Toon posts:

Palm M505 doet het slecht als afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt mogelijk te zijn om je Palm M505 als afstandsbediening voor je TV e.d. in te zetten met behulp van extra software die gratis te downloaden is. Maar nou heb ik 't idee dat dit niet goed werkt.
Ik moet binnen 10 CM van mijn TV zitten om dat ding te laten werken. IS het IR-poortje te zwak soms en zo ja; is er een manier om dat te veranderen?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn Palm m100 gaat 4 meter (leuk op school!).

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kijk ook ff hier: http://www.pacificneotek.com/omnisw.htm
Er is ook een verbeterde ir-lamp te koop.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik haal zeker 2 1/2 meter met mijn 505.
Zelfde geld voor mijn collega en ook voor mijn buurjongen met hun 505 (tja, kregen een aanbieding, 505 voor 800 gulden legaal, direct via palm support).

10cm is dus wel erg brak. Hoe is het bereik met andere IR apps? bv als je via je palm een IR connection met een telefoon, notebook of andere palm maakt??

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-03 21:58

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb een Vx en kan op een afstand van ongeveer 7-8 meter mijn olympus c3000 een foto laten maken. Misschien sterk apparaat afhankelijk. TV = 4-5 meter

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:26
Een paar jaar geleden zat er toch zo'n bug in sommige auto alarm's? Die kon je toen met een Palm via zijn infrarood op afstand openen. Ook handig :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Tja.. het wordt allemaal kleiner he.. mijn Palm IIIxe haalt makkelijk een meter of 6; misschien dat ze in de M505 een wat zwakkere IR-LED hebben gesoldeerd. ?
En hoeveel sap heeft ie nog? batterijkracht is ook van belang.

En ik heb even de topictitel aangepast.

Verwijderd

elke tv of infrarood ding heeft toch een andere code of zoiets maybe dat daardoor de afstanden zo afwijken...
want ik kan met een philps afstandbediening niet op een sony tv.. daar heb ik zo'n aparte afstandsbediening voor nodig..

Verwijderd

[quote]
[b]Op vrijdag 28 december 2001 14:32 schreef
het volgende:[/b]
Ik heb een Vx en kan op een afstand van ongeveer 7-8 meter mijn olympus c3000 een foto laten maken. Misschien sterk apparaat afhankelijk. TV = 4-5 meter
Ik kan met m'n Vx ook makkelijk op 7-8 meter afstand de TV, versterker, tuner, etc. bedienen. De IR in de Vx is blijkbaar errug goed :)

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:44
Ik heb ook een Vx maar mijn probleem is/was dat het "opnemen" van de ir (je moet het prog leren wat de ir code is) brak is... geeft ie steeds andere waarde aan, erg vaag...

de afstand is wel erg groot waar ik iets mee kan besturen (als ik dus de goede ir code heb) dus dat is geen probleem hier...

edit:

ben er net weer ff mee bezig geweest (was weer getriggerd door dit draadje) en ben tot de conclusie gekomen dat het van een paar zaken afhankelijk is...

als eerste, de kracht en de duidelijkheid van het bron signaal (bij het leren van de ir code)
ten 2e, het apparaat wat het weer moet ontvangen (tv is k?t hier, video en stereo doen het perfect...
als laatste (maak ik op uit draadje), afhankelijk van je palm

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Verwijderd

Nou heb ik - geinspireerd door dit bericht - OmniRemote 1.2 op m'n Palm M505 gezet. Dit moest 1.2 zijn omdat anders de M505 niet ondersteund werd...

Ik startte m en liep naar de TV druk op channel up en er gebeurde...... nix :(

Wie weet waar dit aan ligt?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 21:13 schreef some1else het volgende:

[..]

Ik kan met m'n Vx ook makkelijk op 7-8 meter afstand de TV, versterker, tuner, etc. bedienen. De IR in de Vx is blijkbaar errug goed :)
Hmz ... Mijn Palm V die is ge-upgrade naar een Vx komt niet veel verder dan 1,5 meter. :'(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mijn V8 haalt 3-4 meter, m'n oude III haalde ietsje meer (4-5 meter), de M105 van m'n zusje haalt de andere kant van de kamer (7-8) en de Visor van een vriend van me haalt nauwelijks de andere kant van de tafel (0.5m).

Dus het varieert aardig :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• pven
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 18:28 schreef Acolyte57 het volgende:
Mijn V8 haalt 3-4 meter
V8 :?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op zondag 30 december 2001 14:02 schreef pven het volgende:
V8 :?
De naam die wordt gegeven aan V's die geupgrade zijn tot Vx. Vanwege de 8 mb mem die eringeschoven word.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• pven
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 14:11 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

De naam die wordt gegeven aan V's die geupgrade zijn tot Vx. Vanwege de 8 mb mem die eringeschoven word.
Thx voor de uitleg! ... Ik heb dus ook een V8! :) (Ik noemde dat V(x))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar ik blijf op 10 cm. steken. Misschien toch maar effe zo'n sterkere IR-lamp bestellen..... :-(

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 13:18

scorpionv

This space for rent

M505 @ 3m. Groter is m'n kamer niet :P

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1