Toon posts:

[ASP] Inhoud adresbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het adres dat in de adresblak staat op de een of andere manier in ASP ophalen. Is dit mogelijk en zo ja, hoe dan ??

Ik weet dat ik met Request.ServerVariables("....") vanalles op kan halen, maar mijn scriptjes draaien op een andere server en ik krijg het maar niet voor elkaar.
Ik het adres uit de adresbalk hebben, daarna met een druk op een button een aantal scripts uitvoeren en daarna terugkeren naar het beginadres, natuurlijk met een gerefreshte pagina. Wie helpt me ff.....

Verwijderd

Waarom wil je dat adres hebben? Is het niet voldoende om in de pagina een form op te nemen die naar de pagina zelf submit?

Zo niet, leg eens uit wat je probeert te bereiken wan volgens mij doe je iets veel te moeilijk.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
"http://" & Request.ServerVariables("LOCAL_ADDR") & "/" & Request.ServerVariabes("URL") & "?" & Request.ServerVariables("QUERY_STRING")

Maar dat moet vast makkelijker kunnen. :o

Verwijderd

Het enige wat ik kan bedenken is om het met Javascript te doen.

a = document.location;

en dat aan een value van een hidden input plakken?

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Zoek ff naar "request.servervariables("HTTP_REFERER") en je zal dan wel een (niet zo nette) oplossing vinden.

suc7

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 17:06 schreef Gert het volgende:
"http://" & Request.ServerVariables("LOCAL_ADDR") & "/" & Request.ServerVariabes("URL") & "?" & Request.ServerVariables("QUERY_STRING")

Maar dat moet vast makkelijker kunnen. :o
Nee, dat kan niet makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat is het hem net. Ik maak gebruik van Microsoft Digital Dashboard. Die Request.ServerVariables("...") werken allemaal niet. Ik krijg dan geen waarden terug, of net de waarden die gelden voor het scriptje dat draait op de server. Ik moet het lokale adres hebben waarnaar ik in het laatste scriptje op de server terug kan springen. Het is een beetje lastig om uit te leggen en misschien kan het wel niet eens ??

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:34

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op donderdag 27 december 2001 16:10 schreef MiKe_V het volgende:
Ik wil het adres dat in de adresblak staat op de een of andere manier in ASP ophalen. Is dit mogelijk en zo ja, hoe dan ??
Ik denk niet dat ik het helemaal snap.
Als programmeur van de website kan jij toch bepalen wat er in die adresbalk staat. JIJ maakt toch de site dus weet je ook hoe alle links in elkaar zitten. :?

Snow is only frozen water

Pagina: 1