Alles is najagen van wind...
Dat bedoel ik dus niet...
Je hebt er 2 pc's aan hangen.
hebben ze elk de normale bandbreedte of de helft van een normale aansluiting.
Ik tel dus niet op...
Of 2 * 1 of 2 * een half
Welke van de 2 is het?
Je hebt er 2 pc's aan hangen.
hebben ze elk de normale bandbreedte of de helft van een normale aansluiting.
Ik tel dus niet op...
Of 2 * 1 of 2 * een half
Welke van de 2 is het?
Verwijderd
Je deelt. Punt.
Als je er 2 PC's aan hangt dan heeft elke PC de helft van de bandbreedte, als je ze alletwee tegelijk gebruikt.
En als de ene aan het uploaden is bijvoorbeeld, dan blijft er niks van de download over op de andere PC.
Je hebt max. 3.8 Mbit. En hoe dat verdeeld wordt tussen de PC's ligt aan wat je er mee aan het doen bent. Als de ene aan het gamen is zonder internet te gebruiken of zo, dan blijft die bandbreedte over voor de andere PC op dat moment.
Als je er 2 PC's aan hangt dan heeft elke PC de helft van de bandbreedte, als je ze alletwee tegelijk gebruikt.
En als de ene aan het uploaden is bijvoorbeeld, dan blijft er niks van de download over op de andere PC.
Je hebt max. 3.8 Mbit. En hoe dat verdeeld wordt tussen de PC's ligt aan wat je er mee aan het doen bent. Als de ene aan het gamen is zonder internet te gebruiken of zo, dan blijft die bandbreedte over voor de andere PC op dat moment.
Ik ga die helpdesk medewerker wat aandoen...
Zittie me lekker te maken met iets dat niet waar is
Had je ook zelf kunnen bedenkenOp donderdag 27 december 2001 15:23 schreef KNOETJE het volgende:
Verwijderd
Wat verwacht je dan ook van een @home helpdeskmedewerker.Op donderdag 27 december 2001 15:23 schreef KNOETJE het volgende:
Ik kan uit uitgebreide persoonlijke ervaring vertellen dat 95% nog niet eens de kennis heeft om zelf een hubje aan te sluiten.
Het lijkt bij mij altijd wel of ik dezelfde aan de lijn krijg. Volgens mij zit er daar ook maar 1 iemand, na ongeveer 3 kwartier heb je wel iemand aan de lijnOp donderdag 27 december 2001 15:30 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan ook van een @home helpdeskmedewerker.
Ik kan uit uitgebreide persoonlijke ervaring vertellen dat 95% nog niet eens de kennis heeft om zelf een hubje aan te sluiten.
Extra IP kun je via i-net aanvragen en is voorlopig gewoon gratis omdat ze problemen hebben met de facturering. Ik heb al 4 maanden extra IP en nog nooit iets van terug op de factuur gezien.
Houdoe
Verwijderd
ik betwijfel dat je de bandbreedte deelt. heeft iemand als eens getest met een upload ? lijkt me niet te moeilijk om dat te doen en dan zie je het direkt, gewoon op 2 pc's met ieder een IP gaan uploaden; je ziet dan binnen 1 minuut of je 2x 15kB hebt of 2 x 7kB. De com21 kan 8 mbit aan, zowel up als down.
Okee, het is een shared medium, maar als ik _upload_ tegelijk met 9 anderen in de straat, hebben we allemaal 15 kB (anders zou nu heel @home waardeloos zijn! gezien alle Morpheus & Kazaa toestanden!)
(dat je niet meer op 1 pc krijgt komt doordat je maar 1 IP gebruikt)
Okee, het is een shared medium, maar als ik _upload_ tegelijk met 9 anderen in de straat, hebben we allemaal 15 kB (anders zou nu heel @home waardeloos zijn! gezien alle Morpheus & Kazaa toestanden!)
Beter! Ik heb er net ook 1 extra genomenOp vrijdag 28 december 2001 01:19 schreef Witte het volgende:
Extra IP kun je via i-net aanvragen en is voorlopig gewoon gratis omdat ze problemen hebben met de facturering. Ik heb al 4 maanden extra IP en nog nooit iets van terug op de factuur gezien.
Verwijderd
Elk IP heeft maar 8KB/sOp vrijdag 28 december 2001 10:27 schreef snars het volgende:
ik betwijfel dat je de bandbreedte deelt. heeft iemand als eens getest met een upload ? lijkt me niet te moeilijk om dat te doen en dan zie je het direkt, gewoon op 2 pc's met ieder een IP gaan uploaden; je ziet dan binnen 1 minuut of je 2x 15kB hebt of 2 x 7kB. De com21 kan 8 mbit aan, zowel up als down.
Verwijderd
hier niet hoor (Enschede) gewoon 128kb/16kB per ip.Op vrijdag 28 december 2001 10:30 schreef sharpe het volgende:
[..]
Elk IP heeft maar 8KB/s
Je zegt PER IP dus volgens jou heeft iedere pc die je een eigen @home IP geeft de volle bandbreedte ? Dat wou ik nou wel eens testen
Nog een maal je wordt gecapt op het MODEM ! En wel op 16 kB. Dus al hang je er honderd pc aan de upload gaat *niet* omhoog.
Waar werkt die @home medewerker als ik vragen mag ?Op donderdag 27 december 2001 15:12 schreef KNOETJE het volgende:
Klopt dit of heb ik teveel onzin gehoord tijdens
m'n kerst dinee (zat ook een @home helpdesk medewerker bij...)
Dat is inderdaad waar (ja dat weet ik zekerOp vrijdag 28 december 2001 01:19 schreef Witte het volgende:
Daarnaast kan een com21 uit mijn hoofd 30 mbit aan maar je bent en blijft geknepen. Een modem krijgt gewoon 16 kb/sec up en 3,8 mbit down. Al hang je er 80 pc's aan.
Verwijderd
maar je kunt de eprom van je modem flashen dat werkt perfect niet zo gek veel maar het werkt
ik heb nu 30 kb up
en 450/500 down
ik heb nu 30 kb up
kbit jahOp zaterdag 29 december 2001 11:50 schreef Toxic049 het volgende:
maar je kunt de eprom van je modem flashen dat werkt perfect niet zo gek veel maar het werkt
ik heb nu 30 kb upen 450/500 down
Ja en die wordt dan net zo hard weer teruggeflasht door @homeOp zaterdag 29 december 2001 11:50 schreef Toxic049 het volgende:
maar je kunt de eprom van je modem flashen
dat kan je disablen door je halve eprom los te solderen......maar dat merken ze bij @home...Op zaterdag 29 december 2001 12:40 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ja en die wordt dan net zo hard weer teruggeflasht door @homeNiet echt handig.
en als ze dan iemand sturen die ziet dat jij het modem gemold hebt, mag je deze gaan dokken....en die dingen zijn NIET goedkoop....(tussen de 500 en 750 piek...)
een snellere upload dan 128kb via kabel is gewoon NIET te doen. Het is overgins zo dat @home ZELF ook de upload wil verhogen. Echter, de hardware kan dit niet. Voor de upload wordt een andere frequentie gebruikt dan voor download. en deze frecuentie kan gewoon NIET meer aan dan 2Mbit. En die 2mbit is dus voor een complete WIJK he....dus als de uploadcap zou worden weggehaald....dan zijn er een aantal gasten die behoorlijke servers gaan hosten...waardoor de "gewone" internetter nieteens meer fatsoenlijk kan browsen.....
Het IS mogelijk om nog een extra 2Mbit aan te bieden per wijk. Maar dat betekend dat dat over een andere frequantieband moet....qua hardware kost dat minimaal $75.000 per wijk.... (extra 2mbit kaart voor in de comController) en dan moeten de modems qua software ooknog aangepast worden.... En aangezien deze extra upload op een NOG lagere frequentie moet lopen, gaat er ooknog een boel snleheid verloren, en zal je nooit echt een fatsoenlijke snelheid ermee kunnen halen....
oftewel: kabel in Nederland is NIET geschikt voor een hogere upload dan 128k....
wil je dat toch....naam ADSL (tot 512Kbit up) of SDSL (momenteel tot 2Mbit up)
Das ook nognieteens zo duur..2Mbit up voor €200 per maand
Verwijderd
Waar haal jij die wijsheid vandaanOp zaterdag 29 december 2001 14:39 schreef Cutebritney het volgende:
Het is overgins zo dat @home ZELF ook de upload wil verhogen.
ja elke provider wil ze upload en download wel verhogen maar dat kan niet altijd..
ik wil ook een Ferrari..maar ik zie hem nog steeds niet voor me deur staan..
ik wil ook een Ferrari..maar ik zie hem nog steeds niet voor me deur staan..
Verwijderd
Vraag ik me ook af.Op zaterdag 29 december 2001 21:28 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Waar haal jij die wijsheid vandaan
Werk jij bij @Home ofzo?
Op donderdag 27 december 2001 15:23 schreef KNOETJE het volgende:
Verwijderd
of je schopt een lekker oud topic omhoog, kan ookOp zaterdag 26 januari 2002 14:08 schreef Wishmaster het volgende:
[..]
Ach jah... Als je eens wist hoe die "helpdeskmedewerker" waar jij mee hebt gepraat bij @home is gekomen! Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat hij iets zegt wat niet klopt!
Maar wel super lachen! Als je bij @home werkt, (net zoals ik (als een simpele helpdesk medewerker)) kan je mensen echt heel veel wijs maken! Wat uiteraard wel eens gebeurd net zoals nu!!!
Maar jah... @home stel ook niet zo veel voor!! Nou kan ik wel heel @home gaan afzeiken maar jah... Ik heb een contract getekent, dat ik geen informatie over bepaalde procedures bij @home mag geven, en het lijkt me voor de hand waar je werkt ook niet zomaar gaat afzeiken... en je collega's de grond in gaat trappen!!!...
Maar het zijn dus klootzakken daaro!!!
Verwijderd
Hij wilde niet echt zeggen dat ze daar ook dom waren dus doet ie dat op deze manierOp zaterdag 26 januari 2002 14:16 schreef arjo_kamp het volgende:
[..]
of je schopt een lekker oud topic omhoog, kan ook
Ik weet hoe die daar is gekomenAch jah... Als je eens wist hoe die "helpdeskmedewerker" waar jij mee hebt gepraat bij @home is gekomen! Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat hij iets zegt wat niet klopt!
Heb ik net met je aan de telefoon gehangen
m'n pa werkte erOp zaterdag 29 december 2001 21:28 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Waar haal jij die wijsheid vandaan
Maar door de TE hoge kosten, is het niet te doen. Als het idd alleen een kwestie was van een instelling veranderen, was het allang gebeurd
ow dus daarom heb ik 256 kb/s upload via de kabel... hmmmzzz kan dus toch WEL alleen hangt af van de modem standaard die je provider gebruikt.. ik heb hier quicknet en die hebben docsis en daar kan het zeker wel en heb je geen last van je buurman en frequenties enzo ik kan gewoon altijd het maximum van mijn abbo halen dus dat de kabel het niet kan halen is gelul het is meer de modem standaard denk ik...Op zaterdag 29 december 2001 14:39 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
oftewel: kabel in Nederland is NIET geschikt voor een hogere upload dan 128k....
en ow ja er kan tegen woordig maar 1gbit/s over een simpel coaxje hoor dus geen enkele provider zit nog aan zijn limiet
Het schijnt dat @Home de Com21 modems wil gaan vervangen door Docsis modems. Als het nou die nieuwe zijn...
wat dan? kun je die uncappen?? en de head end dan?
nee die docsis modems zijn nog beter beveiligd en dus helemaal niet te uncappen..
docsis modems zijn trouwens ook sneller en hebben een stabielere vebinding
docsis modems zijn trouwens ook sneller en hebben een stabielere vebinding
hoho... Ik ben ook een Helpdesk medewerker van @home en ik weet heeeeel goed hoe je een hubje aansluit hoor!!!!Op donderdag 27 december 2001 15:30 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan ook van een @home helpdeskmedewerker.
grmbl....
Pagina: 1