SCSI lezer kapot -> vervangen voor SCSI of IDE?

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Na 1,5 jaar (wel snel!) krijgt mijn Plextor 40x kuren met lezen. Neem aan dat er geen garantie meer is dus... vervangen helaas :(
Kan ik nu het beste een SCSI of IDE speler nemen? Scheelt namelijk toch een beetje in prijs... (heb destijds lezer en schrijver in één set gekocht)

Verwijderd

Ligt eraan waar jouw prioriteit ligt.
Qua snelheid liggen SCSI en IDE niet ver uit elkaar.
Qua stabiliteit verwacht ik (ik heb geen echte vergelijkingscijfers) dat de SCSI beter is dan de IDE.

Blijft nog het prijskaartje over...

Verwijderd

Ik heb ook zo'n plexmax 40x, en geloof me, er gaat niets boven die scsi cd-rom speler, de meeste ide dingen zijn echt CRAP vergeleken met dat.. Maar das mijn mening! ;)

• hemiparo
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 15:30 schreef Flipke het volgende:
Ik heb ook zo'n plexmax 40x, en geloof me, er gaat niets boven die scsi cd-rom speler, de meeste ide dingen zijn echt CRAP vergeleken met dat.. Maar das mijn mening! ;)
Hij beviel me ook zeer goed... tot nu dan :( Klopt het eigenlijk wel dat er maar één jaar garantie op zit... anders ga ik ff bellen!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 27 december 2001 15:30 schreef Flipke het volgende:
plexmax? je bedoelt 'ultraplex' :)

verder zijn die dingen over het algmeen van prima kwaliteit (ondanks het feit dat ik zelf ook eens bezitter ben geweest van een 'maandagochtendmodel' (las niet alle cd's even goed) ben nu de gelukkig bezitter van een ultraplex lezer (scsi) en een plexwriter (scsi),

ik zou voor de scsi lezer gaan (neem dan gelijk een DVD speler, pioneer bv die heb ik er nu ook nog in hangen (andere machine) aangezien de ultraplex 40x aan het uitsterven zijn

A wise man's life is based around fuck you

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 11:56
Ik heb onlangs m'n trouwe Ultraplex 32 naar m'n server verhuisd, en gebruik nu een IDE DVD speler ervoor in de plaats. Hoewel 'ie iets luidruchtiger is, heb ik er nog geen last van gehad. Nu hielp het dat ik uit $$$ overwegingen ook al geen SCSI brander meer had (wel een Plextor).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Tsja.. ik heb hier een plextor 40x op een adaptec scsi kaartje icm een lite on writer.. maar NO WAY dat er ooit nog zo'n gare 52x MAX :r cdrom speler in komt ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zit nu principeel volledig op SCSI, vind dat het de processor aanzienlijk minder belast dan IDE.

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 27 december 2001 19:24 schreef wildhagen het volgende:
Ik zit nu principeel volledig op SCSI, vind dat het de processor aanzienlijk minder belast dan IDE.
het enige wat aanzienlijk extra wordt belast is het budget :)

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 27 december 2001 20:20 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

het enige wat aanzienlijk extra wordt belast is het budget :)
Valt best mee tegenwoordig, voor 36 GB en DVD, incl. controller, was ik 1900 piek kwijt, en het is wel degelijk merkbaar (niet bij alleen browsen uiteraard, maar wel bij het zware werk (Photoshop, rendering, en liefst allemaal tegelijk)).

Virussen? Scan ze hier!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
lol, weet je wat je kunt kopen voor 1900 Piek ?!?!?!

4x 60GB IBM, combinatie raid 0 + 1
Van voren tot achter aan de schijf 75MB/s transferrate, kijken of die scsi van jou sneller is, lol
En dan heb je nog geld over ook, en je hebt 120GB efficiente ruimte ipv 36GB
(Inclusief dvd drive naar wens natuurlijk !)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op donderdag 27 december 2001 15:27 schreef hemiparo het volgende:
Na 1,5 jaar (wel snel!) krijgt mijn Plextor 40x kuren met lezen. Neem aan dat er geen garantie meer is dus... vervangen helaas :(
Kan ik nu het beste een SCSI of IDE speler nemen? Scheelt namelijk toch een beetje in prijs... (heb destijds lezer en schrijver in één set gekocht)
Plextor geeft 2 jaar garantie.
http://www.plextor.be/English/products/px40max.html

* Tomsworld zou ook ni weten waardoor de zijn te vervangen als die kapot zou zijn. Misschien terug een plextor

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Wimo.
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 27 december 2001 21:16 schreef KBDE het volgende:

Van voren tot achter aan de schijf 75MB/s transferrate, kijken of die scsi van jou sneller is, lol
Scsi blijft heersen :9~

• hemiparo
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 21:22 schreef tomsworld het volgende:

[..]

Plextor geeft 2 jaar garantie.
Thankx... morgen meteen ff bellen :)

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Op donderdag 27 december 2001 19:24 schreef wildhagen het volgende:
dat kun je nou wel vinden, maar het is gewoon zo... ;)

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Van voren tot achter aan de schijf 75MB/s transferrate, kijken of die scsi van jou sneller is
Dat wil ik nog eens zien, 75MB/s van voren tot achter in een RAID 0+1 opstelling. Met 4 IDE schijven dus. :?
Wedden dat je amper een gemiddelde van 50 zult halen ?

• PROnline
  • Laatst online: 21-04 18:42
Op vrijdag 28 december 2001 00:50 schreef Evelien het volgende:

[..]

Dat wil ik nog eens zien, 75MB/s van voren tot achter in een RAID 0+1 opstelling. Met 4 IDE schijven dus. :?
Wedden dat je amper een gemiddelde van 50 zult halen ?
en die seektimes zijn helemaal niet om aan te zien. Enorm hoge latency kan je krijgen met ide raid.
Zie die 6ms van mijn vorige 18gb 10k rpm niet worden bijgehouden door één enkele ide schijf, daar brengt raid geen verandering in. Dat wordt alleenmaar hoger.

Verwijderd

Ik zou bij scsi blijven.
Ik heb zelf 2 ultraplexjes (20 en 32). Nooit problemen mee gehad. Heb ook een ide dvd speler, die eigenlijk ook prima werkt, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar scsi.
Gewone ide cdromspelers zijn m.i. goed voor de brandstapel ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LOL.... ja, dan weet je iig dat 2 of 3 van die 4 disks gaan crashen (het is IBM hé), en dat de performance een stuk minder is dan een single SCSI-disk...

enneh, 75 MB/sec? In your dreams, dat haalt een 4x SCSI 10K rpm systeem in RAID0 niet eens man. 35 MB/sec zal dichter bij de werkelijkheid liggen. die 75 MB/sec haal je alleen aan de voorkant van de schijf, niet in het midden en ZEKER niet aan het einde. IDE sneller dan SCSI, heb je lekker geslapen? ;)

ter vergelijking: mijn 2x IBM 75GXP 30 GB's op een 3ware Escalade 6400 die hiervoor in dit systeem zaten haalden gemiddeld 32 MB/sec en dat was dus in RAID0 (met HD-Tach). Deze single SCSI-disk die er nu in zit haalt nu al gemiddeld 43 MB/sec, ook met HD-tech. Verder is het systeem identiek. Moet je nagaan wat er gebeurt als je zo'n disk in RAID0 gooit...

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:43
Plex geeft zelfs 2 jaar Pick-up & return :)

• hemiparo
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 11:08 schreef _JGC_ het volgende:
Plex geeft zelfs 2 jaar Pick-up & return :)
Klopt dus... vanochtend RMA aangevraagd, vanmiddag opgehaald door DHL :) Hopelijk is ie net zo snel terug!

• Femme
  • Laatst online: 21-04 18:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

IDE is leuk als je een simpel systeem wilt samenstellen met één harddisk en een CD-ROM/DVD drive. Zodra je veel drives gaat gebruiken wordt SCSI veel makkelijker.

De IDE RAID patsertjes moeten zich eens afvragen wanneer zij nou daadwerkelijk de maximale transfer rate van hun RAID systeem halen. De toegangstijden van 7200rpm IDE schijven zijn zo slecht dat je bij normaal gebruik (met random I/O's e.d.) never nooit in de buurt van 70MB/s komt.

• BrZ
  • Laatst online: 21-04 09:07

BrZ

Op vrijdag 28 december 2001 14:57 schreef Femme het volgende:
IDE is leuk als je een simpel systeem wilt samenstellen met één harddisk en een CD-ROM/DVD drive. Zodra je veel drives gaat gebruiken wordt SCSI veel makkelijker.

De IDE RAID patsertjes moeten zich eens afvragen wanneer zij nou daadwerkelijk de maximale transfer rate van hun RAID systeem halen. De toegangstijden van 7200rpm IDE schijven zijn zo slecht dat je bij normaal gebruik (met random I/O's e.d.) never nooit in de buurt van 70MB/s komt.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn... :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11372618#11372618 *D

Heb het laatst nog es getest.. random read/write van 1 van mijn 10k rpm SCSI schijven tegenover 2x IBM 75GXP 45GB in raid 0...
Wint die SCSI schijf dus met gemak... 8-)
En dan te bedenken dat mijn schijven al verouderd zijn en veel slechter presteren als de huidige 10k rpm modellen :D

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
Nou ik zou zeggen: bel gewoon plextor een keer op! Ik heb zelf gehad dat mijn 1210TSi keduuk was, na een jaar en 3 maanden. Er zit gewoon een jaar op (tegenwoordig op die ide fikkers). Maar ik kreeg gewoon een nieuwe! Mijn Ultraplex 40 is ook kapot geweest maar die was dan wel binnen garantie. Die kreeg ik ook binnen paar dagen vergoedt met een nieuwe.

dus: service is oke van plextor dus gewoon proberen. Echter moet ik wel zeggen.... ik heb al mijn plextor hardware tot nu toe moeten vervangen... die ultraplex40, 1210tsi en mijn ouwe 4220 is ook dood.... Bij een kameraad van me is de ultraplex 40 ook overleden (ook wel weer nieuwe van plextor, ook buiten garantie). Toch creepy, zo'n duur en 'goed' merk...

Verwijderd

Ligt eraan op je in SCSI wilt blijven investeren. SCSI is altijd beter als IDE maar ook duurder. De laatste nieuwe IDE branders met Burnproof doen nauwelijks meer onder voor een SCSI brander. Hooguit de stabiliteitsfactor kan een rol spelen.

Maar Windows XP heeft zelfs VIA stabiel gekregen, dus de IDE problemen worden minder en minder (heb zelf een systeem met IDE (2x HDD, CD-Rom en Zip) en SCSI (3x HDD, brander en DVD.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:43
Ik heb die UltraPlex40 gekocht omdat ik die goedkope shit zat was: slechte performance en altijd na 1 jaar en 2 maanden kapot. Ik heb me een keer heel erg laten afschepen met een Cyberdrive 24X, kom ik in de winkel:
"Hijs dood, hij leest nix, trilt zo veel dat harddisks sterven, ik wil een andere."
"Wanneer heb je dat ding gekocht?"
"49 weken terug"
"Das dan jammer, Cyberdrive heeft maar een half jaar garantie"

Ikke kwaad, want ik heb toen op hun advies een Cyberdrive genomen, maar werd dus niet gewezen op dat halve jaar. Later bleek ook nog dat Cyberdrive gewoon 1 jaar geeft en dat het mi ook volgens de wet verplicht is dat je 1 jaar op nieuw spul geeft. Heb nooit weer wat bij die winkel gekocht, zelfs geen inkt of papier :r

Maareh, terug bij Plex:
Na 1 jaar en 2 maanden doet ie het nog steeds, dus is ie z'n 210 piek wel waard. Ik had nu al 200 uitgegeven als ik weer zo'n kutding had gekocht.
Pagina: 1