Toon posts:

DVD Afspelen / Fikken over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een video DVD kunnen afspelen op de clients in mijn netwerk van de DVD drive in de server, welke software heb ik nodig/ er zit geen decoder kaart in de clients (ook niet in de server), maar winDVD wil alleen DVD's pakken in de locale DVD drive en hij moet ze dus van de server pakken.

Kan k ook branden via het netwerk met de brander in de server?

Verwijderd

Topicstarter
Owja, ik kan sommige progies niet instaleren van mijn gesharde cd-rom drive in de server, zegt ie dat ik van de cd-rom moet installeren (owja die dvd en fikker zijn ook geshared met win2k)

Verwijderd

Even over het fikken over het netwerk:

Het kan wel, alleen er is wel een nadeel: De snelheid waarmee je dan gaat branden is heel laag omdat de gegevens heel langzaam over het netwerk worden verstuurd. Tenzij je tijd over hebt natuurlijk :)

Het is immers kerstvakantie :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 17:25 schreef Silverstar het volgende:

Het kan wel, alleen er is wel een nadeel: De snelheid waarmee je dan gaat branden is heel laag omdat de gegevens heel langzaam over het netwerk worden verstuurd. Tenzij je tijd over hebt natuurlijk :)

Het is immers kerstvakantie :D
Hoe gaat het??
Is een 100mbit netwerk met 8x brander dus zal wel meevallen :)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 17:32 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

Hoe gaat het??
Is een 100mbit netwerk met 8x brander dus zal wel meevallen :)
Met mij gaat het goed :)

Nouja, probeer het dan maar eens zou ik zo zeggen. Maar mij niet de schuld geven als het langzaam gaat, OK? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 17:35 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Met mij gaat het goed :)

Nouja, probeer het dan maar eens zou ik zo zeggen. Maar mij niet de schuld geven als het langzaam gaat, OK? ;)
neej kerel, k ben blij dat te horen :P, maar hoe fik ik zonder mijn server aan te raken vanaf een client precies??

Verwijderd

Ohw, was net zo blij dat eindelijk eens iemand aan mij vroeg hoe het met me ging ;( Maar ik wil je graag verder helpen hoor :)

Je moet op de server Nero installeren, en dan via een drivemapping een verbinding maken met de drive/partitie op de client waar de gegevens staan en zo kun je branden. Simpel niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 17:41 schreef Silverstar het volgende:
Ohw, was net zo blij dat eindelijk eens iemand aan mij vroeg hoe het met me ging :( Maar ik wil je graag verder helpen hoor :)

Je moet op de server Nero installeren, en dan via een drivemapping een verbinding maken met de drive/partitie op de client waar de gegevens staan en zo kun je branden. Simpel niet?
thnxs nog neit aan gedacht :)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 17:41 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

thnxs nog neit aan gedacht :)
Shit, ik las net dat je vroeg hoe je kon fikken zonder de server aan te hoeven raken... Nou, ik denk niet dat dat gaat lukken eigenlijk. Maar dit is toch ook een goede oplossing?

Zo te lezen ben je er wel blij mee :)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Op donderdag 27 december 2001 17:25 schreef Silverstar het volgende:

Heheh ik brand toch echt zonder problemen 24x over 100 mbit netwerkje vanaf mijn server :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 17:46 schreef Tomba het volgende:

[..]

Heheh ik brand toch echt zonder problemen 24x over 100 mbit netwerkje vanaf mijn server :)
Valt me dan 100% mee. Dacht dat het veel langzamer ging. Op m'n werk gaat het branden via netwerk wel altijd heel langzaam, maar dat zal wel komen omdat het een supertraag netwerk is (echt niet vooruit te branden). Zal het thuis ook eens testen :)

Verwijderd

Topicstarter
owja over die dvd: de search staan wel wat topics maar bijna allemaal zonder echte oplossing

Verwijderd

probeer eens www.daemon-tools.com

er is wel kans dat je eerst de dvd moet rippen naar een imagebestand...

In elk geval kun je met Daemon Tools wel een image vanaf het netwerk koppelen. BV iedereen dezelfde Unreal Tournament cd laten gebruiken.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

ik dacht dat je met powerdvd een netwerkdrive kunt gebruiken

maar waarom zet je de dvd drive niet gewoon in 1 client?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1