SpeedTouch flashen: weer normaal?

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vraagje. Ik ga straks een Draytek 2200E ADSL router halen, die ik ga gebruiken in combinatie met mijn Speed Touch Home modem. Deze is nu nog getweakt, maar qua gebruiksgemak bevalt me dat niet helemaal, dus ga ik toch voor de Draytek. Nu wil ik de Speed Touch weer helemaal in de originele staat terugbrengen, omdat ik begrepen heb dat dat de manier is waarop de Draytek met het ADSL modem samenwerkt. Kan ik dit doen dmv een firmware-flash? Ik zag dat er een nieuwe firmware was, als ik deze erin flah, heb ik dan weer de Home versie van het modem, of moet ik nog wat anders gaan doen daarna?

En moet ik na het flashen weer opnieuw het configuratiescript van KPN draaien?

Alvast bedankt!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Flash werkt geloof ik niet, heeft alleen tot gevolg dat EXPERT niet meer (of heel anders) werkt (naast misschien wat andere fixes).

Op de site van de tweak stond toch precies hoe je het ongedaan maakt, maar dat is helaas verwijderd...

Omdat het net kerst is geweest, en bijna oud-en-nieuw zet ik het door mij uitgeprinte stukkie ff hier (getyped en ingekort):

- Ga naar http://10.0.0.138
- Doe bij System Setup "Defaults"
- Volg de aanwijzigen en doe "Save All"

- Voer "MXS_HOME.exe" uit (dat KPN script)

- undo de tweak, in expert (in telnet) dmv:
- "RIP"
Met volgende lijn zet je het terug naar wat het WAS bij jou, 2 voorbeelden, maar kan afwijken (schijnt).
- "drv_write 2 1 b 8604" (dit is POTS, "drv_write 2 1 b 9600" voor ISDN)
- exit, system, reboot (3 commando's met enter)

Klaar, dit is zoals het op die site stond, als fout is moet je niet bij mij zijn (maar bij je zelf, jij bent er aan begonnen :))

Als je alles wilt, kan ik scannen.

• Servor
  • Niet online
Thanx :) Dit heeft (hopelijk) m'n geheugen weer een beetje opgefrist, ik zal vanavond laten weten wat de afloop is :)

• Servor
  • Niet online
Nou, dat was door het oog van de naald geloof ik :)

De Vigor 2200E is ondertussen in mijn bezit, maar ik wilde eerst de SpeedTouch weer in de originele staat terugbrengen, dus dmv een VPN verbinding. Enthousiast had ik de Factory defaults al geladen enzo, toen er door m'n hoofd flitste: 'de expert mode eikel!'. Dat wachtwoord had ik dus niet meer :( Dus even langs m'n pa geraced om daar even op internet te koekeloeren. Na wat gekloot in XP (was een vinkje vergeten te zetten bij PAP) werkt nu alles weer.

Straks de Vigor eraan gooien, eerst eten!

Verwijderd

Overigens is de gehele tweak (expert mode enzo) terugdraaien opzich niet nodig.
Ik heb als probeersel de modem ooit eens omgetweaked tot speedtouch pro, maar gebruik hem gewoon met de VPN connectie.
Als je de ppp verbindingen gewoon verwijderd en de pptp verbinding weer toevoegd is werkt ie gewoon op de oude manier, terwijl het gewoon een stpro blijft :)

(misschien een goede tip voor mensen die het expert password niet meer kunnen vinden)