Toon posts:

CMI-8738 onboard audio --> XP drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
XP herkend deze chipset niet, drivers worden ook niet bij het moederbord geleverd en de drivers van de leverancier van de chip (http://www.cmedia.com.tw) lopen hardstikke vast.
Heeft iemand hier ervaring mee, of eigenlijk een oplossing?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
geen oplossing wel ervaring.
De ervaring is erg goed no prob's hier ik heb de soundcrd ervan maar ach wtf ;) kan je wat duidelijker uitleggen op welk punt ie vast loopt ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Na het downloaden van de drivers ga ik op zoek naar nieuwe hardware. XP vind deze ook waarna ik de dir aangeef waar de drivers staan, na een druk op de next button is het over en uit.

• ernst
hmz dat doe ik nooit, gewoon alle geinstalleerde cmedia zooi eraf gooien/zooien :+ , reboot, alle detecties anuleren, en dan gewoon de stupdraaien van cmedia :7
laat het ff horen als het wel of niet lukt

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Ha, eerst setup draaien werkt inderdaad wel. Nieuwe probleem is dat de driver setup na elke reboot blijft voorstellen om de driver nogmaals te installeren... tja, hij is goed.

• ernst
hmmz hoe dat kan :? en als je het gewoon nog eens doet ?
misschien heeft het iets de te maken met de certificatie van drivers in win (sorry ben een XP nOOb :o )

Verwijderd

Deze drivers werken prima onder XP, al verschillende malen getest op een PC:

ftp://ftp.safeway.to/pub/sound/SW-PCI-3D/winxp.zip

Verwijderd

http://www.zoltrix.com/support_html/Multimedia/sound/sc8738-drivers.htm

nog een beetje nieuwer :) . Nieuwer dan die van C-Media zelfs . Werkt ook perfect met Safeway.

Verwijderd

ik heb dezelfde soundcard op mijn ECS bordje, ook XP en gewoon de drivers van win9x, werkt perfect! Ik had ook gezeik met de officiele van die op de site staan, dus gewoon proberen en het werkte! suc6 ermee!
Pagina: 1