Toon posts:

IR-Receiver met 2 pootjes....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aandachtig de posts doorgelezen die er op dit moment al zijn over dit onderwerp, het bouwen van een ir-receiver die je op je seriele poort aansluit. Nou zit ik met het volgende probleem. Ik heb een oude tv gesloopt voor de ir-receiver. Dit is echter een ir-receiver met 2 pootjes in plaats van 3 pootjes. Ik ben tot nu toe echter alleen knutsel-schema's tegengekomen voor receivers met 3 pootjes... Heeft iemand ervaring met een ir-receiver met 2 pootjes? Is iemand hier misschien al een schema voor tegengekomen?

Verwijderd

Als je op de sites van winlirc en irassistent kijkt, staan daar geen schema's voor IR- modules met 2 pootjes? Probeer anders de specificatie van je eigen module te vinden misschien is het wel een speciale versie die (waarschijnlijk) niet geschikt is om te gebruiken op de serieele poort ???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk is dat gewoon een kale fotogevoelige cel (hoe heet zo'n ding), die dus gewoon spanning doorgeeft als er licht op valt en anders niet. Daar hoort dus nog een heel stuk decoder-techniek achter.