Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Misschien een probleem in de hardware. Kapot mobo, geheugen voeding etc.
Als er nix in de syslog/messages staat dan lijkt het probleem niet bij het OS te liggen, linux reboot namelijk niet spontaan.
Is het probleem zomaar ineens ontstaan? Of altijd al gehad?
Misschien is het een hardware probleem, rotte voeding/moederbord.
Is het probleem zomaar ineens ontstaan? Of altijd al gehad?
Misschien is het een hardware probleem, rotte voeding/moederbord.
Als je wachtwoorden elke keer aangepast zijn en er niets gelogd wordt zal ik als ik jou was maar es kijken of er niet een 'root-kit'is geïnstalleerd. Kunnen ze nare dingen mee doen.
message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe
Verwijderd
Lijkt me een goede reden om maar een verse install dr op te zetten. Root passwords veranderen niet zomaar. Je bak lijkt gehacked. Goede firewall installeren en zorgen dat je updates / patches ook bijhoudt. Met Slackware 8.0 is er op de ftp site een dir patches onder de slackware-8.0 dir.
nee, ik heb de passwords zelf gewijzigd 
verder zie ik geen vreemde processen draaien. Het probleem is 'zomaar' ontstaan, nooit eerder problemen mee gehad...
nou ja, dan maar afwachten of het weggaat
verder zie ik geen vreemde processen draaien. Het probleem is 'zomaar' ontstaan, nooit eerder problemen mee gehad...
nou ja, dan maar afwachten of het weggaat
Spontane reboots zijn vaak brak geheugen.
brakke proc kan opzich ook wel, maar dat merk je vaak al eerder. Ik zou voor het brak geheugen gaan
brakke proc kan opzich ook wel, maar dat merk je vaak al eerder. Ik zou voor het brak geheugen gaan
Ik had het laatst ook..
Steeds op vreemde momenten rebooten...
Kon ook nergens iets vinden in de logs.
Ben er nu achter gekomen dat mijn hdd naar zijn grootje is..
Steeds op vreemde momenten rebooten...
Kon ook nergens iets vinden in de logs.
Ben er nu achter gekomen dat mijn hdd naar zijn grootje is..
If it bleeds, it can be killed!
In principe kan Linux niet zomaar opnieuw opstarten. Als je een telnet/SSH server hebt draaien, zou ik die eens uitzetten en kijken hoe het dan gaat. Verder zou ik alleen de processen draaien die echt noodzakelijk zijn.
Als het probleem hiermee niet opgelost is, moet je eens ander geheugen er in douwen. Wat voor een PC is het?
Als laatste zou je een kernel update kunnen doen. Misschien is het een kernel probleem. Ik heb met 2.4.17 geen enkel probleem.
Als het probleem hiermee niet opgelost is, moet je eens ander geheugen er in douwen. Wat voor een PC is het?
Als laatste zou je een kernel update kunnen doen. Misschien is het een kernel probleem. Ik heb met 2.4.17 geen enkel probleem.
Ik weet niet of het er verband mee houdt, maar onder Windows heb ik soms hetzelfde probleem. Als je de ADSL-verbinding verbreekt, reboot de computer plotseling. Maar onder Linux heb ik daar geen last van.Op donderdag 27 december 2001 12:03 schreef chem het volgende:
en ik baal er goed van.
Slack 7.1 server, dient enkel als web/ftp server en belangerijker: ADSL NAT.
Af en toe reboot hij zomaar. Verbinding valt weg en dat is wel het vervelendste. /var/log/syslog vertelt nix bijzonders. Alle passwords en met name die va root zijn gewijzigd...
Wie heeft er een idee?
Zou het ook niet iets met runlevels o.i.d. te maken hebben?
Verwijderd
probeer is memtest86...dat brengt veel problemen met proc en mem aan 't licht.Op donderdag 27 december 2001 14:09 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
Spontane reboots zijn vaak brak geheugen.
recompile je kernel is....kan helpen.
je kan als je brak geheugen heb je kernel compilen met de bad-ram patch....
Verwijderd
Als je brak geheugen hebt is het compileren van een kernel waarschijnlijk ook niet mogelijk.Op donderdag 27 december 2001 14:52 schreef compukid het volgende:
[..]
probeer is memtest86...dat brengt veel problemen met proc en mem aan 't licht.
recompile je kernel is....kan helpen.
je kan als je brak geheugen heb je kernel compilen met de bad-ram patch....
Verwijderd
een goede firewall is altijd handig.Op donderdag 27 december 2001 13:11 schreef janjanjansen het volgende:
Lijkt me een goede reden om maar een verse install dr op te zetten. Root passwords veranderen niet zomaar. Je bak lijkt gehacked. Goede firewall installeren en zorgen dat je updates / patches ook bijhoudt. Met Slackware 8.0 is er op de ftp site een dir patches onder de slackware-8.0 dir.
kijk is in je logs...
last, lastlog, apache, ftp, etc.
bwahhh wat en werk allemaal 
ik wacht wel op de nieuwe driver voor m'n OS X bak voor m'n ethernetkaart
ik wacht wel op de nieuwe driver voor m'n OS X bak voor m'n ethernetkaart
Staat Power Saving troep UIT in BIOS?
Ik had een keer dat hij probeerde te gaan sleepen ofzo, bats Linux hangt steeds _bijna_
Moest je flink op het keyboard rammen, en MagicSysrq key gebruiken om weer tot leven te komen
Anyweej, gewoon ff power savings uit zetten
Ik had een keer dat hij probeerde te gaan sleepen ofzo, bats Linux hangt steeds _bijna_
Moest je flink op het keyboard rammen, en MagicSysrq key gebruiken om weer tot leven te komen
Anyweej, gewoon ff power savings uit zetten
met papier mache kun je alles maken!!
Weet je zeker dat je CPU fan nog oke is? Ik had ooit een 486 server, met een gebroken CPU fan draadje. Zodra ie ietsjes warm werd, rebootte ie spontaan. Heb ik ook uren naar gezocht, bleek 't zoiets lulligs te zijn
de server heeft bijna 7 maanden zonder een enkel probleem gedraaid, en er is nix veranderd. Ik heb ff in de kast gekeken en geluisterd, maar alles lijkt nog in orde.
Enige afwijkende is dat de PCI-kaarten niet bijzonder stevig zitten dus dat probeer ik morgen ff te fixen met een schroeffie
Enige afwijkende is dat de PCI-kaarten niet bijzonder stevig zitten dus dat probeer ik morgen ff te fixen met een schroeffie
Pagina: 1