Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik een Canon Powershot S20 camera gekocht. Hierbij was een CD-ROM met software geleverd, en mij is verteld dat ik altijd recht zou hebben op updates voor deze software.

Op de Canon sites zijn de nieuwste versies echter nergens te vinden, en de oude versies die ik heb geven veel problemen met Win2k/WinXP.

Met name een update voor Zoombrowser EX (ik heb 2.1) zou ik graag willen hebben.

Weet iemand waar deze updates te krijgen zijn?

Bedankt! :)

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Heb je wel de nieuwste 3.9.1 drivers in gebruik? Zo niet, onderstaande link brengt je er snel :)

http://www.powershot.com/powershot2/customer/wiaver391.html

Heb je anders al geprobeerd om de compatibiliteitsmode van de .exe te wijzigen naar 98, ME of W2K? Dat doe je door in de map waar je de zoombrowser hebt geinstalleerd, rechts te klikken op de zoombrowser.exe. Kies bij het derde tabje
(compatibility) voor een andere mode.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van Canon. Ook compatability mode helpt niks. Dat ding blijft crachen, die problemen zie ik ook op andere forums. De nieuwe Zoombrowsers (3.1 is er in elk geval al) hebben dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik verder weet is dat de PowerShot S30/40 Zoombrowser 3.1 meegeleverd hebben, maar de CD-ROM voor deze camera's is ook nergens te downloaden bij Canon.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:53

Mark_640

In my memory

Kleine tip...

Je kunt ook het programma van Breeze Systems gebruiken... Ik persoonlijk vind dit veel makkelijker, en 't is nog freeware ook.. ;)

http://www.breezesys.co.uk/G1/Downloader/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook, maar ik vind het downloaden via Zoombrowser toch een stuk beter. In het camera venster kun je foto's van de camera previewen, omdraaien etc. Dat mist die downloader allemaal.

Verwijderd

Ik heb ACDSEE, de nieuwste is ook heel handig

Verwijderd

Topicstarter
Maar daarmee kun je toch ook niet direct foto's van de camera zien, omdraaien etc. (zodat ze dus ook op de camera zelf bewerkt worden).

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:53

Mark_640

In my memory

't Is maar waar je voor kiest... Ik wil m'n foto's graag onbewerkt uit de camera hebben, zonder dat er eerst wat software op losgelaten word....

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk, ik ook. Met Zoombrowser kan ik echter op de foto's dezelfde bewerkingen uitvoeren als op de camera zelf (op t display). Zoals roteren e.d., de foto's worden dan ook in de camera zelf zo bewerkt. Heel makkelijk als je de foto's nog op de camera wilt laten staan om bij kennisen te laten zien oid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Canon opgebeld, de software is niet te downloaden en alleen beschikbaar op de CD-Rom's van de S30/S40.

Je kunt een "vervangingsexemplaar" kopen bij Canon, maar het is ook toegestaan om m van iemand te kopieeren volgens die man.

Dus hopelijk heeft iemand die CD-ROM liggen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
'k heb 2.1...draait prima stabiel onder XP/2K :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 18:29 schreef Cutebritney het volgende:
'k heb 2.1...draait prima stabiel onder XP/2K :)
Dan heb je geluk. Hier is t crash na crash :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 27 december 2001 17:14 schreef dev het volgende:
Die heb ik ook, maar ik vind het downloaden via Zoombrowser toch een stuk beter. In het camera venster kun je foto's van de camera previewen, omdraaien etc. Dat mist die downloader allemaal.
Ik vind Zoombrowser ook veeeeeeel mooier. Ook die previews vind ik iets wat ik een beetje mis aan Downloader.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

Downloader crasht niet
Downloader lijkt de foto's een stuk sneller binnen te halen (is dit echt zo, of lijkt het alleen maar zo)

De opties die in zoombrowser zitten, heb je grotendeels ook als je XP gebruikt in combinatie met Downloader. Alleen die preview van de foto's in de camera; die missen dan nog.

Maar ik ga ook voor Downloader en heb Zoombrowser aan de kant geschoven.

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie van Zoombrowser gebruikte jij?

ZoomBrowser 3.1 zou veel stabieler zijn, ik zou m graag willen proberen :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 27 december 2001 21:13 schreef dev het volgende:
Welke versie van Zoombrowser gebruikte jij?

ZoomBrowser 3.1 zou veel stabieler zijn, ik zou m graag willen proberen :)
3.0
Gedraaid op pc's met W2K en W98 1e editie

edit:

Ik lul weer eens uit m'n nek. De Canon CD is versie 3.0
De zoombrowser die daar op staat is 2.5 en niet 3.0 |:(

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hm ik gebruik gewoon de pcmcia converter van m'n laptop :P

daar stop ik m'n compactflash kaartje in, kopieer de foto's naar m'n eigen hd en klaar :P
gaat ook nog eens veel sneller (vooral handig als je veeel foto's maakt, ik wil nog weleens meer dan 150 foto's maken en ik heb geen zin om te wachten totdat alles via het draadje naar m'n comp is gepield :))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 27 december 2001 21:25 schreef Ener-G het volgende:
hm ik gebruik gewoon de pcmcia converter van m'n laptop :P

daar stop ik m'n compactflash kaartje in, kopieer de foto's naar m'n eigen hd en klaar :P
gaat ook nog eens veel sneller (vooral handig als je veeel foto's maakt, ik wil nog weleens meer dan 150 foto's maken en ik heb geen zin om te wachten totdat alles via het draadje naar m'n comp is gepield :))
Tja.... maar als ik dat wil doen, dan moet ik eerst het fototoestel-hoesje onder m'n Pro 90 IS wegschroeven. Daarna het laatje openen, vervolgens een knoppie indrukken om die CF-kaart eruit te krijgen, dan nog in die PCMCIA-adapter pielen en vervolgens in m'n laptop proppen.... en daar wordt ik zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo moe van :+

;)

Die adaptertjes voor pcmcia zijn volgens mij helemaal niet zo duur... .toch? 35 piek ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel zo'n ding bij m'n Microdrive. Helaas geen laptop :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Op donderdag 27 december 2001 21:32 schreef wfvn het volgende:

[..]

Tja.... maar als ik dat wil doen, dan moet ik eerst het fototoestel-hoesje onder m'n Pro 90 IS wegschroeven. Daarna het laatje openen, vervolgens een knoppie indrukken om die CF-kaart eruit te krijgen, dan nog in die PCMCIA-adapter pielen en vervolgens in m'n laptop proppen.... en daar wordt ik zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo moe van :+

;)

Die adaptertjes voor pcmcia zijn volgens mij helemaal niet zo duur... .toch? 35 piek ofzo?
'k heb er laatst een gehaald voor een mp3 speler....'k meende idd 37.50 ofzo voor een sandisk bij de Dixons :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
die pcmcia converter was 17,50 maar als je een usb reader wil hebben ben je meer dan 100 piek kwijt :( of weet iemand die dingen ergens nog goedkoper?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Op vrijdag 28 december 2001 14:26 schreef Ener-G het volgende:
die pcmcia converter was 17,50 maar als je een usb reader wil hebben ben je meer dan 100 piek kwijt :( of weet iemand die dingen ergens nog goedkoper?
100 piek ??
ik had hem een jaar geleden voor 30,
zal toch niet zo duur zijn tegenwoordig ?

Beste film ooit

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 14:30 schreef soepkip het volgende:

[..]

100 piek ??
ik had hem een jaar geleden voor 30,
zal toch niet zo duur zijn tegenwoordig ?
Nog even voor de goede orde.... een USBreader die ruim 100 gulden kost.....

Heb jij een usb-reader voor zo'n 30 piek??

Laat ff weten waar je die vandaan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik er ook meteen een halen :P

Ik heb trouwens de nieuwe Zoombrowser gevonden :) wfvn: Doet ie het bij jou ook goed?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 17:56 schreef dev het volgende:
Dan ga ik er ook meteen een halen :P

Ik heb trouwens de nieuwe Zoombrowser gevonden :) wfvn: Doet ie het bij jou ook goed?
Tot zover nog wel ja

Maar de meeste problemen begonnen bij mij zodra ik flink wat foto's in de DB had zitten...

Pas m'n schijf opgeruimd en de boel op CD gezet.... dus nog wat te vroeg om echt te juichen... maar in ieder geval nogmaals thanx :)

Verwijderd

Ik heb de Canon s30

en de zoombrowser 3.1 op cd

wil er wel een image van maken maar moet alleen dan ff wat ruimte hebben dan kan ik hem daar wel uploaden?

dus wie wat ruimte heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 14:43 schreef Wellerpv het volgende:
Ik heb de Canon s30

en de zoombrowser 3.1 op cd

wil er wel een image van maken maar moet alleen dan ff wat ruimte hebben dan kan ik hem daar wel uploaden?

dus wie wat ruimte heeft?
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb Zoombrowser 3.1 immiddels ;) Ik weet niet of er anderen nog intresse in hebben, ruimte heb ik helaas niet.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

effe een oud topic terughalen :)

Iemand die weet waar ik die nieuwe versie vandaan kan halen??

Mijne oude 2.0 versie wil niet opstarten

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1