Toon posts:

[LCD]hij doet et!!! maar dan maar voor de helft?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
alleen de eerste 8 karakters doen het maar
het is maar een 16X1 maar dat is om ff een beetje ervaring ermee te krijgen
:'(

weet iemand wat ik verkeerd gedaan heb

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

dit zit hoogstwaarschijnlijk in de config van de software die je gebruikt, kortom iets meer info s.v.p.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

chromeeh

the Gnome

Ja, welke soft. / lcd + controller & aansluitschema gebruik je?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

als je had gelezen wat er in je eigen draad gezet wordt, dan had je geweten dat je hem in moet stellen als een 2x8 lcd (of 2x16 als 2x8 er niet bij staat!!!

/quote

waarschijnlijk gaat wat jij (warezhelp) omschrijft niet werken. ik heb zelf ook een 1x16 schermpje, en die moet ik aansturen als een 2x8 scherm (is goed in te stellen in LCD center, amar dan wel met de hand in een ini file-tje).
je kan dan ook als het ware het scherm in tweeën delen.
2x16 werkt ook, maar de data bedoeld voor de 8 extra karakters worden alleen niet getoont (werkt dus slecht met banners)

/quote

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

als je had gelezen wat er in je eigen draad gezet wordt, dan had je geweten dat je hem in moet stellen als een 2x8 lcd (of 2x16 als 2x8 er niet bij staat!!!
waarschijnlijk gaat wat jij (warezhelp) omschrijft niet werken. ik heb zelf ook een 1x16 schermpje, en die moet ik aansturen als een 2x8 scherm (is goed in te stellen in LCD center, amar dan wel met de hand in een ini file-tje).
je kan dan ook als het ware het scherm in tweeën delen.
2x16 werkt ook, maar de data bedoeld voor de 8 extra karakters worden alleen niet getoont (werkt dus slecht met banners)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
laat maar
ik heb me LCD nu al gesloopt
:'(
heb em net een paar dagen
ach het was maar een 16X1
:)
Pagina: 1