Toon posts:

Flinke problemen, PC geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een comp staan die niet veel meer doet. Als ik hem aan zet, gaat de cd-speler draaien en kraakt de FDD. verder gebeurt er niks. er komt ook geen beeld, op een aantal goede monitoren geprobeerd, tevergeefs. Alles draait (CPU FAN, CD-speler FD) maar niks lijkt het te doen. Ik heb ook al en andere HDD geprobeerd maar nee. Tevens heb ik al alle onderdelen een keer apart losgemaakt, maar nee. Is er iemand die me kan helpen. Hij deed dit plotseling! :'(
B.v.d.

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Hier kun je je signature voor gebruiken

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

hoor je pieptonen? (3x videokaart)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mogelijke tips :
- bios ff clearen
- andere videokaart proberen ?
- zonder harddisk proberen
- controleren op slechte contacten
- altijd proberen opstarten met zo weinig mogelijk hardware eraan die nodig is om tot aan de bios te geraken (mobo, cpu, ram, videokaart en scherm zijn denkik genoeg)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor geen pieptonen. Hij bereikt de BIOS dus niet eens! Heeft het dan zin om deze te clearen? Zou dit werkelijk aan de videokaart kunnen liggen?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde denk ik.
Ik heb sinds een paar dagen dat de pc uitzichzelf reboot, vevolgens blijft hangen in de opstart.
Hij checked mijn cdrom en dvd, geen piepje en blijft vervolgens hangen.
Na een aantal x resetten start hij toch op en gaat scandisc uitvoeren, daarin vindt hij soms wel iets ( Opera 6.0 ) en soms helemaal niets!? Ik heb al geprobeerd te restoren maar dat wil nie lukken. Ik heb Opera er af gegooid maar dat lijkt niets uit te maken.
Ik draai 1,5 maand onder XP en daarvoor nog geen probs gehad.
Iemand oplossing?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat defcon een ander probleem heeft (jij geraakt al voorbij de bios ?)

Euhm het zou eventueel aan de videokaart kunnen liggen, maar in de computerwereld ben je van niks zeker eh. Je kan anders ff proberen met een andere ? (als je deze hebt tenminste).
Bios clearen gebeurt dmv een jumpertje op het moederbord (zie handleiding mobo). Deze maakt de bios 'leeg' en stelt terug alles in op default.

Verwijderd

[quote]Op donderdag 27 december 2001 13:23 schreef Blizard het volgende:
Ik denk dat defcon een ander probleem heeft (jij geraakt al voorbij de bios ?)

Ik geraak de ene keer wel voorbij de bios maar de andere x weer niet, das het vage.

Verwijderd

Dat geintje heb ik hier ook een keer gehad .
Als ik de computer aanschakelde dan begonnen de ventilatoren wel te draaien en m`n cd-rom ook alleen m`n harde schijf deed niet mee tenzij ik de IDE kabel er af haalde .
geen piepjes niks .
na alles vervangen te hebben kwam ik uiteindelijk uit op het moederbord .
Die heb ik laten testen in de winkel daar ik geen spare moederbord had en die was dus naar de klote .

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 13:30 schreef Big_Yin het volgende:
Als ik de computer aanschakelde dan begonnen de ventilatoren wel te draaien en m`n cd-rom ook alleen m`n harde schijf deed niet mee tenzij ik de IDE kabel er af haalde .
geen piepjes niks .
Die heb ik laten testen in de winkel daar ik geen spare moederbord had en die was dus naar de klote .
Als het prob bij mijn moederbord ligt wordt het maar eens tijd om te gaan upgraden :9 denk ik, nieuw mobo en proc is altijd leuk

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Als ik hem aan zet, gaat de cd-speler draaien en kraakt de FDD.
Als je stroom op de FDD of CD-rom zet gaan deze altijd draaien. Ik denk dat er iets is met je moederbord. Een reden dat je moederbord het niet doet kan zijn door een kaart die er niet goed inzit of een geheugen module die er niet goed inzit. Kijk ook even of je IDE kabels er goed inzitten. Als dit alles goed zit kan het best zijn dat er iets is doorgefikt door statische elektriciteit of een piek in de netspanning.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Verwijderd

Ik had dit altijd met mijn amd pc.

Reboot op de vreemdste momenten uit zichzelf en start dan niet meer op (pas wanneer ik de pc 10 mins of langer uitzet).

Na een bios update was dit over.

In ieder geval is het ook erg belangrijk om altijd de patches die op de bijgeleverde cd staan te installeren.

(Gelukkig doet intel het altijd goed)

Verwijderd

ok luister, als hij het nog niet doet en je hebt de mogelijkheid om het met jumpers af te stellen , doe dit dan, pak het boekje erbij en stel alles mbv de jumpers af, werkt standaard en beter dan jumperfree, jumperfree sux0rs

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 13:30 schreef Big_Yin het volgende:
geen piepjes niks .
bij mij ook, hij is net trug van de winkel (vandaag dan) mobo kapot, is t toevallig t zelfde mobo steeds?
ik had ms6330 (K7T Turbo)

Verwijderd

dat probleem had ik ook check effe of je prossecor wel er goed op zit anders effe een schop tegen je comp werkte bij mij heel goed want nu doet die het weer :)

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Heb je al in de probleem oplossing gekeken van de fabriekant van je moederbord.. op de een of de andere manier willen die mij nog wel eens helpen..

Als hij helemaal geen piepjes geeft dan zou je zeggen dat het inderdaad al voor je bios ed zit..

(heb je trouwens wel een pc speaker aangesloten of een onboard speakertje? )

De manual eens checken zou ik ff proberen, en de faq op de site van de fabriekant.. ut kan werkelijk zo veel zijn..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Pyrodog die van mij was een jetway moederbord .

Was mijn eerste ervaring met een AMD processor systeeem en heeft me meer problemen gegeven dan dat ik ooit met een Intel systeem gehad heb .
Alles draait nu wel ok maar vond de ervaring toch niet echt prettig en denk dat het volgende systeem toch weer Intel gaat worden.

Verwijderd

Hehe ik zie het al je hebt precies hetzelfde als ik!
Wat ik allemaal geprobeerd heb zal ik ff zeggen (niet dat het resultaat heeft gehad maar het had gekunt)

1. cmos resetten d.m.v jumpertje of 2 contactpuntjes die je
bij elkaar moet brengen met schroevendraaier (zit meestal vlakbij de backup batterij)
Je kunt het geloof ik ook resetten door del, insert of f10 in te houden tijdens het opstarten (bij elk mobo anders).

2. Alle kaartjes eruit gehaald (behalve vga).

3. Ik heb 3 geheugen stripjes, kep ze allemaal apart geprobeerd.

4. Een andere vga kaart geprobeerd.

Als dit allemaal niet werkt (zoals bij mij) dan is er gewoon iets kapot mobo, proc wat dan ook en moet je maar contact opnemen met je dealer of fabrikant. (hopen op garantie !!!!!) heheh ik had lekker nog overal garantie op :P

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op vrijdag 28 december 2001 09:53 schreef Big_Yin het volgende:
Pyrodog die van mij was een jetway moederbord .

Was mijn eerste ervaring met een AMD processor systeeem en heeft me meer problemen gegeven dan dat ik ooit met een Intel systeem gehad heb .
Alles draait nu wel ok maar vond de ervaring toch niet echt prettig en denk dat het volgende systeem toch weer Intel gaat worden.
ik zou zeggen, probeer gewoon nog steeds amd mar dan met ander moederbord, of kijk eens of je een wat ouder mobo kan kopen, niet zo snel wel erg uhm, bugfixed..

aan de topicposter > zet er eens een pci videokaart in, misschien dat het helpt

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad met een ouwe amd. ff kasje open gedaan gezocht naar de jumper die de bios reset en dan 3 sec omsteken (werkt op stroom van de bat.) En het was opgelost 8-)

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37
Dit geintje heb ik ook gehad. Ik los het tegenwoordig op door na het opstarten even vlug nog een keer op reset te drukken. Dan pas springt bij mij het beeld aan.
Het is vreemd maar het werkt.

Succes!

Handtekening

Verwijderd

als je een netwerkkaart hebt die eruit halen
als die stuk is doet ie ook niets meer
Pagina: 1