[civ3]

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Degen die al civ3 gespeeld hebben, wat vinden ze ervan? Ik vind de veranderingen die er nu inzitten erg wennen maar wel leuk opzich! Al is het zoeken van resources wel erg irri, aangezien mijn verslaving nu zichzelf moet bijstellen na civ1 en civ2 ;).

Dus wat vind iedereen ervan?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
heb het al weer tijdje naast me neergelegd.

nu ben ik het weer een beetje aan het spelen.
nieuwste versie met die patch

blijft wel leuk :)

alleen een large map is gewoon niet te doen in verband met tijd problemen.

het gaat maar tot 2050

zou je dat niet in 1 of andere ini file kunnen wijzigen tot hoger???

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 16:49 schreef vinkie het volgende:
heb het al weer tijdje naast me neergelegd.

nu ben ik het weer een beetje aan het spelen.
nieuwste versie met die patch

blijft wel leuk :)

alleen een large map is gewoon niet te doen in verband met tijd problemen.

het gaat maar tot 2050

zou je dat niet in 1 of andere ini file kunnen wijzigen tot hoger???
Oudere versies gingen standaard ook maar tot 2100 dacht ik.. dus zo veel verschil is da nie toch :). Maar blijft echt wel leuk :) zeker onder werktijd 8-)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

CIV3 is de beste uit de serie.
het zoeken naar grondstoffen breng weer een hele nieuwe demensie en tactiek in het spel.
samen met counterstrike en baldur's gate 2 de enige spellen die ik speel de laaste tijd.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Op donderdag 27 december 2001 16:53 schreef FanToom het volgende:

[..]

Oudere versies gingen standaard ook maar tot 2100 dacht ik.. dus zo veel verschil is da nie toch :). Maar blijft echt wel leuk :) zeker onder werktijd 8-)
Jawel :), want dat is weer 50 beurten langer :)... -> mee uitvindingen of toch nog eff op het randje de wereld veroverd :P...

Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad :(, maar het ziet er tot nu toe best wel goed uit :). Civ 1 vind ik altijd het beste
:9

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:23
ik begrijp er helemaal nix van op het begin heb je 2 mannetjes 1'tje gaat heel druk graven en die ander bouwt een stad, verder ben ik nie gekomen omdat ik het niet snapte. zal nog wel een keer proberen of ik er dan meer van snap :)

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Tis toch heel simpel. Je begint een stad te bouwen en via uitvindingen en goed omgaan met je shields en units maak je je beschaving steeds groter.

Liggende aan je uitvindingen maak je nieuwe units waarmee je of nieuwe steden bouwt of waarmee je de vijand gaat aanvallen. In het begin beschik je niet over heel veel of erg geavanceerder units maarrem uiteindelijk worden je je units beter ennuh tja ach je moet het gewoon spelen :).

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik krijg een mega deja-vu.
Vroeger zwaar Civ1 verslaafd geweest, bijna een jaar school gekost.

Nu weer hetzelfde gevoel met Civ3.
Super verslavend...

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik speel ook nog steeds regelmatig "Call to Power", en een van de voordelen van CTP boven Civ vond ik de manier waarop je units tot legers kon stacken.

In Civ2 kon dit in ieder geval niet, maar ik weet niet hoe dit in Civ3 zit.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 18:27 schreef Kramers het volgende:
Ik speel ook nog steeds regelmatig "Call to Power", en een van de voordelen van CTP boven Civ vond ik de manier waarop je units tot legers kon stacken.

In Civ2 kon dit in ieder geval niet, maar ik weet niet hoe dit in Civ3 zit.
Inderdaad wat veel beter is in Call to Power is dat je tenminste echt in groepen kunt aanvallen, dat is veel realistischer. Dat is me echt behoorlijk tegengevallen in Civ3 :'( En ook dat je geen multiplayer hebt, dat snap ik echt niet... :(

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Multiplayen met www.freeciv.org is trouwens erg leuk. Dat civ3 het niet kan, ach boeiend :). Tis zo al erg verslavend en nogal erg tijdrovend.

Best games ever

Civ1,2,3 freeciv

Verwijderd

En ik vind het ook nog steeds veel beter dan de call 2 power reeks... Die kunnen me lang niet zoveel boeien als civ 1,2 en 3

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

(jarig!)
Zo gauw als je een "leader" krijgt in Civ 3 kun je ook units groeperen tot armies. en kun je dus in groepen aanvallen. (btw, een leader krijg je wanneer je met een "elite"-unit wint.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 11:45 schreef Killkees het volgende:
Zo gauw als je een "leader" krijgt in Civ 3 kun je ook units groeperen tot armies. en kun je dus in groepen aanvallen. (btw, een leader krijg je wanneer je met een "elite"-unit wint.
een leader? hmmzz ik heb nooit die optie gezien ergens? Als je een elite unit hebt hoe doe je dat dan verder?

Verwijderd

Ik grijg morgen civ3 jeee :)

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op zaterdag 29 december 2001 22:07 schreef FanToom het volgende:

[..]

een leader? hmmzz ik heb nooit die optie gezien ergens? Als je een elite unit hebt hoe doe je dat dan verder?
Wanneer je met een elite unit aanvalt en wint, dan heb je een kans van 1 op 16? dat ie Leader wordt, wanneer je met een civ speelt die militairistic is, dan is de kans groter dat je een leader krijgt.

Het komt niet zo vaak voor dat je een leader krijgt (tenminste ik krijg ze bijna niet, zelfs niet met mil-civs) ongeveer 1 a 2 per game.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Je kan toch ook gewoon leaders bouwen :?

Verwijderd

Volges mij niet

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Op zaterdag 29 december 2001 23:35 schreef ubermaestro het volgende:
Je kan toch ook gewoon leaders bouwen :?
Alleen als je een bepaald wonder hebt gebouwd (Military academy, geloof ik). Deze kan je pas bouwen nadat je zoveel victories hebt gehad en je military traditions hebt uitgevonden

Si vis pacem, para bellum

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
ah vandaar, zover wassiknie nog :).

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meerdere keren uitgespeeld, op het laagste niveau dan :+ Maar het blijft een verslaving ;(
Wie kan me een link geven voor die patch? Zitten er dan meer dingen bij ofzo?

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 17:17 schreef Blue-eagle het volgende:
Meerdere keren uitgespeeld, op het laagste niveau dan :+ Maar het blijft een verslaving ;(
Wie kan me een link geven voor die patch? Zitten er dan meer dingen bij ofzo?
Kijk gewoon ff op de website van civ3, dan heb je die patch zo gevonden... ;)

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
welke patch dan?

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Je kunt beter www.civfanatics.com in de gaten houden, die site vindt ik beter dan de officiele site.
Op zondag 30 december 2001 19:23 schreef FanToom het volgende:
welke patch dan?
Deze patch:
http://www.civ3.com/patches.cfm

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Pagina: 1