Surround met Playstation 2

Pagina: 1
Acties:

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
Hi all. Ik heb een probleem met mijn playstation 2. Deze wil geen dts of andere multichannel over zijn toslink sturen, enkel PCM gecodeerde stereo. Heb het getest met dvd-films en ssx tricky (welke dts interactive zou moeten zijn)
Mijn sony db840 (receiver) en 725 (dvd) doen het onderling wel, dus kan het niet door mijn receiver komen.

iemand een id?

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ben je al door de menu's van je playstation wezen wandelen. Daar heb je de opties dd aan/uit en dts aan/uit. Dit staat standaard op uit en kan je aan doen.

Pagina 15 van je handleiding :P (engelse versie)
Dan zou iedergeval je dvd moeten werken. SSX weet ik het niet. Heeft die niet zelf een geluidsmenu ingebouwd?

Suc6

NB. Je sony moet natuurlijk ook op dd/dts staan.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
DTS optie?? ik zie in het PS2 menu enkel een optie om de optische uitgang aan of uit te zetten. Misschien dat je dit bedoelde?

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Heb je het nou over SSX of je dvds? Als het het laatste is dan moet je een dvd afspelen en dan select drukken. Dan krijg je een optie menu en bij setup (een koffer-icoontje) kan je audio opties kiezen.
Als je nu nog geen dts/dd krijgt lees het dan nog maar even rustig door... :P
(ff serieus. Dit staat veel beter in de handleiding, dan dat ik het je uit kan leggen.)

Vandaag is het feest en morgen ook.