Toon posts:

Koeler problem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,
Ik heb een probleem. Het overbekende "hoe-krijg-ik-mijn-koeler-van-mijn-cpu-af probleem". Ik heb nu in mijn bak een TB 900 zitten en ik wil er een TB1.2 in. Ik krijg die koeler er gewoon niet af :( Nou, ik heb het nog nooit gedaan, en is het nou alleen bruut geweld? Ik heb een Coolermaster cm12v. Moet ik met een schroevendraaier te werk gaan? Of is het zoals ik denk een "geheim" druksysteem of zo? Zeg het me!

Verwijderd

Ik neem aan, dat je de clipjes van de cooler wel los hebt gemaakt en dat de cooler gewoon blijft plakken ??
In dat geval, laat je je pc'tje een kwartier draaien, zodat de pasta warm word en dan trek je de cooler er, als het goed is, zo vanaf.... :+

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik krijg die kut-clipjes juist niet los. Moet ik ze gewoon HEEL harde naar binnen duwen of zo? Of moet ik met een schroevendraaier te werk gaan

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik denk dat hij de clipjes niet los krijgt..

Als dat het geval is, dan inderdaad een grote schroevendraaier pakken, en in zo'n clipje zetten.. Dan krijg je hem wel los..

(en wel een beetje voorzichtig doen, want met die schroevendraaier kun je wel je mainboard om zeep helpen!)

Verwijderd

Het beste kun je hiervoor een dopschroevendraaier (jaja) voor usen. Zo beschadig je je mobo niet...

Verwijderd

Topicstarter
wtf is een "dop-schroevendraaier" Nouja, kan het ook met een normale (platte) schroevendraaier of met veel kracht??

Verwijderd

met een dopje, voor M6 of M8 boutje mee los of vast te draaien... maar met een beetje beleid en kracht moet het met een gewone schroevendraaien ook willen *D

Verwijderd

Ook wel bekend als "rakenjak-turnavise"
Pagina: 1