Downloaden tot 80?

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Goed. Ik heb een heel raar verschijnsel hier.
Ik kom hier naar harde waren omdat ik zeker weet dat het niet software matig is.

Het probleem:

De pc van mijn pa gaat niet verder met downloaden dan 79% ong. Tot die 79% is het continu 100kb/s . maar daarna stopt ie gewoon. hij doet nog wel alsof ie aan het downloaden is maar ook al trek je de netwerk stekker eruit dan gaat ie nog lekker door.

Voor vanmiddag draaide het systeem (pII 350Mhz 10/100mbit ethernetadapter 128mb intern geheugen) Op win ME,genoeg reden om aan te nemen dat het aan die windows versie lag. Dus gooi ik alles leeg in installeer ik windows 2k pro. Ntfs partitie op c:\ verder nog wat andere data partities.

Maar ik weet dus niet waar het aan kan liggen. Netwerk kaart is goed en de stekker ook want ik kan gewoon voorderest alles behalve daaro downloaden , ja tot 80 % |:(

Kent iemand dit?

bvd

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• gatlarf
  • Laatst online: 20:51

gatlarf

So say we all...

Stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je wel eens een andere site geprobeerd? Lijkt mij niet mogelijk dat dat op andere dingen ook op 80% zal stoppen. Je netwerkkaart of whatever heeft toch geen flauw benul van hoeveel % van een bestand hij heeft binnengehaald? Lijkt me eerder een probleem in de cache van je proxy of zo als je dat gebruikt.

May the lords of Kobol guide you...

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
mjah nou geen stomme vraag hoor. En idd dat kan je die site of what ever neit weten

Jah hij doet het op elke site niet!
Wij maken gebruik van een Freesco internet server(router)
Als ik wel kan downloaden, dan moet die pc van mijn pa dat ook kunnen, toch? Zelfde connectie

• gatlarf

gatlarf

So say we all...

ok, dan heb je dus een probleem. Kan je niet effe sniffen op je netwerk. Misschien krijg je een hele horde CRC-errors die voorbij komen vliegen. Kan de hele zaak ook verneuken. Of wordt je netwerkkaart misschien te warm? Heb je het al met een andere geprobeerd?

• gatlarf

gatlarf

So say we all...

Of probeer het eens met een rechtstreeks verbinding. Dan kan je je pc meteen uitsluiten en moet je het op je routertje zoeken. (nogmaals cache. Op jou pc kan het bestand dat je wou downloaden in je eigen cache gezeten hebben en is achteraf het cachebestand van de SCO de mist in gegaan)

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
dubbelpost?

HUH raar.. komt zeker door die vage error net? :?

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Oh em ik heb het probleem

Het lag dus aan de netwerk kabel |:(

Heel vaag, maarjah thx zowieso

Pagina: 1