PANIEK !! Heb mn radeon gemold

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Goedemiddag

ik heb nou toch wa stoms gedaan.... heb de voltage mod met succes uitgevoerd, gisteren heeft ie de hele tijd op 275/275 gedraaid zonder probs. dacht ik vanochtend van nou laat ik es de retail bios in da ding pompen... ikke een bootdisk gemaakt met winxp (dan krijg je een winme bootdisk) en op een andere diskette command.com gezet en de inhoud van r200.zip (het flashproggel). Backup bios to file ging prima. maar toen ik de retail erin wilde flashen zei ie nadat ie de flashrom had gedetecteerd (ST M25P10 ofzo): '0' en meer kwam er niet, ook bleef het ledje van de floppydrivebranden... k*t k*t k*t dacht ik... we geven em gewoon even de tijd.... kwartier later nix veranderd... dan maar ctrl-break, werkt nie, ctrl-alt-del dan, nee ook niet, dan maar reset... en ja toen zei ie: 'primary vga failure' (ik heb een asus p4b, die kan praten). toen dacht ik van nou dan stop ik een oud s3 pci kaartje erin en dan doe ik het opnieuw.... toen zei ie dat ie geen flash kon vinden :( en als ik 'flashrom -i' intik dan blijft ie ook hangen, dus ja nou weet ik het niet meer :'(

help please!

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

verdere specs en welke pci-kaart?

• Meuk
oke specs:
ATI Radeon 8500 oem
Asus p4b
Soundblaster live
3com 3c905b
adaptec 29160
ati tv wonder

en het s3 kaartje: S3 VirgeDX (Diamond Stealth 3D 2000 Pro)

zeg maar als je nog meer info nodig hebt aub

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

ik kan me vergissen hoor, ben geen redeon kenner maar ehm moest je niet wat solderen om dat ding om te bouwen richting een retail???? (zodat de core een hoger voltage krijgt, en de hogere corespeed aankan?)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
mail die lui van ati ff, meestal zijn ze wel zo aardig om alsnog te helpen. weet neit of ze dat bij ATi ook doen, maar toen ik me teac burner brobeerde te modden met burnproof ging het fout, maar ik mocht em gratis opsturen en ik had binnen 2 weken eentje met burnproof. zolang je rustig uitlegt dat het je eigen schuld is en gewoon vraagt of ze je kunnen helpen dan is er goede hoop. (maar niet over die voltagemod vertellen ;))

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Meuk
uhm ja ik heb t geheugen op 3.3 volt gezet, en hij is stabiel op 275/275, maar nu gaat het erom: Wat moet je doen als je bios gewist is en je wilt er de backup terug inzetten? waarom loopt dat flash proggel nou vast?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 27 december 2001 14:27 schreef neographikal het volgende:
ik kan me vergissen hoor, ben geen redeon kenner maar ehm moest je niet wat solderen om dat ding om te bouwen richting een retail???? (zodat de core een hoger voltage krijgt, en de hogere corespeed aankan?)
[copypaste]
heb de voltage mod met succes uitgevoerd, gisteren heeft ie de hele tijd op 275/275 gedraaid zonder probs.
[/copypaste]

FF lezen he ??? :P

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 27 december 2001 14:30 schreef Meuk het volgende:
uhm ja ik heb t geheugen op 3.3 volt gezet, en hij is stabiel op 275/275, maar nu gaat het erom: Wat moet je doen als je bios gewist is en je wilt er de backup terug inzetten? waarom loopt dat flash proggel nou vast?
Mischien op de andere hardware .. (s3 kaartje)
Want als ik het goed heb spreekt dat progje de PRIMARY display aan ... en dat is nu dat S3 kaartje :( omdat je Radeon mol is...
Trek alles er eens af .. behalve je floppy geheugen en PROC en kijken of je dan kan FLASHEN ... :)

SUC6 ............

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:50

MartNL

Ik geef je 50 piek voor die radeon!!!
Mail me maar effe als je akkoord gaat.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:55 schreef MartNL het volgende:
lekker ben jij.......

je kunt em maken, ipv dat je het hem ff verteld?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
maak een bootflop die automatisch flasht en druk je radeon er alleen in.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:55 schreef MartNL het volgende:
Jaja, nu komt de aap uit de mouw :D

• Meuk
Zou iemand die al eens een keer zn radeon heeft geflashed, het proggel wat ie gebruikt heeft kunnen melen naar mij?

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:56 schreef neographikal het volgende:

[..]

lekker ben jij.......

je kunt em maken, ipv dat je het hem ff verteld?
Hij wil er een sleutelhanger van 50 piek van maken :D

• MartNL

MartNL

Op donderdag 27 december 2001 15:01 schreef Meuk het volgende:
Zou iemand die al eens een keer zn radeon heeft geflashed, het proggel wat ie gebruikt heeft kunnen melen naar mij?

• MartNL

MartNL

Op donderdag 27 december 2001 15:07 schreef enigma het volgende:

[..]

Hij wil er een sleutelhanger van 50 piek van maken :D
Hehe dat klopt.
Lijkt me wel cool. :7

• Meuk
Op donderdag 27 december 2001 15:09 schreef MartNL het volgende:

[..]

http://www.xs4all.nl/~trancy/radeon.zip
hier incl bios oem/retail
Oke MartNL
heb jouw flashdiskette gebruikt... maar wel met S3 kaartje erin: nu krijg ik precies hetzelfde als toen ik de eerste keer flashte....
code:
1
2
3
4
5
6
Serial ROM
BIOS DeviceID = 0x514C
ASIC DeviceID = 0x514C
Flash type = ST M25P10

0

en dat was het, dan blijft ie hangen en blijft ook het ledje van de floppy drive aanstaan. pcies hetzelfde krijg ik ook als ik die radeon in een ouwe pentium 2 stop.

• Meuk
YES
heb de diskette opnieuw gemaakt en heb mijn backup bios erin gezet...... HIJ WERKT WEER !!!!!!!!!!!!
thanx to all of you!!!!

• Meuk
hee ff vraagie MartNL.... hoe heb jij je Video Memory Cache Mode staan? op UC of USWC... misschien dat het daarom opeens wel werkte...

• Stefetta
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Wat is het verschil tussen UC en USWC??

• MartNL

MartNL

Mooi dat haal ik de link weer weg hoor.
Anders krijg ik weer shit met xs4all. |:(

• MartNL

MartNL

Op donderdag 27 december 2001 15:44 schreef Meuk het volgende:
hee ff vraagie MartNL.... hoe heb jij je Video Memory Cache Mode staan? op UC of USWC... misschien dat het daarom opeens wel werkte...
Geen idee waar die bij mij opstaat.

• Meuk
Oke laat dit een les zijn voor alle radeonflashers :P

zet je video caching nooit op USWC (Ultra-Speculative Write Combining)... maar laat het gewoon op UnCached staan.

• 6Pac
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Op donderdag 27 december 2001 14:13 schreef Meuk het volgende:
Goedemiddag

ik heb nou toch wa stoms gedaan.... heb de voltage mod met succes uitgevoerd, gisteren heeft ie de hele tijd op 275/275 gedraaid zonder probs. dacht ik vanochtend van nou laat ik es de retail bios in da ding pompen... ikke een bootdisk gemaakt met winxp (dan krijg je een winme bootdisk) en op een andere diskette command.com gezet en de inhoud van r200.zip (het flashproggel). Backup bios to file ging prima. maar toen ik de retail erin wilde flashen zei ie nadat ie de flashrom had gedetecteerd (ST M25P10 ofzo): '0' en meer kwam er niet, ook bleef het ledje van de floppydrivebranden... k*t k*t k*t dacht ik... we geven em gewoon even de tijd.... kwartier later nix veranderd... dan maar ctrl-break, werkt nie, ctrl-alt-del dan, nee ook niet, dan maar reset... en ja toen zei ie: 'primary vga failure' (ik heb een asus p4b, die kan praten). toen dacht ik van nou dan stop ik een oud s3 pci kaartje erin en dan doe ik het opnieuw.... toen zei ie dat ie geen flash kon vinden :( en als ik 'flashrom -i' intik dan blijft ie ook hangen, dus ja nou weet ik het niet meer :'(

help please!
hmm.. je had in princiepe eerst het proggie Radedit van die russiche gasten ( radeon2.ru ) moeten gebruiken om na te gaan of de CRC checks van de retail bios in orde waren. Om dit probleem op te lossen heb ik effe een vrije vertaling van de Bios_faq van de site hier ge-quote en effe wat ge-edit
What to do, if the flashing of bios did pass unsuccessful and machine even it is not started? In this case by you will be necessary another videokarta in PCI or ISA slot, but not in AGP, and the original backup, native bios of your videoadapter. Without removing Radeon from the AGP- slot, put second videokart in free PCI or ISA slot. For PCI of card establish in the system bios in the division the integral Of peripherials " It unit Display It first " into the value PCI. it is possible that for this for you nevertheless it is necessary to temporarily take out Radeon from the slot, since computer can not be booted, attempting to initialize precisely it, and then to put back. After this, you act just as with the flashing: You determine the number Of radeon in the system (do not mix up - in you it costs two cards!): by flashrom - and Most likely Of radeon in the AGP- slot will have a number 0. And you pour the back preliminarily preserved native bios: by flashrom -r (of p, ik weet niet welke letter dit moet zijn, lees effe de command line opties van flashrom) 0 < backup oem bios image > you turn off machine, you take out second videokart and are boot again - everything must work
succes

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:16
Volgens mij zou je het zo kunnen oplossen.
Comp uitzetten.
Radeon kaart er uit
Pci kaart er in.
Booten.
Direct het bios is.
Primaire vga of iets in die geest op pci zetten
Save & exit.
Comp weer uit.
AGP kaart erbij instoppen.
Booten.
Hopen dat hij boot van pci kaart en dan nog eens proberen.

Succes.

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1