Toon posts:

Pinnacle DV vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Heren en Dames,

Voor mijn digitale videocamera ben ik op zoek naar een dv kaart om de videos te kunnen editten op mijn pc. Ik heb twee kleine vraagjes en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Nou heb ik in eerste instantie de vraag of dat een klein beetje kan met een Celeron 374 (Nee! Niet slaan!;() en 128 mb ram.

En daarna ben ik naar Pinnacle kaartjes gaan kijken... is er een heel groot verschil tussen de Pinnacle Express DV, Studio DV-clip, Studio DC-10 plus en Studio DV Plus. De eerste twee zijn 210 piek (prijzen van Mycom) en de laatste twee zijn 535. Ben ik naar de goeie kaarten aan het kijken, en welke van deze is de beste? Heeft iemand er ervaring mee?

Als ik een review heb gemist op de reviews sectie, hoor ik het natuurlijk graag, mijn excuses voor de overbodige post dan :)

Dank jullie voor alle hulp en een goed uiteinde gewenst.

Pieter``

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het naar de HD schrijven van DV Data heeft weinig met de processor te maken, alleen moet de harddisk snel genoeg zijn. Waar de processorsnelheid wel behoorlijk wat uit maakt is bij het afspelen (en DV heeft redelijk wat processorkracht nodig om af te spelen!!) en bij het renderen van filmpjes die je ge-edit hebt. Vooral dit laatste zal heel lang duren maar ja, als je er de tijd voor neemt...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 13:53

845

Zoals B_O_S_S al zei, je HD is heel belangrijk. Maar wat dat renderen betreft: Wanneer je zo'n pinacle kaartje neemt (de dure) doet deze bijna al het renderen. Ga je voor een goedkoper kaartje (net als ik) dan moet je processor alles doen.

Verwijderd

De DV500 heeft (analoge) realtime effecten maar zo'n kaart heb je niet nodig.
Voor een DV camera is een Pinacle Studio DV voldoende, die computer heb ik echter m'n twijfels over...
Geen ramp dat ie wat traag is maar je zit zo lang te wachten op het renderen.

Verwijderd

Oh en nog iets, voordat je een capture kaart koopt raad ik je aan om even te kijken of je camera wel compatibel is met het desbetreffende produkt.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik rommel zelf graag met de studio dv plus, had hem eerst in m'n vaders pc zitten (athlon 1300) en vond het renderen al niet supersnel gaan Heb hem nu in m'n nieuwe systeem zitten en dat loopt als een trein (zie sig.), m.a.w. , ik denk dat als je er echt mee aan de slag wil je processor en geheugen aan de erg krappe kant zijn.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 12:44 schreef PieterB het volgende:
Nou heb ik in eerste instantie de vraag of dat een klein beetje kan met een Celeron 374 (Nee! Niet slaan!;() en 128 mb ram.
Een celeron 374 met 128 MB ram is genoeg als je wilt editten en renderen in een resolutie van 384x288, maar voor volledige dv-resolutie (720x576) is de processor te langzaam lijkt me. Bovendien is 384x288 geen dv-standaard.
En daarna ben ik naar Pinnacle kaartjes gaan kijken... is er een heel groot verschil tussen de Pinnacle Express DV, Studio DV-clip, Studio DC-10 plus en Studio DV Plus. De eerste twee zijn 210 piek (prijzen van Mycom) en de laatste twee zijn 535. Ben ik naar de goeie kaarten aan het kijken, en welke van deze is de beste? Heeft iemand er ervaring mee?
De DC10+ is voor analoge video. Studio DV Plus heeft geloof ik als extra t.o.v. pinnacle studio DV analoge uitgangen.

Met zo'n trage processor kun je denk ik niet echt DV-editten, dan zul je de processor moeten vervangen of analoog moeten editten in een resolutie van 384x288, waarbij in dat laatste geval de DC10+ het beste is, maar eigenlijk kun je dan ook een Studio PCTV rave van 120 gulden kopen. Het beste kun je je computer opwaarderen denk ik, als je perse DV wil.

Verwijderd

Topicstarter
Allen zeer veel dank voor de response, ik heb nu een beetje een idee hoe ik ervoor sta (slecht dus). Ik zat er volgend jaar aan te denken om een laptop te kopen. Zou daar ook een mogelijkheid zijn om een DV-editting kaart in te steken, of zou dat heel erg duur worden?

Groeten,

Pieter

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Editing-card voor laptop zou ik niet aan beginnen, als ze al te koop zijn zullen ze niet erg goedkoop zijn, anders moet je het via externe apparaten doen. (en die zijn traaag en ondersteunen vaak geen hogere resoluties)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vrijdag 28 december 2001 22:49 schreef igg het volgende:
Editing-card voor laptop zou ik niet aan beginnen, als ze al te koop zijn zullen ze niet erg goedkoop zijn, anders moet je het via externe apparaten doen. (en die zijn traaag en ondersteunen vaak geen hogere resoluties)
Niet helemaal waar!!!

Ik heb een Dynalink PCMCIA firewire kaartje gekocht voor fl.149,- en daar kan ik op mijn Dell CPxH PIII450 256MB ram en 12GB HD gewoon op DV resolutie capturen, dus geen dropped frames. Bij mij is de HD capaciteit de probleem factor. Renderen doet de processor dus dat kan dus heel lang duren maar dat hangt helemaal van de effecten/overgangen e.d. af.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
Als het echt een digitale camera is met een firewire aansluiting, dan is het voldoende om een firewire aansluiting op de laptop te hebben. Een "echte" capture kaart is niet nodig. Probleem is alleen dat de meeste laptops nog geen firewire aansluiting hebben, behalve de Sony's. Ik hen een Sony TRV 20 digitale camera en vond het op een Duron 850 al niet lekker gaan dus op je huidige PC kun je het wel vergeten.

Koop anders gewoon eens een firewire kaart bij de Mycom. Die dingen kosten 100-150 gulden en er zit al redelijke video software bij. Dan kun je er even aan ruiken en weet je tenminste waar je over praat. Die firewire kaart kun je altijd weer gebruiken voor je volgende PC (als dit geen laptop is).

Als ik overigens zie welke problemen er zich allemaal voordoen met laptops bij ons op kantoor, dan raad ik dit niet aan. Er gaan te vaak dingen stuk die veel duurder en ingewikkelder zijn om te repareren dan bij een standaard desktop PC.

BOvendien ben je gelijk je laptop een tijdje kwijt.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1