8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Goh, dus toch... Was er ook al effe naar aan het zoeken... En is er ook een deamon beschikbaar die elke paar minuten sync-ed? Mijn klokje loopt namelijk nogal snel :-P
Helaas heb ik dus geheel geen man pagens enzo van dat package met ntp dingen :-)
Helaas heb ik dus geheel geen man pagens enzo van dat package met ntp dingen :-)
is da ook ergens te downloaden, ik zie alleen maar config pages ............
LEZEN |:(|:(|:(|:(|:(
LEZEN |:(|:(|:(|:(|:(
8<------------------------------------------------------------------------------------
maak gewoon een crontabje aanOp donderdag 27 december 2001 17:01 schreef Kippenijzer het volgende:
Goh, dus toch... Was er ook al effe naar aan het zoeken... En is er ook een deamon beschikbaar die elke paar minuten sync-ed? Mijn klokje loopt namelijk nogal snel :-P
elke 5 minuten ntpdate ntp.xs4all.nl laten draaien ofzo
PSN: Houtvlot
hoe moet je da proggie laten draaien
eerst dat bestandje in /usr/sbin (ofzo) zetten
en dan als root tik je: ntpdate ntp.xs4all.nl
geloof ik
en dan als root tik je: ntpdate ntp.xs4all.nl
geloof ik
PSN: Houtvlot
en dan krijg ik dit:
bash: /bin/ntpdate: No such file or directory
bash: /bin/ntpdate: No such file or directory
Verwijderd
Bij Slackware 8.0 zit een package ntp4.tgz oid. Deze plaatst het progsel ntpdate in je /usr/sbin dir. Die kun je onder slackware default alleen als root lezen. Maak een crontab entry aan met iets als
start ie elke 5 minuten automagisch op. Eens per uur zou ook wel ruim genoeg zijn volgens mij.
[edit] typo
code:
1
| 0/5 * * * * /usr/sbin/ntpdate ntp0.nl.net 1> /dev/null 2> /dev/null |
start ie elke 5 minuten automagisch op. Eens per uur zou ook wel ruim genoeg zijn volgens mij.
[edit] typo
Misschien is het mooier om ntpd te draaien ipv elke 5 minuten ntpdate.
ntpd synct zelf ook (uiteraard, want anders heb je een timeserver die niet in sync is... handig)Op vrijdag 28 december 2001 01:58 schreef luc het volgende:
ntpd is imho de server voor de ntpdate client
Je kan ook ff kijken of je dist "rdate" default geinstalleerd hebt staan.
Met rdate kan je remote de datum van een andere host zien, en met rdate -s <host> stel je jouw datum/tijd gelijk aan die van die host.
En dit dan in je crontab zetten is inderdaad wel een goed idee denk ik
Met rdate kan je remote de datum van een andere host zien, en met rdate -s <host> stel je jouw datum/tijd gelijk aan die van die host.
En dit dan in je crontab zetten is inderdaad wel een goed idee denk ik
Please do not contact me telepathically.
Pagina: 1