"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $result = mysql_connect(...blaatschaap...);
if ($result)
{
gelukt -> normale pagina
}
else
{
niet gelukt -> foutmelding
} |
dat is een alternatief.
Verwijderd
Dus iets van:
$test = mysql_connect(bla,bla,bla);
if(!$test){ echo "pech gehad"; exit; }
Veel plezier
Edit: grr net 2ms later(bij benadering) + een paar foutjes
En vervolgens de functie afbreken als het niet goed gaat (dmv return) de rest kan je dan wel laten zien, eventueel zelfs met een error-melding.
Die functie heeft een foutmelding (met id banned), foutnummer 2, en fase 1.
Fase staat voor, of er nog een header boven moet en dergelijke.
Jammer dat er dus niet iets is, waarmee het doel direct te bereiken is, en wat er ook nog mooi embedded uitziet. Ik denk dat ik maar voor de onderstaande code ga, die vind ik dan nog het meest gepast. Ik had die code al wat eerder bedacht, maar ik hoopte dat het mooier kon.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? function dieNicely($bericht) { echo $bericht; echo "restvandeHTML"; //Kan ook als include natuurlijk, lijkt me wat makkelijker :P die(); }; mysql_connect(bestaatniet, user, password) or dieNicely("Pech gehad..."); nog_een_functie_die_kan_mislukken(...) or dieNicely("Oeps"); en_nog_eentje(...) or dieNicely("T is toch wat :)"); dieNicely(); ?> |
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Dat is inderdaad ook wel een goede... Dan heb je toch het hele script geembed in de html en niet andersomOp donderdag 27 december 2001 16:55 schreef ACM het volgende:
Je kan ook al die functionaliteit in een functie stoppen...
En vervolgens de functie afbreken als het niet goed gaat (dmv return) de rest kan je dan wel laten zien, eventueel zelfs met een error-melding.
Je zet de hele php zut in een functie, en als het connecten enzo niet lukt, dat hij dan een foutmelding geeft &zo, niet doodgaat, maar verder niets meer uitvoert in het script...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| // database verbinding maken
// include header
...
if ($action == "blaat1")
{
...
}
else if ($action == "blaat2")
{
...
}
if ($action == "showmsg")
{
// bericht laten zien
echo $message;
}
...
// include footer |
bij het connecten hoef je dan alleen dit te doen:
1
2
3
4
5
| if (! mysql_connect(blaat))
{
$action = "showmsg";
$message = "foutmelding";
} |
gaat natuurlijk op dezelfde manier bij andere fouten.
Jaja, in PHPOp donderdag 27 december 2001 20:23 schreef marcusk het volgende:
daarvoor hebben we goto
- Pastor Richards @ VCPR
vind ik wel zo handig (die hele site bestaat zowat uit includes)
1
2
3
4
5
| <? $db = mysql_connect("$host", "$user", "$pass") or die( include("teinculdenfile.php")); ..... ?> |
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Hmmm, PHP heeft idd geen gotoOp donderdag 27 december 2001 20:31 schreef bramvrzt het volgende:
Jaja, in PHP![]()
![]()
Daar had ik ook aan gedacht, maar helaas:Op vrijdag 28 december 2001 00:16 schreef Kees het volgende:
register_shutdown_function is ook erg handig voor dit soort dingen
The registered shutdown functions are called after the request has been completed (including sending any output buffers), so it is not possible to send output to the browser using echo() or print(), or retrieve the contents of any output buffers using ob_get_contents().
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Zie ook http://www.php.net/manual/en/ref.errorfunc.php
/me zucht
Vind je het gek dat er zoveel bagger software wordt gemaakt als mensen nieteens gebruik maken van error handling? Waar denk je dat het voor gemaakt is? Niet voor de sier ofzo ...
Op die page staat steeds "error" enzo, ik denk dat ie niet goed werktOp vrijdag 28 december 2001 00:43 schreef MrX het volgende:
Ben ik nou van de pot afgepleurd, of bestaat er niet zoiets als error handling in PHP?
Zie ook http://www.php.net/manual/en/ref.errorfunc.php
/me zucht
Vind je het gek dat er zoveel bagger software wordt gemaakt als mensen nieteens gebruik maken van error handling? Waar denk je dat het voor gemaakt is? Niet voor de sier ofzo ...
Op zaterdag 29 december 2001 00:51 schreef Straat het volgende:
[..]
Op die page staat steeds "error" enzo, ik denk dat ie niet goed werkt
*proest* rotflolStraat:
Op die page staat steeds "error" enzo, ik denk dat ie niet goed werkt
</flauw>
die is ranzig!
Is helemaal niet nodig. Gewoon wrappen in een class of functie en allemaal netjes afhandelen in plaats van op te geven na een fout, wat die in feite doet.
or die maakt gewoon een loser, een quitter van je programma!
"Als het niet lukt, val ik wel gewoon dood op de grond neer"
zo punt is wel duidelijk geloof ik
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz