Toon posts:

ps2 op tvkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waddup,

[ik weet niet of dit het juiste forum is, maar spielerij lijkt me minder waarschijnlijk]

Ik probeer mijn omgebouwde ps2 op mijn tvkaart aan te sluiten.
Mijn tvkaart heeft een s-video in en met de originele kabels gaat het prima, maar sinds ik hem heb omgebouwd en een 'speciale' rgb scart kabel erbij heb gaat het dus niet. Ik heb het geprobeerd via de video (rgb-scart in, scart --> s-video uit) maar nog steed zwart/wit ..

bestaat er een converter van scart naar s-video ?? ik weet niet hoe zo'n rgb-scart kabel werkt maar kan ik via zo'n converter dan nog wel ntsc backups spelen ?

anyone ?

• rood
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

waarom wil je je ps2 op je tvkaart zetten dan? lijkt me nuttiger als je hem gewoon direct op je tv aansluit:)

er zijn wel scart omvormers (heb er zelf 1 voor me tv out) die je achterop je tv plugged en dan kan gebruiken met een svideo of composite kabel naar je pc. Misschien is dat een idee.

Zit er op die rgb kabel geen tulp aansluitingen? op mijn ps1 rgb kabel wel namelijk die kan je dan ook naar dat scartblok toeleiden

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik op mijn kamer geen 'echte' tv heb, maar alleen een tvkaart met een s-video in. Op die originele kabel die bij die ps2 zat zitten wel tulp aansluitingen en met een converter van tulp naar s-video lukte het wel. Die rgb kabel heeft geen tulp maar direct een scart ..