Toon posts:

Eerste keer zelf samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de PC's die nu in de aanbieding zijn (Dell bijv) mij niet bevallen, overweeg ik er zelf een te (laten) samenstellen. Dit is ongeveer wat ik wil (budget f5000):

AOPEN Midi Tower ATX 300W homeline (kast)
Coolermaster Cooler (koeler)
MSI K7T266 Pro2 RU Sound/Raid (moederbord)
AMD Athlon XP 1,46 MHz (processor)
256 MB DDR PC266 (geheugen)
Iiyama A902MT 19" (monitor)
ATI Radeon 8500 (videokaart)
MS Wheelmouse, MS Internet Keyboard, Sony 3.5" diskette
IBM Deskstar 60 GB 7200 rpm (harde schijf)
AOPEN CD956E (56 speed cdrom)
SB Live! Player 5.1 (geluidskaart)
Creative Inspire 5300 (luidsprekers)
RJ45 10/100 Mbit/s (netwerkkaart)
Windows XP Home (besturingssysteem)

Ik zit met de volgende vragen:
- heb ik iets vergeten of doe ik iets heel doms?
- werken deze onderdelen goed samen?
- is de kast geschikt (ik zal later niet veel uitbreiden)?
- wat is een betrouwbaar adres om te bestellen en evt. te laten bouwen en testen?

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 17:43 schreef Ribannah het volgende:
Omdat de PC's die nu in de aanbieding zijn (Dell bijv) mij niet bevallen, overweeg ik er zelf een te (laten) samenstellen. Dit is ongeveer wat ik wil (budget f5000):

AOPEN Midi Tower ATX 300W homeline (kast)
Coolermaster Cooler (koeler)
MSI K7T266 Pro2 RU Sound/Raid (moederbord)
AMD Athlon XP 1,46 MHz (processor)
256 MB DDR PC266 (geheugen)
Iiyama A902MT 19" (monitor)
ATI Radeon 8500 (videokaart)
MS Wheelmouse, MS Internet Keyboard, Sony 3.5" diskette
IBM Deskstar 60 GB 7200 rpm (harde schijf)
AOPEN CD956E (56 speed cdrom)
SB Live! Player 5.1 (geluidskaart)
Creative Inspire 5300 (luidsprekers)
RJ45 10/100 Mbit/s (netwerkkaart)
Windows XP Home (besturingssysteem)

Ik zit met de volgende vragen:
- heb ik iets vergeten of doe ik iets heel doms?
- werken deze onderdelen goed samen?
- is de kast geschikt (ik zal later niet veel uitbreiden)?
- wat is een betrouwbaar adres om te bestellen en evt. te laten bouwen en testen?
1.46 MHZ ??

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

gatlarf

So say we all...

Waarom zou je een raid nemen als je maar 1 HD hebt. Nu is bekend dat die IBM's wel eens durven crashen, dus zou ik twee ibm's nemen en die mirroren aangezien je toch een raid neemt.

Dacht ik zo... Maar ja, wie ben ik he! :)

May the lords of Kobol guide you...

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Nou met een budget van zo'n 5000 piek heb je dacht ik nog geld zat over voor een Audigy ipv een 5.1.
Je gaat niet overclocken? Zo wel, zou ik de nieuwe Abit KR7A halen.
Tot nog toe zijn de drivers van de ATi 8500 nog niet erg stabiel, maar t kreng is wel erg snel, en kan bijna alleen nog maar sneller worden.
Voor stabiliteit zou ik alleen een GF3 halen, omdat die drivers nu al zo lang doorontwikkeld zijn dat ze best stabiel zijn.
En ipv een CD-Rom kun je net zo goed een DVD-Rom er in zetten. Die dingen kosten tegenwoordig ook bijna niks.

XBO: Michaël#3318

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op donderdag 27 december 2001 17:50 schreef Nefiorim het volgende:
Nou met een budget van zo'n 5000 piek heb je dacht ik nog geld zat over voor een Audigy ipv een 5.1.
Je gaat niet overclocken? Zo wel, zou ik de nieuwe Abit KR7A halen.
Tot nog toe zijn de drivers van de ATi 8500 nog niet erg stabiel, maar t kreng is wel erg snel, en kan bijna alleen nog maar sneller worden.
Voor stabiliteit zou ik alleen een GF3 halen, omdat die drivers nu al zo lang doorontwikkeld zijn dat ze best stabiel zijn.
En ipv een CD-Rom kun je net zo goed een DVD-Rom er in zetten. Die dingen kosten tegenwoordig ook bijna niks.
instabiele XP met ATI drivers :? rock stable hier hoor :Y)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Ik zou er zelf een Pioneer DVD speler inzetten, en die Aopen CD-ROM eruit halen.
Waarom Pioneer? Omdat ze als best getest zijn.

Maak van dat geheugen 2x 256MB van. iig wanneer je XP wilt gaan draaien kan je dit in de toekomst nodig hebben, is dus niet echt nodig !

Die SB Live ! zou ik ruilen met een Terratec kaartje. Zijn technisch en softwarematig gezien mooiere kaarten, en meestal zelfs iets goedkoper.

Je zou even moeten kijken op www.hardwareinfo.nl of www.tweakers.net voor reviews voor harde schijven.
Volgens mij waren die IBM's 1 van de beste schijven, maar ik zou het even nakijken als ik jou was.

Coolermaster coolers zijn goed, maar neem er 1 die "overkil" is. Je zou de DP5-6I31C kunnen nemen, ik meen dat deze tot 1900+ kan.

Misschien een Chaintech G-Force 3 ti 200 ? Zijn sneller, en de driver support is beter als die van ATI. (stabiliteit)

Misschien een Logitec Optical, maar das allemaal bijzaak.

Verwijderd

Ik zou de IBM drive weg laten, na veel proberen is íe nu bij mij eindelijk aan het eind van zijn latijntje...retour IBM dus...De IBM's klappen er om de haverklap uit bij velen, ik heb er nu een maxtor D740X in zitten en die is me stil en snel!. En i.d.d. GEEN RAID board als je maar een schijf neemt! sonde van je senten

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:13 schreef Mad_Cookie het volgende:
Ik zou de IBM drive weg laten, na veel proberen is íe nu bij mij eindelijk aan het eind van zijn latijntje...retour IBM dus...De IBM's klappen er om de haverklap uit bij velen, ik heb er nu een maxtor D740X in zitten en die is me stil en snel!. En i.d.d. GEEN RAID board als je maar een schijf neemt! sonde van je senten
Het bordje waar die RAID op zit is wel verrekte :9~
(jammie dus)

Verwijderd

Toverstaf heeft gelijk dat er een DVD in moet, vooral als je een budget van 5000 piek hebt. Ik zou geen AOpen kast aanraden, ik heb er zelf een. De voeding maakt een ongeloofelijk kabaal en de kast gaat nog wel eens trillen (ja ja ik heb wel een stabiel bureau). Een Wacom tekentablet of een optische muis werkt fijner vind ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je vergeet de CDRW |:(

Plextor 24x - 387
Plextor 16x - 390

Liteon 24x - 275
Liteon 16x - 228

(kan iemand mij uitleggen waarom de langzamere plex duurder is dan de snellere?

Verwijderd

Aopen kast een beetje kort, 3 à 4 cm te ondiep. Lastig bij het inbouwen van schijven. Ook een beetje veel lawaai. Verder heel mooi als dit allemaal geen probleem is. Moederbord zonder raid en usb2.o geeft bij mij problemen met athlon XP 1800, zijn nog niet opgelost. Lees de c't 1/2 2002 interessante info over het samenstellen van een pc.

Verwijderd

IBM schijven hebben bij mij gelukkig nog geen problemen gegeven en hopeljk blijft dat ook zo!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zover! :)

CD-speler: ik heb voorlopig geen plannen om CD's te gaan schrijven, en DVD's voor de PC heb ik ook nog niet. Dat kan er later eventueel nog wel in, denk ik dan.

Raid: misschien wil ik tzt een tweede HD, dan ben ik voor een kleine meerprijs al voorbereid.

Processor 1,46 GHz: voor 1,53 GHz (slechts +5%) moet er flink wat geld bij!

Creative SB Audigy: is dat een groot verschil in kwaliteit? (Ik heb nu een OPL3 dus ik ga toch al enorm vooruit :Y))

AOpen Miditower: veel lawaai lijkt mij niet prettig. Wat is een betere kast voor mij?

Verwijderd

een betere kast! een addtronics :)

aopen zuigt... zijn gewoon hoogovens, een antec/chieftec en weet ik hoeveel namen die wel niet heeft - kast is ook goed maar die heeft iedereen al, doe orgineel een neem een echte kast een addtronics :P

en over die IBM's geen problemen hier hoor, bijna al mijn klasgenoten werken met IBM's puur omdat ze de snelste access time hebben en nog geen is er uitgevallen!

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.