Toon posts:

256Mb pc150 Mushkin of 512Mb pc133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er dus nu 512Mb pc133 noname inzitten en wil dat vervangen door pc150 Mushkin, mijn vraag is alleen of ik het erg zal merken qua performance, gaat dat voor- of achteruit :? Ik zet het in mijn nieuwe systeem met een MSI K7T Turbo2 en een AMD XP1500+ :9~

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 15:32

[NUT]

Heppiedepeppie

Op donderdag 27 december 2001 11:06 schreef joostkeijzer het volgende:
Ik heb er dus nu 512Mb pc133 noname inzitten en wil dat vervangen door pc150 Mushkin, mijn vraag is alleen of ik het erg zal merken qua performance, gaat dat voor- of achteruit :? Ik zet het in mijn nieuwe systeem met een MSI K7T Turbo2 en een AMD XP1500+ :9~
Als je je FSB dan gaat oc'en heb je er het meeste aan, pc150 geheugen is niet perse sneller, maar is wel makkelijker te overklokken >:) , ik zelf heb DDR geheugen van Corsair PC2400, en dat betekend dat ik mijn fsb op 150 (2x150=300 = pc2400) kan zetten zonder dat mijn geheugen tegen gaat sputteren... *D

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kan je dan niet beter DDR gebruiken ?!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
dat zou beter zijn lijkt mij...

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
kon dat mobo voor fl 150,- kopen van een vriend van me, hij ging namenlijk over op DDR.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

oh ,je kan dus alleen sdram.
Denk dat je dan beter een ander merk kan kopen ,want mushkin is nogal duur, crucial of dane-elec ofzo.
En als je tog geen problemen hebt met die noname 512mb en niet van plan bent te overklokken is het een beetje een nuteloze aankoop.

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn mobo, proc en mem verkocht en nu dacht ik eraan om merkgeheugen te kopen. ik vroeg me nu af of ik er verstandig aan zou doen om duurder mushkin geheugen te kopen aangezien dat gespecificeerd is tot 150Mhz, of dat ik gewoon pc133 2-2-2 merkgeheugen zou kopen :?

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Als ik jou was zou ik voor 2 256Mb crucial DDR reepjes gaan... lekker goedkoop en ze trekken bijna elk ander DDR reepje eruit!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 27 december 2001 11:36 schreef joostkeijzer het volgende:
heb mijn mobo, proc en mem verkocht en nu dacht ik eraan om merkgeheugen te kopen. ik vroeg me nu af of ik er verstandig aan zou doen om duurder mushkin geheugen te kopen aangezien dat gespecificeerd is tot 150Mhz, of dat ik gewoon pc133 2-2-2 merkgeheugen zou kopen :?
:?

Laat het zo zitten.
Noname mem is niet noodzakelijk slechter hoor.
Als je niet gaat OC'n en je mem komt goed door een intensieve mem test ...
Waarom zou je dan ander ram gaan kopen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op donderdag 27 december 2001 11:36 schreef joostkeijzer het volgende:
Merk! het kost wat maar dan heb je ook wat :) je hoeft niet meteen Mushkin te halen, maar Dane-Elec, Kingston of Infineon zijn zeker aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
ik was dus wel van plan om te gaan overklokken en koop nu waarschijnlijk 2x 256Mb Infineon of Dane-Elec. 8-) *D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
[forum=22] >> [forum=7].

Verwijderd

Op een geheugentester van c't kwam Mushkin pc150 niet verder dan pc133 cas 3 in die test kwam infeneon er goed uit. Er werd afgeraden om duur geheugen te kopen die 'pc150' was omdat het vaak niet beter was dan OEM geheugen. Er werd aangeraden om pc133 cas2 geheugen te kopen.
Pagina: 1