Toon posts:

probleem met LPT1 poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic het zegt, denk ik dat er iets mis is met deze poort. Hij kan namelijk geen scanner of printer vinden en deze zijn toch aangesloten. Het zou onmogelijk kunnen dat de printer kapot is aangezien ik deze een maand gelezen gekocht heb en hij toch nog werkt op andere p^c's. Het moet ook groot toeval zijn dat scanner en printer op hetzelfde moment het laten afweten. Dus denk ik dat er iets mis is met de LPT1 poort.
Zou het kunnen dat er te weinig stroom geleverd wordt (als dit stroom nodig heeft?) want ik heb namelijk mijn voodoo2 vervangen door een prophet3D 4000XT en deze heeft een koeler eropstaan die ook elektriciteit vreet.
Ik heb ook eens de kabels allemaal eens losgemaakt en losgeveze en teruggestoken en nog steeds niks.

Nu is de vraag of iemand een oplossing voor dit probleem weet, want ik heb mijn printer nodig om een werk voor school af te drukken |:(

PS: ik heb een (ja ik weet het) PCChips mobo (ik heb nog geen klachten van tot hiertoe,en het draait toch al 2.5jaar)--> binnen een maand nieuwe pc met lekker MSI mobo!

TNX

Verwijderd

Heb je uberhaupt ooit iets op je LPT1 aan het praten gekregen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja duh, ik heb'm al 2 en een half jaar, en het is pas sinds een maand dat dit zich voordoet, vroeger heeft het altijd gewerkt!! :'(

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Check in je bios je printerport settings is:

SPP/ECP misschien ff wisselen en kijken hoe het dan gaat.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

start run "command" dir >lpt1

Komt er met hierboven ook niks uit?

Verwijderd

Topicstarter
nope geen van hierboven werkt :(
damn toch
alleen wat bedoel e eigenlijk met die command en dan dir ltp1???

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Check inderdaad even op welk protocol je LPT1 staat, en of er misschien wel hardware conflicten mee zijn. Check eventueel bekabeling/stekkers als het een AT-mobo betreft

/dev/null

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op donderdag 27 december 2001 22:28 schreef joram het volgende:
..alleen wat bedoel ie eigenlijk met die command en dan dir ltp1???
Is gewoon DOS commando.

een DIR (commando) inhoudsopgave die niet alleen naar het scherm maar ook naar de printerpoort gestuurd wordt. :)

opstarten dmv F8 en dan DOS modus kiezen en dan DIR > LPT1 intypen kan ook.

Dit commando is wel eens makkelijk om een tekstbestandje van een dir/map te creëren.

• dir /b > inhoud.txt
Wordt de info weggeschreven in een tekst bestandje genaamd inhoud.txt, /b geeft aan dat de bestandsgrootte en dergelijke niet getoond hoeft te worden. > is het zogenaamde redirect karakter.

Geen dank voor deze les in DOS. :)

? weet jij wat.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik heb met mijn deskjet 890 het probleem dat deze niet reageert als er een printerkabel van 5 meter aanhangt. Bij mijn andere PC of via mijn printerserver (SMC Barricade) is er niets aan de hand.

Ik heb vroeger wel eens gehad dat de LPT poort het niet deed door een geluidskaart met een ALS100 chipset. Met andere woorden: check de kabel of veranderingen in hardware.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Controleer of je de lpt1 poort in de bios wel aan hebt staan

Ik heb deze namelijk standaard altijd uitstaan.
Misschien dan de leveranciers dat ook hebben gedaan om een interrupt vrij te houden.

ECP/EPP zou moeten werken !

Ook in de "device manager" altijd even kijken of windows deze heeft gevonden.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:28
In devicemanager LPT1 weggooien en herstarten, als hij opnieuw geinstalleerd wordt, weet je i.i.g. dat Windows het poortje zelf herkent.
Het lijkt erop dat je poort inderdaad stuk is. Ik zou als ik jou was ergens een oude printer lenen en even kijken of die het wel doet. Pak ook even een andere printerkabel.

Houdoe

Pagina: 1