien beperkt blijven tot een klein gedeelte van het werk, behalve indien het betreft:
a. werken, waarvan naar redelijkerwijs mag worden aangenomen geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm dan ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld
.......

Hieruit concludeer ik dus dat liedjes die nog steeds uitgebracht/verkocht worden alleen als kleine stukjes (niet meerdere stukjes die je achterelkaar pleurt, maar alleen bijv 30 sec van het liedje) mogen worden verspreid...
Liedjes die niet meer commercieel worden uitgebracht (verkocht dus) mogen WEL in zijn geheel worden verspreid...

• Crazy D

Crazy D

Op zaterdag 29 december 2001 01:24 schreef Troll het volgende:
Liedjes die niet meer commercieel worden uitgebracht (verkocht dus) mogen WEL in zijn geheel worden verspreid...
Dat vind ik twijfelachtig. Dan zou je dus iedere cd die volledig uitverkocht en niet te bestellen is (want volledig uitverkocht) gewoon mogen verspreiden. En dat mag volgens mij weer niet...

Er staat trouwens
a. werken, waarvan naar redelijkerwijs mag worden aangenomen geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld;
Dus iets wat ff uitverkocht is, mag je redelijkerwijs van aannemen dat deze opnieuw wordt uitgebracht. 1 of andere obscure lp uit 1951 van Elvis Presley (om maar ff wat te noemen) mag je van aannemen dat die niet meer op cd wordt gezet (maar dan bezit Elvis, of in zijn geval dan z'n nabestaanden, nog steeds de rechten).
(ik denk iig dat er niet zo heel veel muziek is die onder die noemer wel verspreidt mag worden...)

Wat ook nog wel intressant is:
Artikel 25
[1.] De maker van een werk heeft, zelfs nadat hij zijn auteursrecht heeft overgedragen, de volgende rechten:
[knip]
d. het recht zich te verzetten tegen elke misvorming, verminking of andere aantasting van het werk, welke nadeel zou kunnen toebrengen aan de eer of de naam van de maker of aan zijn waarde in deze hoedanigheid.
Je zou er over kunnen discusseren of het encoden naar mp3 niet het verminken van de muziek is. Immers, bij mp3 encoding worden er delen uit de originele muziek weggelaten (dat dit vooral gaat om dingen die mensen niet kunnen horen boeit niet).
(maar da's wel ver zoeken hoor...)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Crazy_D...

Ik denk dat je er een beetje naast zit... Tis net als met software... Copyright op iets dat KOOP je.. en je hebt dan voor een X-termijn copyright op die software staan... Als die termijn verstreken is kun je die verlengen, maar meestal gebeurt dat niet... Eeuwe oude DOS spelletjes kun je mede om die reden nu gratis verspreiden (check out DOS game-sites)...
DAT bedoel ik... Liedjes die toch niet meer beluisterd worden en waar geen copyright meer op rust...

As for the encoding, trust me: that wouldnt work... Het overzetten op bandje resulteerd ook in kwaliteitsverlies... Wet is niet alleen letterlijk, maar draait ook vaak om redelijkheid en billijkheid.

Verwijderd

Linken naar MP3's of MP3 sites is ook illegaal, als die MP3's een copyright hebben. Zelf uploaden uiteraard ook. En als je denkt dat een disclaimer je volledig indekt, heb je 't goed fout - dan ben je namelijk nog net zo illegaal bezig en kunnen ze je net zo snel vervolgen.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:49 schreef surreal het volgende:
Linken naar MP3's of MP3 sites is ook illegaal, als die MP3's een copyright hebben. Zelf uploaden uiteraard ook. En als je denkt dat een disclaimer je volledig indekt, heb je 't goed fout - dan ben je namelijk nog net zo illegaal bezig en kunnen ze je net zo snel vervolgen.
Inderdaad, DIRECT LINKS naar MP3 is ook illegaal... NOG STEEDS bied jij (de webmaster) materiaal aan waar niet voor betaald wordt (en waar WEL voorbetaald ZOU MOETEN WORDEN)...

Ik weet alleen niet hoe het zit met het linken naar andere mp3 sites (dus naar HTML, niet MP3...) Misschien interessant om DAT eens uit te zoeken...

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik heb ooit is een keer geupload voor de site supermusic en voor 21st century mp3
en had een eigen dance mp3 site gehad

ik zal ff uitleggen hoe je tewerk moet gaan (is nu wel iets veranderd denk ik)

eerste je moet een email provider vinden waarbij je miloenen email adressen kan krijgen
bv dat je standerd heb @mijnnaam.email.la
en dat je dan zelf kan kiezen wat je er voor wil hebben

zo kan je veel account aanmaken bij een webside provider

wij gebruikt vooral vroeger geocity maar die heeft een behoorlijke goeie bot nu. om naar mp3's tezoeken.

dus je moet ff naar nieuwe zoeken.

het beste kan je dan op de account een nep webside maken. verander dit wel elke week/maan want als ze er achter komen dat het allemaal de zelfde bestanden op die account staan dan zoekt die bot er naar. beste is dan bv 2 html's en wat plaatjes er bij teuploaden.

de mp3's moet je hernoemen naar andere bestands namen. bv: class, zip, exe, jpg, bat. wat je nog beter kan doen is de mp3's in zippen en dan de zip hernoemen naar een andere bestand type.. want de bots kunnen ook in zip bestanden kijken.

de mp3's die op de host site staan
moet je linken naar een pop up venster die op de account staat van de mp3 zelf...
dus je click op de mp3 die je wil hebben. krijg een pop up van: download the song
en dan clicken ze daar op en dan downloaden ze het.

geef je wel 1 tip gebruik geen pop ups van andere site's maak geen nep links. want mensen houden daar niet van. en doe het niet voor het geld. doe het voor om andere mensen blij mee temaken..

en gimme the url als hij online is

p.s. mods als dit niet mag filter het maar of delete het

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Crazy D

Crazy D

Op zaterdag 29 december 2001 16:12 schreef Troll het volgende:
Crazy_D...

Ik denk dat je er een beetje naast zit... Tis net als met software... Copyright op iets dat KOOP je.. en je hebt dan voor een X-termijn copyright op die software staan... Als die termijn verstreken is kun je die verlengen, maar meestal gebeurt dat niet... Eeuwe oude DOS spelletjes kun je mede om die reden nu gratis verspreiden (check out DOS game-sites)...
DAT bedoel ik... Liedjes die toch niet meer beluisterd worden en waar geen copyright meer op rust...
Hmmm niet helemaal. Dat die spellen te downen zijn is ook alleen maar omdat ze weten dat niemand meer een €0.02 (stuiver :P) uitgeeft voor dat spel. Maar dat wil niet zeggen dat copyright ed. opeens verdwenen zijn.
Dat vervalt pas zoveel jaar na de componist z'n dood (daarom kun je ook makkelijk van een oud klassiek stuk 398348324832840 verschillende versies vinden in de gemiddelde cd winkel...).

Maar zoals je ook zegt, het draait vaak ook om redelijkheid, en daarom zullen oude nummers of nummers die niet meer te verkrijgen zijn ook niet zo'n probleem zijn. Alleen wil niemand nummers van 40 jaar oud hebben :) En nieuwe mp3s kun je je onder dat mom echt niet uitlullen :)

Exact expert nodig?

• Xandrios
  • Laatst online: 10:38
er is tegenwoordig een proggie...Camouflage heet het geloof ik...

Die "pakt" je mp3 in in een JPG ofzo file....

Het bestand kan dan ook gewoon geopend worden door IE ofzo, als plaatje :)
(hij laat dan het plaatje zien dat je erbij mee"zipt")

Als je dan nog mp3-pro gebruikt, krijg je een plaatje van 1.5 MB.....daar komen ze iig een stuk minder snel achter als de welbekende .class van 3.5 MB :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 23:30 schreef Bass64 het volgende:
..
hele rits
...
bedankt voor je tips, de website wordt nu door meerdere personen gemaakt, design, uploaden, scannen,... enzo. Maar we hebben de beschikking over een Terminal Server op een OC-3 lijn en vanaf daar vullen pubz met 400 kb/s :P

We hebben erg goeie connecties in de fxp scene en we hebben 2 mensen die accounts op topsites hebben voor de scource, een scanner aan board voor pubz om de zooi ergens neer te dumpen.

zo gauw we zien dat een album offline is vullen we een nieuwe pub met deze albums in minder dan een minuut. Ook hebben we iemand die pubstro's creeert :+

De site wordt gehost in Estland, het domein is een welbekende: een .tk natuurlijk niet onder persoonlijke gegevens geregistreerd ;)
En de "medewerkers" zitten over de hele wereld versprijd. Totaal 4/5 man.

We gaan ook absoluut geen site maken waar je wordt overspoeld met banners en pop-ups :(
Maar we willen wel een paar banners omdat we geen non-profit organisatie zijn natuurlijk :7 Met een paar bedoelen we wel een paar nette en 2 of 3 stuks, alleen zijn we nog op zoek naar een fatsoenlijke die betaald. Dus als iemand nog een goeie weet :) maar uiteindelijk willen we gewoon netzoals Sliver een persoonlijke sponsor, dus zonder clicks enzo maar gewoon een vast bedrag per maand.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 23:41 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

En nieuwe mp3s kun je je onder dat mom echt niet uitlullen :)
Exactly my point!
Dus met andere woorden: Zoek iets anders... Begin een porno site als je geld wil verdienen... Warez of porn... Dat trekt visitors... Tsja...

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 01:10 schreef MM het volgende:

[..]

Maar we willen wel een paar banners omdat we geen non-profit organisatie zijn natuurlijk :7

[..]
Hmm snap ik niet - Je doet ZO je best om anoniem te blijven... En dan wil je sponsors? Waar moeten die het geld aan overmaken... Aan Mr. Anoniem?? Denk je dat SERIEUZE sponsors met ILLEGALE praktijken gelinkt willen worden? nah... En bovendien, STEL van wel, dan zijn ze zelf strafbaar (mogelijk maken van dit soort praktijken dmv van financiering (??)) en zij hebben natuurlijk jou persoonsgegevens...

Nogmaals mijn advies: Het is leuk en aardig... Maar zoek iets anders... Ik waardeer jullie werk zeer - series... Maar de vraag was dus of het illegaal was... Het is alleen mijn point of view... Just my 2 cents... Dont take it as an offense...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 02:00 schreef Troll het volgende:

[..]

Hmm snap ik niet - Je doet ZO je best om anoniem te blijven... En dan wil je sponsors? Waar moeten die het geld aan overmaken... Aan Mr. Anoniem?? Denk je dat SERIEUZE sponsors met ILLEGALE praktijken gelinkt willen worden? nah... En bovendien, STEL van wel, dan zijn ze zelf strafbaar (mogelijk maken van dit soort praktijken dmv van financiering (??)) en zij hebben natuurlijk jou persoonsgegevens...

Nogmaals mijn advies: Het is leuk en aardig... Maar zoek iets anders... Ik waardeer jullie werk zeer - series... Maar de vraag was dus of het illegaal was... Het is alleen mijn point of view... Just my 2 cents... Dont take it as an offense...
Je hebt ook helemaal gelijk, maar we laten het overmaken aan die gast die in Estland woont, daar is het niet strafbaar 8-)
Maar lees maar die post van slizer, hier in zegt hij dat hij een vaste sponsor heeft vanaf januari. En sites zoals zoekmp3.nl dan :?

Verwijderd

[..]
Je hebt ook helemaal gelijk, maar we laten het overmaken aan die gast die in Estland woont, daar is het niet strafbaar 8-)
Dat zou kunnen - Ik heb geen Esti-wetboeken :P
Maar dan nog, WIE wil dit sponsoren? Een Esti-bedrijf? Ehhmmz... snap je een beetje wat ik bedoel??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 02:49 schreef Troll het volgende:

[..]

Dat zou kunnen - Ik heb geen Esti-wetboeken :P
Maar dan nog, WIE wil dit sponsoren? Een Esti-bedrijf? Ehhmmz... snap je een beetje wat ik bedoel??
Nee, maar als je kijkt bij zoekmp3.nl en daar links naar andere sites zie je veel banners, wie sponsort hun dan ;)

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 10:26 schreef MM het volgende:

[..]

Nee, maar als je kijkt bij zoekmp3.nl en daar links naar andere sites zie je veel banners, wie sponsort hun dan ;)
Geen idee... Ik hou me niet zo met MP3z bezig om eerlijk te zijn :)
Pagina: 1