tv, 1 zender slecht, rest goed --> wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Thuis hebben we een 100 HZ breedbeeld waarbij 1 zender (Yorin) bagger kwaliteit geeft. Spelen met de frequenties levert ook niets op --> beeld blijft sneeuwig.
Video die er tussen zit hebben we er ook al een keer tussenuit gehaald maar dat helpt niet.
Stuk coax-kabel is vanaf aansluitpunt is een meter of 5.
Meestal zit er een pot-metertje aan de muur vast waar de kabel uit komt alleen is dat bij ons niet te zien want die zit onder de vloer weggewerkt. Zouden wat aanpassingen aan die potmeter het signaal gunstig kunnen beïnvloeden of heb je dan kans dat de rest van de zenders worden verprutst?
Ik hoop niet dat dit potmeterje de uitkomst biedt aangezien ik daar niet bij kan komen.
Zou een versterker uitkomst kunnen bieden ?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb dat hier in België oook bij tv1 . Volgens de kabelmaatschappij zijn de zenders die in de onderste frequentieband liggen. Storingsgevoeliger. Volgens hen moeten wij een deel binnenbekabeling vervangen. Maar dat ziet mijn moeder niet zitten.

Ik weet niet hoe dat in Nederland zit met de frequenties. Mijn meter heeft ook zo'n probleem gehad. Meerdere mensen daar in de straat. En daar hebben ze de versterkers op straat bijgeregeld en het was stukken beter.

Wat ook kan is atmosferische storingen. Hier in België komt het signaal van VT4 uit Groot Britanië en als het stormt heb je zo van die Mpeg fouten in het beeld. Maar dat is weersafhankelijk.

Ik zou es klagen bij je kabelprovider dat die eens alles goed komt uitmeten. (Bij ons is dat gratis ik weeet ni hoe dat bij jullie zit)

[Off-topic]Wat voor een zender is Yorin daar heb ik nog nooit van gehoord :)[/off-topic]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

markvt

Peppi Cola

Op donderdag 27 december 2001 14:14 schreef tomsworld het volgende:

[Off-topic]Wat voor een zender is Yorin daar heb ik nog nooit van gehoord :)[/off-topic]
Voorheen Veronica maar als je er wat over wil weten fok forum staat er vol over omdat het nu een muk zender is geworden

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Geloof me, je mist niets aan Yorin :D

Uhmm, maar ik heb er ook last van, dan bij Nld2. Echt bagger, zelfs met verzwaarde kabel en versterker ertussen.
UPC zuigt gewoon keihard !!

Verwijderd

Hier in Roermond ook met Ned1. De laatste 2 weken erger dan normaal :(

En idd. Yorin is 3 keer nix.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 27 december 2001 14:19 schreef timyo het volgende:
Geloof me, je mist niets aan Yorin :D

Uhmm, maar ik heb er ook last van, dan bij Nld2. Echt bagger, zelfs met verzwaarde kabel en versterker ertussen.
UPC zuigt gewoon keihard !!
offtopic:
Yorin ownes! Elke avond staat het aan :P MAar dat komt denk ik door m'n jonge leeftijd, ik pas precies in hun doelgroep :)

Ontopic, hrmm, 'k heb hier datzelfde probleem met SBS6, maar hier staat de TV op zolder en beneden is het beeld kraak helder, is dat bij jou ook zo? Denk 't eigenlijk niet omdat je al zegt dat het 5 meter is, wat je zou kunnen proberen is om hem een keer er naast te zetten en dan een kant en klare kabel (+stekker) gebruiken (dus niet zelf de stekkers en elkaar zetten) en dan kijken of het beter is,
succes!

PS De kabel die ik bedoel is meestal 3 meter

Dividend for Starters

Pagina: 1